بنر خرید اکسپلور اینستاگرام

 اینستاگرام رفته رفته بین ما محبوبیت بیشتری پیدا کرده و این روزها به بستری مهم برای درآمدزایی بیشتر کسب و کارها و افراد مختلف تبدیل شده است؛و در این میان تولید محتوا نیز یک اصل اساسی به حساب می‌آید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کیفیت بالای محتوا در کنار تداوم، رمز موفقیت صفحات محبوب در اینستاگرام است.

هرچند یک قانون رسمی و نوشته شده‌ای برای ایده‌ یابی محتوای اینستاگرام وجود ندارد، با این حال، انواع محتوای گوناگون وجود دارد که همواره برای مخاطبان اینستاگرام جذاب خواهد بود. تیم مقصد در این مقاله اید‌ه‌های مناسب تولید محتوا در اینستاگرام را معرفی می‌کند که می‌تواند برای پیشرفت کار شما و افزایش مخاطب‌ها و کسب درآمد از تولید محتوا بسیار مفید باشد. همچنین ما تلاش می‌کنیم به شما آموزش بدهیم که چگونه برای اینستاگرام تولید محتوا کنید.

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

به اطلاعات طبقه‌ بندی شده در قالب ویدیو، عکس، متن و… که پیامی را به مخاطب منتقل می‌کند، محتوا می‌گویند. منظور از تولید محتوا در اینستاگرام، ارائه محتواهای متناسب باکسب و کارتان و همچنین مناسب با شناخت درست مخاطب است.

کسب و کارها و افراد مختلف، با توجه به شرایط ویژه و توجه بسیار زیادی که در این بستر وجود دارد، همواره سعی می‌کنند با تولید محتوای با کیفیت بتوانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

چرا تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد؟

وقتی به عنوان یک کاربر و نه صاحب یک کسب و کار به این موضوع توجه کنید، متوجه می‌شوید که کاربران زیادی در اینستاگرام وجود دارند که با تولید محتوای خوب و با کیفیت، می‌توان آن‌ها را ترغیب به فالو کردن یک صفحه کرد.

طبیعتا هر قدر که محتوای یک صفحه زیبا تر و حرفه‌ای‌ تر باشد، تعامل فالوورها بیشتر شده و بیشتر دیده می‌شود. در این صورت زمانی که یک کاربر جدید محتوای پست‌ها، تعداد لایک‌ها و کامنت‌های شما را میبیند، تشویق به فالو کردن صفحه‌تان می‌شود.

جذب مخاطبی که در نهایت با برند شما همراستا باشد، یک کار ارزشمند دو طرفه خواهد بود. زیرا کاربران زیادی می‌توانند از محتوای شما استفاده کنند و در این میان بخشی از آن‌ها با توجه به نیاز خود از خدمات برند شما استفاده می‌کنند.

1. نقل قول

در همه‌ی زمینه های کاری، افراد معروف و موفقی وجود دارند که می‌توانید از نقل قول‌های آن‌ها به عنوان ایده تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنید. این نوع محتوا اکثرا برای مخاطب ها جالب است و علاوه بر آن نشان می‌دهد که فعالیت برند و کسب و کار شما در راستای ارزش‌هایی است که افراد سرشناس و موفق در آن حوضه تعریف کرده‌اند.

نقل قول در تولید محتوا

2. محتوای آموزشی

محتوای آموزشی بسازید و به اشتراک بگذارید. برای مثال اگر فروشگاه لوازم اکسسوری مانند انگشتر، گوشواره، دستبند و… دارید، می‌توانید چند استایل با ترکیب کالاهای خود با انواع لباس ها را به اشتراک بگذارید. اگر در رابطه با سفر و گردشگری کار می‌کنید، به اشتراک گذاشتن محتوای آموزشی در رابطه با دسترسی به مکان های توریستی یک شهر و کشور خاص می‌تواند ایده خیلی خوبی باشد. و یا حتی مبحث، آموزش و خدمات اینستاگرام که می‌توان تمامی اطلاعات اینستاگرام را از طریق خود اینستاگرام، همزمان با یک سایت به پیش ببرید.

بنر خرید اکسپلور اینستاگرام

این ایده تولید محتوا در اینستاگرام زمانی به نهایت زیبایی خود می‌رسد که آن را به صورت یک محتوای ویدیویی در بیاورید. به این صورت هم ایده محتوا و هم روش اجرای آن به نهایت جذابیت خود خواهد رسید.

محتوای آموزشی در تولید محتوا

3. مناسبت های مختلف

مناسبت‌های مختلف مانند روز مادر، روز پدر و… در تقویم فرصت بسیار خوبی را برای شما فراهم می‌کنند تا خلاقیت خود را به کار گرفته و مخاطبانتان را بیشتر درگیر محتوا ها و تنوع کالاهایتان کنید.

فقط کافی است حواستان به تقویم و مناسبت های پیش رویتان باشد تا کلی ایده‌ی متفاوت و جذاب بگیرید.

مناسبت های مختلف در تولید محتوا

4. روش تولید محصولات

محصولات شما از چه مراحل ساخت به مرحله مصرف می‌رسند؟ برا مثال انگشتر ساخته شده از چه جنسی است؟ یا لباس‌ها چگونه دوخته می‌شوند، خوراکی‌ها چطور آماده می‌شوند و غیره. حتی می‌توانید ویدیوهایی از مراحل تهیه محصولاتتان تهیه کنید. همچنین اگر امکانش را دارید، ساختن تایم لپس یکی از جالب‌ترین راه‌ها برای این کار می‌تواند باشد.

5. اشاره‌ی جزئی به محصولات جدید

اگر محصول جدیدی در راه دارید، می‌توانید درباره آن تولید محتوا کنید. هیجان این اتفاق زمانی به اوج می رسد که محصولتان را به صورت کامل بیان نکنید و لو ندهید. مثلا یک تصویر مات‌شده یا نیمه کامل از آن منتشر کنید و از مخاطبانتان بخواهید حدس بزنند محصول جدید شما چیست. این ایده تولید محتوا در اینستاگرام نه‌ تنها هیجان‌انگیز است بلکه میزان تعامل مخاطبان را نیز افزایش می‌دهد.

6. پشت صحنه

خوب است که مخاطبان شما گاهی به جز محتواهای گرافیکی و آماده، چهره‌ انسانی برند شما را نیز ببینند. مشخصا برای تولید محتوا در اینستاگرام نیاز به یک تقویم محتوایی (برنامه‌ای که براساس آن محتواهای خود را تولید و منتشر می‌کنید.دارید. با این حال بد نیست که گاهی نیز در لحظه حال عمل کنید و نشان بدهید کارکنان شما در چه وضعیتی هستند و چه مراحلی را برای تولید طی می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا مخاطبانتان حس همدلی بیشتری با شما داشته باشند.

7. ساخت هشتگ اختصاصی

یک هشتگ منحصر به فرد برای صفحه خود بسازید و مثلا در یک روز مشخص از هفته محتوایی متناسب با آن هشتگ در صفحه خود منتشر کنید. این کار احتمالا به درگیر شدن بیشتر مخاطبان با محتوای شما کمک زیادی می‌کند.

مثلا می‌توانید در یک روز خاص تصاویری از لبخندهای کارکنان مجموعه هنگام کار منتشر کنید و مخاطبان خود را دعوت به لبخند زدن کنید.

8. انتشار آمار و ارقام

اعداد و ارقام همیشه برای مخاطب جذاب بوده است. درباره مسائل مختلف مربوط به کار خود آمارهای مختلفی را جمع آوری کرده و از این طریق محتوای جدید تولید کنید.

انتشار آمار و ارقام

9. تجربه مشتری/تستیمونیال

یکی از ایده های تولید محتوا در اینستاگرام تجربه مشتری های قبلی است، که اعتماد مخاطب را به برند شما جلب می‌کند. در صورتی که مشتری از محصول شما راضی باشد و رضایت خود را اعلام کند، می‌توانید تصویر این رضایت را در اینستاگرام منتشر کنید.

در انتشار تستیمونیال فقط به بخش رضایت از محصول اکتفا نکنید؛ بلکه تبدیل مشتریان ناراضی به راضی و انتشار تستیمونیال آن‌ها نیز تاثیر به سزایی دارد.

10. هویت بصری مخصوص خودتان را بسازید

اینستاگرام دنیایی از محتوا است. برای آنکه در میان این حجم از محتوا شانس دیده شدن بیشتری داشته باشید، باید پست‌هایی با قالب بندی شبیه به هم داشته باشید. داشتن سبک و هویت واحد در اینستاگرام باعث می‌شود تا چشم مخاطب به سبک پست‌های شما عادت کند و در بلند مدت وقتی محتوای صفحه شما را می‌بیند، در همان ثانیه اول متوجه شود که شما دارید با او صحبت می‌کنید و نه صفحه‌ی دیگری.

هویت بصری و قالب بندی

11. محتوای وب‌سایت

اینستاگرام به علاوه‌ی این که یک شبکه اجتماعی برای تولید و انتشار محتواهای تازه است، می‌تواند برای انتشار دوباره بعضی محتواها نیز به شما کمک کند. انتشار محتواهای وب‌سایت؛ تعامل مخاطب با شما را هم در محیط اینستاگرام و هم در بحث سایت و سئو بالا می‌برد.

انتشار محتوای وب‌سایت

12. مصاحبه با افراد موفق حوزه کاری خود

شما با مصاحبه با افراد موفق حوزه ی کاری خود می توانید محتواهای قدرتمندی بسازید. مثلا در حوزه کسب و کارهای اینترنتی مصاحبه با مدیران وب سایت های معتبر برای همه مخاطبان شنیدنی است.

یا مثلا اگر شما کار کاشت ناخن انجام دهید با افراد مختلف در لاین های زیبایی دیگر می توانید مصاحبه کنید احتمالا خانم هایی که به دنبال کاشت ناخن هستند دیدن یک مطلب در مورد صافی مو هم برای آنها جذاب است.

مصاحبه با افراد موفق در حوضه خود

کلام آخر

مسئله تولید محتوا در اینستاگرام از اهمیت وسیعی برخوردار است. برای افرادی مثل شما که در اینستاگرام بازاریابی می‌کنید، ارائه یک محتوای جذاب و گیرا لازم و مهم است. اصلاً به این فکر نکنید که ساختن کلیپ‌ و تصاویر نیازمند هزینه و سرمایه‌گذاری است؛ واقعاً همه‌‌ی این موضوع درباره ایده‌ پردازی و خلاقیت است. اگر احساس می‌کنید که مایل به چنین کاری نیستید یا اصلاً  وقتش را ندارید، بهتر است که از افراد متخصص و کاربلد در این زمینه استفاده کنید. آن ها را استخدام کنید و بخواهید که برای کسب و کار اینستاگرامی‌ تان تولید محتوای مفید و جذاب درست کنند.

در صورت ایجاد هرگونه پیشنهاد و سوال لطفا از بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از همراهی گرمتان.