همانطور که میدانید یکی از مهمترین معیار های اینستاگرام برای دیده شدن در اکسپلور، بالا بودن سیو اینستاگرام میباشد، در واقع هر چه سیو پست اینستاگرام شما بالاتر باشد احتمال رفتن به اکسپلور و همچنین جذب بازدید زیاد بیشتر میشود.
اگر بخواهید انواع روش های افزایش سیو اینستاگرام را یاد بگیرید با صد ها روش رو به رو میشوید که نمیدانید کدام یک واقعا جواب میدهد، به همین خاطر ما 23 روش عملی و کاربردی را انتخاب کردیم که واقعا جواب میدهند.
برای مطالعه این روش ها در ادامه با ما همراه شوید.
بالا بودن سیو پست اینستاگرام چه اهمیتی دارد؟
روزانه در اینستاگرام میلیون ها پست منتشر میشوند که اینستاگرام از بین این پست ها فقط تعداد کمی را انتخاب میکند که ارزش دیده شدن در اکسپلور را دارند.
از این رو اینستاگرام الگوریتمی برای ارزیابی هرچه سریعتر این تعداد پست های انبوه درست کرده است که یکی از معیار های مهم این الگوریتم بالا بودن سیو پست اینستاگرام میباشد.
چه نوع پست ها بیشتر سیو میشوند؟
تحقیقات نشان میدهد که کاربران از 13 پست تنها یک پست را سیو میکنند، تیم اینستاگرام نیز از این معیار به خوبی استفاده میکند.
به زبان ساده تر، اگر کاربری از بین 13 پست فقط یکی را سیو میکند در واقع اون یک پست به نسبت دیگران ارزش دیده شدن بیشتری دارد، از این رو اینستاگرام با استفاده از این معیار میتواند این پست را به افراد بیشتری نشان دهد.
روش های افزایش سیو اینستاگرام
در این بخش 23 روشی که در افزایش چشمگیر سیو پست اینستاگرام به شدت تاثیرگذارند توضیح داده میشود.
0. خرید سیو اینستاگرام
سریعترین روش افزایش سیو اینستاگرام، خرید سیو اینستاگرام میباشد، برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.
1. شناخت مخاطبان پیج
قبل از اهمیت دادن به نوع محتوا، جذابیت آن و… باید بدانیم که برای چه کسانی میخواهیم محتوا تولید کنیم، چه کسی قرار است این پست و یا ریلز را ببینید؟ چه کسی احتمال دارد این پست را سیو کند؟ و…
با یک مثال ساده، درک اهمیت شناخت مخاطبان هدف برای شما واضح تر خواهد شد:
فرض کنید داخل پیجی که بیشتر دنبال کنندگان آن به ورش علاقه مند هستند محتوایی در مورد فست فود منتشر کنید، در این صورت چون این کاربران هیچ علاقه ای به این موضوع ندارند به احتمال زیاد از پست شما بازدید نمیکنند و یا اگر هم بازدید کردند به هیچ وجه سیو نمیکنند.
چگونه مخاطبان هدف پیج اینستاگرام خود را بشناسیم؟
در شناخت مخاطبان هدف چه معیار هایی اهمیت دارد؟ به چه معیار هایی واقعا باید توجه کنیم؟
- ساعات آنلاین بودن مخاطبان
- تشخیص بازه سنی مخاطبان
- نوع علاقه مندی کاربران
- جنسیت کاربران
2. محتوای همیشه سبز تولید کنید
محتوای همیشه سبز محتوایی است که میتواند تا ماه ها، سال ها و یا حتی تا ابد میتواند بازدید داشته باشد.
چه نوع محتوا هایی همیشه سبز هستند؟
- محتوا های تعریفی: محتوا هایی همچون کاپیتالیسم چیست؟ یا دیجیتال مارکتر کیست؟
- محتوا های تاریخی: محتوا هایی که مربوط به تاریخ هستند، برای مثال حمله تروریستی به برج های دوقلو
- محتوا های علمی: همانطور که میدانید محتوای علمی اکثر تغییر پیدا نمیکنند برای مثال فرضیه فرگشت
- محتوا های تکنیکی: محتوایی که به صورت تکنیکی معرفی میشوند
این نوع محتوا اکثرا تاریخ انقضائی ندارند و همیشه قابل مطالعه و مشاهده هستند.
چگونه در اینستاگرام محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟
قبل از همه چیز باید به محتوایی تمرکز کنید که در بلند مدت نیاز به بازدید دوباره داشته باشد، برای مثال تکنیک هایی برای افزایش فروش در اینستاگرام.
محتوایی تولید کنید که ارزش دوباره دیدن داشته باشد، محتوای انگیزشی محتوای نکات علمی و…
محتوای برنامه ریزی، یا محتوایی که خاطره انگیز باشد؛ اگر در این زمینه هیچ ایده ای ندارید میتوانید محتوای رقبایی که در اکسپلور دیده میشوند را بررسی کنید.
3. محتوای جذاب طراحی کنید (از قالب استفاده کنید)
به غیر از خود محتوا، طراحی محتوا نیز تاثیر زیادی در سیو پست دارد، برای مثال پست زیر را در نظر بگیرید
تحقیقات نشان میدهد، محتوا هایی که قالب جذابی دارند تاثیر زیادی در سیو شدن پست دارند.
4. از تجربیات خودتان بگویید
یکی از ویژگی های بشدت مهم تجربه شخصی این است که کاملا منحصر به فرد میباشد، تجربه ای که شما در زمینه ای کسب میکنید به ذهن افراد کمتری میرسد به همین خاطر اگر بخواهید در این زمینه خلاقیت به خرج دهید بشدت جواب خواهد داد.
تا میتوانید از تجربیات خودتان بگویید، تجربیات شما چیزی است که قبلا و قلبا برای آن وقت گذاشته و نتیجه ای گرفته اید.
همانطور که این نتیجه برای شما ارزشمند است، با تولید محتوای خلاقانه میتواند برای دیگران نیز ارزشمند باشد.
5. برنامه های کاربردی معرفی کنید
اگر در زمینه ای سالها فعالیت کنید میدانید که برنامه های کاربردی واقعا میانبر های خوبی برای کمتر کردن وقت و هزینه استفاده میشوند.
از این رو میتوانید در محتوای خودتان به این برنامه ها اشاره کنید.
اگر در زمینه آشپزی فعالیت میکنید می توانید معروفترین برنامه های آموزش آشپزی را معرفی کنید؛ و یا اگر در زمینه ورزش فعالیت میکنید میتوانید اپلیکیشن های مهم این زمینه را معرفی کنید.
6. محتوای انگیزشی تولید کنید
محتوای انگیزشی به خاطر پر انرژی و ترغیب کنندگی بالا برای کاربران اهمیت زیادی پیدا کرده اند. این نوع محتوا اکثرا باید چندین بار دیده شوند تا تاثیر زیادی بر کاربران داشته باشند.
از این رو کاربران معمولا با دیدن این نوع محتوا حتما به سیو و دوباره دیدن آن ترغیب میشوند. اگر میخواهید سیو اینستاگرام خود را افزایش دهید حتما از این روش استفاده کنید.
چگونه محتوای انگیزشی در زمینه خودمان تولید کنیم؟
به صورت قطعی نمیتوان گفت که این راه را بروید و یا این نوع محتوا تولید کنید ولی برای درک بهتر این موضوع چند مثال را بررسی میکنیم تا درک بهتری از این مورد داشته باشید.
اگر در زمینه بدنسازی فعالیت میکنید، میتوانید از روز های اولی که شروع کرده بودید محتوا درست کنید.
کاربری که این نوع پست را میبینید با تجربه شما همذات پنداری کرده و انگیزه میگیرد.
این مورد برای موضوعات آشپزی، فوتبال و تمامی موضوعات صدق میکند فقط یادتان باشد که با به کارگیری خلاقیت کافی میتوانید در هر زمینه ای از این موضوعات الهام بگیرید.
7. پست های الهام بخش تولید کنید
اگر در زمینه خودتان حرفه ای هستید همانند موضوع قبلی که گفته شد میتوانید از تجربیات خودتان در پست های خود استفاده کرده و محتوای الهام بخش تولید کنید. این نوع محتوا تاثیر به شدت زیادی در اینستاگرام دارند.
اگر خودتان حرفه ای نیستید به زندگی افراد حرفه ای مراجعه کنید، مهم نیست این فرد الان زنده است یا نه مهم این است که آیا میتواند به اندازه کافی برای شما الهام بخش باشد؟
افراد تاثیر گذار همچنان که از اسمشان پیداست، در زمان خودشان تاثیر زیادی بر جامعه گذاشته اند، با مطالعه و نوشتن زندگی این افراد میتوانید محتوایی درست کنید که ارزش سیو شدن داشته باشد.
8. از نقل قول های افراد تاثیر گذار استفاده کنید
همه ی ما در جایی از زندگی سخنی را شنیده و یا خوانده ایم که تاثیر زیادی در زندگی ما داشته است، نقل قول های افراد تاثیر گذاری همچون انیشتین ویا شکسپیر، واقعا میتواند چراغ راهنمایی در جای جای زندگی باشد.
استفاده کردن از این سخنان بصورت خارق العاده ای تاثیر مثبت دارد.
البته نیازی نیست که حتما از سخنان شکسپیر استفاده کنید، میتوانید به افراد مهم زمینه خودتان سر بزنید، حتما قبل از شما افرادی بوده اند که در این زمینه فعالیت کرده و صاحب تجربه ای شده اند.
9. محتوای بلند مدت بسازید
تجربه نشان میدهد، محتوایی که طولانی مدت تر است، جای زیادی در ذهن کاربران میگیرد، این تکنیک را نویسندگان بزرگ میدانند، به خاطر همین برای توضیح دادن یک در میتوانند یک رمان 500 صفحه ای بنویسند.
شما نیز میتوانید اگر محتوای ویدئویی میسازید، به بلند مدت بودن آن تمرکز کنید. و یا کاری کنید که کاربران زمان زیادی را در پست شما سپری کنند.
10. کپشن طولانی و مهم بنویسید
یکی دیگر از روش های تولید پست های بلند مدت استفاده کردن از کپشن های جذاب و طولانی میباشد.
هرچقد کپشن زیادی بنویسید کاربران زمان زیادی را در پست شما سپری خواهند کرد و احتمال سیو کردن پست شما بالاتر میرود.
البته در نظر داشته باشید که اگر بخواهید به صورت کاملا بیهوده محتوای اضافی تولید کنید در این صورت کاربران از محتوای شما زده میشوند.
باید با سعی و خطا به نتیجه مطلوب خودتان برسید.
11. محتوای جدید بسازید
اگر مدت زمان زیادی است که در زمینه خودتان فعالیت میکنید حتما چندین منبع برای مطالعه محتوای جدید دنبال میکنید.
کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از محتوای این پیج ها، محتوایی تازه برای کاربران خود تولید کنید.
اگر به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشید میتوانید این نوع محتوا را مستقیما از منابع خارجی ترجمه کنید.
زیرا این منابع خارجی، به اندازه کافی وقت و هزینه برای تولید محتوای تازه صرف کرده اند، کافی است شما این نوع محتوا را ترجمه کنید.
12. از نکات مهم و آموزشی استفاده کنید
اگر در زمینه خدمات یک موضوع فعالیت میکنید میتوانید از زمینه آموزشی آن برای تولید محتوا استفاده کنید.
برای مثال اگر پیجی در مورد غذاهای ایرانی دارید بهتر است از آموزش و نحوه درست کردن آن محتوا درست کنید.
نکات مهم و محتوای آموزشی همیشه جایی در ذهن ما دارند، این مورد بیشتر در موارد کسب و کاری و همچنین خود آموزی دیده میشود.
میتوانید با مقایسه محتوای رقبا، به نحوه بکارگیری این موضوع در محتوا پی ببرید و شما نیز از این مورد استفاده کنید.
13. کال تو اکشن (لایک و سیو یادتون نره!)
شاید جمله “لایک و سیو یادتون نره!” به گوش شما نیز خورده باشد، این جمله معمولا در اینستاگرام، همچنین یوتیوب استفاده زیادی دارد.
افرادی که شخصا به تولید محتوا مشغول هستند زیاد از این جمله استفاده میکنند، به این نوع جمله ها اصطلاحا کال تو اکشن گفته میشود.
منظور از call to action این است که در محتوای پست خودتان کاربران را به انجام دادن یک فعالیت ترغیب کنید. همین جملات شاید ظاهرا ساده به نظر برسند ولی در واقعیت تاثیر زیادی در بالابردن تعامل کاربران دارند.
14. به سوالات کاربران بپردازید
زمانی که هیچ ایده ای برای تولید محتوا ندارید به سوالات متداول کاربران فکر کنید، گاها پیش میآید که فالووران پیج از شما سوالاتی بپرسند که به تعداد زیاد این سوال مطرح شده است.
این نوع سوالات برای شما فرصتی طلائی محسوب میشوند، زیرا عملا کاربران محتوایی که دوست دارند ببینند، به شما میگویند، اگر با استفاده از این سوالات محتوایی درست کنید میبینید که بازدید زیادی گرفته و نتیجتا سیو زیادی خواهید داشت.
15. از وقایع فان و به یاد ماندنی استفاده کنید
به این چند جمله فکر کنید:
- چطور به تو گیر ندادن؟
- تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود
- خورشید پشتش به ماست
- چرا قیمه ها را میریزید تو ماست ها
این جملات فان در ذهن ناخودآگاه ما ذخیره شده اند، و همه ی ما زمانی به این جملات خندیدیم.
اگر بخواهید محتوای تاثیر گذار درست کنید میتوانید از جملات فان استفاده کنید که قبلا اتفاق افتاده است.
16. از محتوای فان استفاده کنید
همانطور که در مورد قبلی گفته شد، استفاده کردن از محتوای فان واقعا تاثیر زیادی در دیده شدن و ذخیره شدن پست دارد، از این قضیه می توانید برای تولید پست های بهتر و همچنین حذابتر استفاده کنید.
قرار نیست صد در صد محتوای پیجتان، به اصطلاح محتوای جدی بوده باشد، هر از گاهی باید از چنین محتوا هایی استفاده کنید تا با کاربران پیجتان ارتباط بهتری ایجاد کنید.
17. با مخاطبان خودتان صمیمی باشید
اکثر پیج ها ارتباط مصنوعی با مخاطبان خودشان دارند، در واقع ادمین این پیج ها به فاصله ای بین پیج و مخاطب باور دارند که این مورد باعث دیرتر شدن رشد پیج میشود.
اگر در مورد شرکت های بزرگ دنیا همچون اپل و یا گوگل تحقیق کرده باشید میدانید که این شرکت ها دوست دارند به جای مخاطب، دوست های صمیمی برای خود جمع آوری کنند.
در واقع این شرکت ها دیدی دوستانه به مخاطبان خودشان دارند.
این موضوع شاید به ظاهر ساده و بی اهمیت به نظر برسد ولی در حقیقت تاثیر بسیار زیادی در دید شما نسبت به کاربران ایجاد میکند.
با تغییر دید شما نسبت به کاربران، ایده های شما برای تولید محتوا به کلی تغییر پیدا میکند و باعث تغییری بنیادین در پیج شما میشود.
پس در هر صورت سعی کنید ارتباط صمیمی تری با مخاطبان خودتان ایجاد کنید.
18. محتوای منحصر به فرد تولید کنید
در صنعت فیلم سازی، فیلم سازان نهایت سعی خود را میکنند تا مخاطبان همذات پنداری کنند و حس منحصر به فرد بودن داشته باشند.
از این قضیه میتوان در اینستاگرام نیز استفاده کرد؛ پست هایی درست کنید که حس منحصر به فرد بودن به کاربران بدهد.
19. پست های اسلایدی درست کنید
یادتان باشد که فقط روی بهبود محتوا تمرکز نکنید، بهتر است بر روی پست گذاری خودتان نیز تمرکز کنید.
استفاده کردن از پست اسلایدی، زمان ماندگاری کاربران بر روی پست را افزایش داده و باعث بالا رفتن تعامل پیج شما خواهد شد.
همچنین با اسلایدی کردن پست های پیجتان میتوانید دست خود را در زمینه تولید محتوا باز بگذارید تا محتوای طولانی تر و همچنین با کیفیت تری درست کنید.
20. ریلز بگذارید
اخیرا با آپدیت جدید اینستاگرام قابلیت ریلز به شدت طرفدار پیدا کرده است، همچنین در ریلز های خودتان میتوانید از نظر سنجی ها و یا استیکر های قابل کلیک استفاده کنید.
یکی از مهمترین تفاوت ریلز با پست این است که ریلز ها بصورت پشت سر هم چیده میشوند، اگر بتوانید محتوای جذابی درست کنید به احتمال زیاد میتوانید از این طریق بازدید زیادی جذب کنید.
21. از قابلیت پست مشترک استفاده کنید
پست مشترک یکی از بهترین قابلیت های اینستاگرام برای جذب مخاطبین از سایر پیج ها میباشد، اگر شما دنبال کننده ای نداشته باشید و با پیجی دیگر پست بگذارید پست شما بازدید بسیار زیادی دریافت میکند.
این قابلیت در واقع باعث انتقال میزان بازدید پیج های دیگر به پیج شما میشود.
اگر به دنبال رشد تعاملات پیج خودتان همچون افزایش سیو هستید حتما از قابلیت های جدید اینستاگرام استفقاده کنید.
22. اینفوگرافیک بسازید
اینفوگرافیک ها تصاویری هستند که در نمایش بهتر اطلاعات و فرایند و الگوریتم ها به مخاطب کمک زیادی میکنند.
اگر میخواهید فرایندی را داخل پیجتان توضیح دهید میتوانید از اینفوگرافیک ها استفاده کنید.
اینفوگرافیک ها به خاطر توضیحی بودنشان باعث ماندگاری بیشتر کاربران در پیج شما شده و تعاملات پیجتان را افزایش میدهند.
23. از گروه های تعامل تلگرام استفاده کنید
داخل تلگرام گروه های وجود دارند که بصورت کاملا واقعی تعاملات پیج شما را بالا میبرند.
با عضویت در این گروه ها هنگام ارسال پست محتوای خود را در این گروه آپلود میکنید و از دوستان خودتان میخواهید تا از محتوای شما بازدید کرده و باعث افزایش تعاملات پست و پیج شما میشوند.
با عضویت در این گروه ها میتوانید سیو پست اینستاگرام خود را بصورت سریع افزایش دهید.
سوالات متداول افزایش سیو اینستاگرام
در این بخش به سوالات پرتکرار در زمینه افزایش سیو پاسخ داده ایم:
چگونه سیو های پست خود را بالا ببریم؟
با استفاده از این 23 تکنیک میتوانید به راحتی میزان سیو های پست خود را بالا ببرید، یادتان باشد که میتوانید با ادغام این تکنیک ها، روش های جدیدی برای افزایش سیو درست کنید.
از کجا سیو های اینستاگرام را میتوانیم ببینیم؟
برای دیدن سیو های پست اینستاگرام ابتدا باید روی view insight کلیک کنید، پس از کلیک صفحه جدیدی باز میشود که به راحتی میتوانید تعداد تعاملات و سیو های پست خودتان را ببینید، اگر دکمه آبی رنگ view insight برای شما نمایش داده نمیشود باید بیزینس اکانت اینستاگرام را فعال کنید.