فهرست عناوین +
بنر خرید اکسپلور اینستاگرام

ریلز اینستاگرام به عنوان یک ویژگی جدید داخل اپلیکیشن اینستاگرام، به منظور رقابت با سایر پلتفرم‌های مبتنی بر ویدئو مانند تیک تاک (TikTok) و اسنپ چت (Snapchat) بوجود آمده است. اینستاگرام، با توجه به روند رو به رشد و محبوبیت بالای اپلیکیشن‌های کوتاه‌مدت ویدئویی، تصمیم گرفت تا با ارائه ریلز، بتواند بخشی از کاربرانی که به این نوع محتوا علاقه‌مند هستند را جذب کرده و آن‌ها را در اینستاگرام نگه‌دارد.

محصول مرتبط: خرید بازدید ریلز

ریلز به کاربران این امکان را می‌دهد تا با ایجاد ویدئوهای کوتاه و جذاب با موسیقی، صدا، افکت‌های ویدئویی و ابزارهای خلاقانه، خلاقیت و استعداد خود را به نمایش بگذارند و با دیگر کاربران در اینستاگرام ارتباط برقرار کنند. با توجه به پرطرفداری و پیشرفت روزافزون اینستاگرام، ریلز به عنوان یکی از ویژگی‌های محبوب برنامه تبدیل شده است که کاربران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.

در این مقاله به روش های افزایش بازدید ریلز و الگوریتم آن و همچنان کاربرد ها، مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت، با ما همراه شوید…

ریلز اینستاگرام (Reels) چیست؟

ریلز اینستاگرام، یک ویژگی برجسته درون اپلیکیشن اینستاگرام است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا ویدئوهای کوتاه و جذاب با مدت زمان حداکثر ۶۰ ثانیه ایجاد کنند و با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. این ویژگی از طریق بخش مستقلی در پروفایل کاربران قابل دسترسی است و کاربران می‌توانند ویدئوهای خلاقانه و زیبا را با استفاده از موسیقی، صدا، افکت‌های ویدئویی، و ابزارهای خاصی تنظیم کنند.

همچنین، از طریق ریلز می‌توان با استفاده از هشتگ‌ها، محتوای جذاب و ترندها را دنبال کرده و با جامعه اینستاگرام در ارتباط بود. ریلز به کاربران امکان می‌دهد تا برند خود را معرفی کنند، با دنیای اینستاگرام ارتباط برقرار کنند و بازاریابی کنند. این ویژگی با استقبال گسترده کاربران همراه بوده و تبدیل به یک ابزار قدرتمند در جذب توجه و افزایش فعالیت‌ها در اینستاگرام شده است.

چرا باید از ریلز اینستاگرام استفاده کنیم؟

به گفته کارمندان ارشد اینستاگرام:

ریلز مکانی ایده‌آل برای برندها است تا در صحنه جهانی کشف شوند، خود را با بیشترین خلاقیت و سرگرمی بیان کنند و نقش قدرتمندی در ساخت داستان‌های جذابی ایفا کنند که هیجان، درگیری و آگاهی را بالا ببرند.

در ادامه سه دلیل اصلی برای استفاده از ریلز اینستاگرام خواهیم گفت:

1. ریلز چیزی است که الگوریتم اینستاگرام می‌خواهد

اگر توجه نکرده‌اید، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، اعلام کرد که تمام محتوای ویدیویی در این پلتفرم یک حلقه در حال حرکت است.

پیش از این، اینستاگرام دارای IGTV، استوری اینستاگرام، ویدیوهای معمولی (فید) و موارد مشابه بوده است. اما در حال حاضر، همه ویدیوها قرار است Reels شوند. ریلز ها در اولویت هستند، و چه بدانید، چه ندانید تمامی ویدیو ها در اینستاگرام ریلز خواهند شد.

بنر خرید اکسپلور اینستاگرام

ریلز های اینستاگرام بیشتر در بخش فید و هوم اینستاگرام قابل رویت خواهد بود، اگر مدت زمان زیادی است که از اینستاگرام استفاده می‌کنید باید بدانید که الگوریتم اینستاگرام هر چه بخواهد آن کار را انجام خواهد داد.

بنابراین اگر می‌خواهید در اینستاگرام رشد کنید می‌دانید که باید از الگوریتم اینستاگرام پیروی کنید، و اگر می‌خواهید از الگوریتم اینستاگرام پیروی کنید باید نوع محتوای خود را به ریلز تغییر دهید.

مقاله مرتبط: تفاوت استوری و ریلز اینستاگرام

2. از بخش اکسپلور اینستاگرام فالوور های زیادی جذب کنید

اکسپلور اینستاگرام یک ویژگی جدید نیست. مثل همیشه، حضور در صفحه اکسپلور جام مقدس تعامل اینستاگرام است.

ویدیوهای جذاب و جالب Reels در بخش اکسپلور اینستاگرام می‌توانند تعاملات اینستاگرام شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. در واقع چون اینستاگرام در الگوریتم اکسپلور خود به ریلز ها اولویت بیشتری می‌دهد در نتیجه با ساختن ریلز بصورت سریعتر و بهتر می‌توانید فالوور های خود را افزایش دهید.

مقاله پیشنهادی: آموزش افزایش بازدید اینستاگرام در 2023

3. کسب درآمد از Reels Play

پس از اینکه اینستاگرام به ریلز ها اولویت بیشتری داد، تصمیم گرفت برای کسانی که در ریلز تولید محتوا می‌کنند راه جدیدی برای کسب درآمد ایجاد کند. یکی از این راه ها Reels Play است.

به گفته تولید @creators تعداد Reels Play ها در آینده در واقع تعداد بازدید خواهد بود که با استفاده از آن بتوانید بصورت مستقیم کسب درآمد کنید، در واقع هرچه تعداد Reels Play های شما بیشتر باشد پول بیشتری دریافت میکنید.

اگر تولید کننده محتوا هستید، این خبر برای شما بسیار عالی خواهد بود، البته با فعال شدن این مورد به احتمال زیاد نتوانیم از ایران کسب درآمد کنیم ولی درواقع دلیل خوبی برای کار کردن روی Reels ها می‌باشد.

مقاله مرتبط: واچ تایم اینستاگرام چیست؟

20 روش خلاقانه برای افزایش بازدید ریلز اینستاگرام

راه های افزایش بازدید ریلز در 2023
راه های افزایش بازدید ریلز در 2023

برای افزایش بازدید میلیونی آماده اید؟

صادقانه باید بگوییم نهایت تلاشی که باید بکنید این است که سعی کنید کاربران هنگام اسکرول در ریلز، هنگام رسیدن به ریلز شما باید متوقف شده و زمان زیادی در ریلز شما سپری کنند. در نتیجه روش هایی که گفته می‌شوند در راستای همین فعالیت توصیه می‌شوند.

1. برای افزایش بازدید ریلز، محتوای اورجینال بسازید

تولید محتوای اورجینال نه تنها برای اینستاگرام، بلکه برای تمامی شبکه های اجتماعی محتوا محور نکته اصلی می‌باشد، هرچه کیفیت محتوای شما بیشتر باشد اولویت بیشتری از نظر الگوریتم های اینستاگرام خواهید گرفت.

البته قرار نیست تمامی محتوایی که می‌سازید مال خودتان باشد، و یا از طریق دوربین ضبط کنید، می‌توانید با ادیت کردن سایر محتوا ها، و یا الهام گرفتن از چالش های موجود در اینستاگرام، محتوایی یونیک (پویا، منحصر به فرد) بسازید.

سعی کنید به جای اینکه از محتوا های دیگران استفاده کنید، محتوای خودتان را بسازید، نظرات خودتان را بیان کرده و خلاقیت به خرج دهید. تنها موردی که در ایجاد محتوای ریلز مهم است، خلاقیت و جذب نظر بازدیدکنندگان خودتان می‌باشد.

محتوایی بسازید که می‌دانید مخاطبان شما را درگیر خود خواهد کرد؛ علاوه بر این به کیفیت ظاهر محتوای خود نیز اهمیت دهید، بالا بودن کیفیت ویدئو ها و نداشتن واترمارک اهمیت زیادی دارد.

2. جذاب باشید (خفن باشید)

با توجه به نکته قبلی، هنگام تولید محتوا از خودتان بپرسید، این محتوا واقعا برای مخاطبان من جذاب خواهد بود؟ آیا هنگام دیدن این ریلز تعجب خواهند کرد؟ فرقی ندارد محتوای انگیزشی ساخته باشید یا از محیط کاری خود فیلم بگیرید، در هر صورت به این مورد توجه کنید که آیا از دید کاربرانتان به اصطلاح خفن هستید یا خیر؟

برای ساخت محتوای خفن می‌توانید پیج هایی که در زمینه شما تولید محتوا می‌کنند را بررسی کنید؛ خیلی ساده لیست این نوع پیج ها را نوشته و 10 ریلز آخر آنها را بررسی کنید.

پس از بررسی متوجه می‌شوید که چه نوع محتوایی در زمینه شما پاسخگوی نیاز های کاربرانتان می‌باشد، همچنین به راحتی می‌فهمید که چه نوع محتوایی قرار است تولید کنید.

3. سوار موج ترند ها، چالش ها و موسیقی های پرطرفدار شوید

یکی از جالب ترین نکات در مورد ریلز ها این است که هر روزه چالش ها و محتوای جدیدی ترند می‌شود، اگر به دقت توجه کنید می‌بینید که پیج های اینفلوئنسری، کسب و کاری و حتی فن پیج ها نیز از این مورد استفاده می‌کنند.

وقتی کاربری محتوا و یا موسیقی جذابی می‌بیند و گوش می‌کند، از آن تجربه یک خاطره برای خود ثبت می‌کند، اگر شما از این نوع موسیقی و محتوا استفاده کرده و سعی کنید که در این بین محتوای خود را نیز ارائه کنید می‌بینید که کاربران دقیقا همان واکنش را به محتوای شما نشان داده و عاشق محتوای شما می‌شوند.

از این به بعد سعی کنید حواس خود را جمع کرده و منتظر چنین چالش های جهانی باشید، اگر چالشی ترند شد می‌توانید با استفاده کردن از این چالش و خلاقیت خود محتوایی درست کنید که تاثیر زیادی بر مخاطبانتان داشته باشد.

این کار باعث می‌شود مشتریان و کاربران شما علاوه بر دید کسب و کار یک دید صمیمی نیز به شما و پیج شما داشته باشند.

اگر بتوانید چندین بار به این نکته توجه کنید حتما نوع نگرش اکثر پیج های میلیونی را درک می‌کنید و از این به بعد می‌دانید که چه زمانی چه نوع محتوایی قرار است بسازید تا در دل مخاطبین خود جای بگیرید.

4. از transition استفاده کنید

از همان ابتدای لانچ شدن بخش ریلز در اینستاگرام، تمامی سازندگان محتوا می‌دانستند که بخش جدا نشدنی ریلز ها، ترنزیشن (transition) های آن می‌باشند.

اگر اولین بار است که اسم transition به گوش شما می‌خورد، باید بگوییم که نیازی نیست از این کلمه به ظاهر پیچیده بترسید.

کلمه transition به معنی انتقال است، در صنعت ویدیو سازی، به انتقال بین دو ویدیو و یا عبور از یک ویدیو به ویدویی دیگر transition گفته می‌شود.

در ویدیوعه بالا نمونه استفاده از transition برای خفن کردن ویدیو ها در ریلز دیده می‌شود، می‌بینید که با ادیت خاص و استفاده کردن از موسیقی ترند و چالش ها، از عمو حسن هم میشود ویدئوی ترند ساخت و برندسازی کرد.

5. محتوای دیگران را ریمیکس کنید

یکی دیگر از قابلیت های ریلز اینستاگرام، قابلیت ریمیکس کردن محتوای دیگران می‌باشد، همانطور که می‌دانید، قبلا یکی از حساس ترین قانون اینستاگرام، کپی کردن محتوای پیج های دیگران بود، با این کار حتی اینستاگرام پیج شما را می‌بست.

ولی امروزه در بخش ریلز می‌توانید با ریمیکس کردن محتوای سایر پیج ها به راحتی محتوای جدید تولید کرده و بازدید زیادی دریافت کنید.

6. از قالب های ریلز استفاده کنید

برای افزایش بازدید ریلز اینستاگرام، از قالب های ریلز استفاده کنید
برای افزایش بازدید ریلز اینستاگرام، از قالب های ریلز استفاده کنید

همانطور که می‌دانید در گذشته باید پست های خودتان را در نرم افزار های دیگری می‌ساختید و سپس داخل اینستاگرام آپلود می‌کردید؛ ولی امروزه می‌توانید محتوای خود را در بخش ریلز آپلود کرده و به راحتی ادیت، بزنید.

همانند استوری از قالب های مختلف و فیلتر های مختلف استفاده کرده و محتوای یونیک بسازید.

مقاله پیشنهادی: آموزش افزایش بازدید استوری اینستاگرام

7. از کاور های جذاب استفاده کنید

با استفاده از یک کاور چالش برانگیز یک حس تعقیب در کاربر ایجاد کنید، برای مثال کاوری ایجاد کنید که کاربران در ویدئوی شما دنبال همون صحنه باشند و مجبور باشند تا تمام محتوای شما را حتی برای چندین بار ببینند.

برای مثال می‌توانید از یک صحنه چالش برانگیز کاور ساخته و متنی ترغیب کننده زیر آن بنویسید تا کاربران روی ریلز شما کلیک کنند.

سپس می‌دانید که چگونه کاربران خود را طولانی مدت در ریلز های خود نگه دارید.

هنگام برنامه‌ریزی محتوای خود، به این فکر کنید که چه چیزی باعث می‌شود کسی در چند ثانیه متوقف شده و به ویدیوی شما توجه کند.

8. در محتوای ریلز خود بازاریابی کنید

علاوه بر محتوای سرگرم کننده، می‌توانید محتوایی بسازید که از خود محصول شما باشد، برای مثال همان ویدئوی ساخته شده از عمو حسن در مثال بالا را از کالای خودتان ساخته و منتشر کنید.

همچنین می‌توانید در ابتدای ریلز خودتان به چالش هایی که در زندگی روزمره خودتان برخورد میکنید اشاره کرده و سپس برای راه حل آن محصول خودتان را معرفی کنید.

9. از استیکر ها و افکت های خاص استفاده کنید

همانند بخش استوری، در ریلز های خودتان می‌توانید از استیکر ها و افکت ها استفاده کنید، همچنین کاربران هنگام دیدن ریلز ها می‌توانند با این استیکر ها تعامل کنند.

سعی کنید فیلتر ها و استیکر هایی پیدا کنید که مناسب محصول شما بوده و کاربرانتان را به انجام کاری ترغیب کند.

اکانت کریتور اینستاگرام نیز استفاده کردن از استیکر ها و افکت ها در ریلز ها را برای شما پیشنهاد می‌کند.

10. از زیر نویس ها استفاده کنید

هنگامی که داخل اینستاگرام می‌چرخید شاید متوجه زیرنویس های جذاب ریلز ها شوید. احتمالاً می دانید که بسیاری از کاربران اینستاگرام با صدای خاموش ویدیوها را تماشا می کنند.

شما هم می‌توانید از زیر نویس ها برای معلوم کردن موضوع ریلز خود استفاده کنید.

برای ساخت زیر نویس های جذاب می‌توانید چندین پیجی که عاشق زیرنویس آنها هستید را پیدا کرده و از فونت های آنها استفاده کنید؛ اگر فونتی که استفاده می‌کنند زخیم می‌باشد، شما هم از فونت زخیم استفاده کنید.

با نوشتن زیرنویس برای ریلز ها، علاوه بر بهبود محتوای خود از نظر الگوریتم اینستاگرام، می‌توانید تعامل کاربران خود را افزایش دهید.

خبر خوب این است که اینستاگرام گفته است در آینده فرآیند نوشتن زیرنویس را برای کاربران آسانتر خواهد کرد.

11. کپشن عالی بنویسید

نوشتن کپشن خوب، راهی عالی برای افزایش بازدید ریلز
نوشتن کپشن خوب، راهی عالی برای افزایش بازدید ریلز

میدانید که سئو (SEO) در گوگل تا حد زیادی به ایجاد محتوای با کیفیت خوب بستگی دارد. همین اصل در مورد اینستاگرام نیز صدق می کند. کپشن شما پر از کلمات کلیدی است که به الگوریتم اینستاگرام می گوید محتوای شما در مورد چیست.

کپشن اینستاگرام شما بسیار مهم است. آنقدر روی محتوای بصری تمرکز نکنید که فراموش کنید یک کپشن خوب برای آن بنویسید. نکات مهمی که هنگام کپشن نوشتن باید توجه کنید:

  • در نوشتن کپشن، بصورت عمدی از کلمات کلیدی حوضه خودتان استفاده کنید
  • کل مفهوم محتوای خود را در ابتدای کپشن بنویسید
  • هنگام نوشتن کپشن از داستان های کوتاه استفاده کنید
  • از ایموجی های مرتبط با زمینه خودتان (به خصوص برای افزایش کاریزمای پیج خودتان )استفاده کنید
  • کپشن های طولانی تری بنویسید، بخصوص اگر می‌دانید که خوب می‌نویسید
  • از بازدیدکنندگان خود سوال بپرسید
  • یک لیست جامع از نکات گفته شده در ریلز خودتان تهیه کرده و داخل کپشن بنویسید

12. از هشتگ ها استفاده کنید

استفاده کردن از هشتگ برای افزایش ویو ریلز
استفاده کردن از هشتگ برای افزایش ویو ریلز

همه ما می‌دانیم، یک محتوای پر بازدید بدون هشتگ خیلی سخت پیدا می‌شود. در کپشن ریلز خودتان از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.

پیج های رقبای خود را پیدا کرده و لیسشت هشتگ های پر استفاده آنها در ریلز های پربازدیشان را پیدا کرده و در کپشن های خود استفاده کنید.

همچنین الگوریتم اینستاگرام از هشتگ ها به عنوان معیار مهم در ارزیابی ریلز هایتان استفاده می‌کند.

13. از CTA استفاده کنید

CTA ها بخش جدا نشدنی پیج هایی با بازدید بالا هستند، برای بهتر کردن ویدئو، صدا ها و کپشن خودتان حتما از CTA ها استفاده کنید.

“سیو و شیر یادت نره!”، “سیو کنید بعدا ببینید”،”روی لینک در بیو کلیک کنید” و هزاران جمله که کاربران را ترغیب به انجام فعالیتی می‌کنند، نمونه های واقعی CTA داخل اینستاگرام هستند.

14. کارهایی که جواب می‌دهند را ادامه دهید

صد ها راه برای افزایش بازدید ریلز ها وجود دارد، ممکن است بخواهید به بازار شهر خودتان رفته و از تک تک افرادی که می‌بینید بخواهید که از ریلز شما بازدید کنند.

به هر حال این روش نیز یک راه حل برای افزایش بازدید ریلز به حساب می‌آید ولی نکاتی واقعا مهم هستند که تست کرده و از آن نتیجه گرفته باشید.

پس از این که چندین راه را تست کردید سعی کنید تمامی آنها را نوشته و از قبل و بعدش آمار بگیرید، ببینید کدام راه برای شما جواب می‌دهد، و آن راه ها را ادامه دهید.

یادتان باشد اگر تعداد روش هایی که استفاده می‌کنید زیاد باشد بازدهی شما کمتر خواهد بود، پس سعی کنید چندتا از بهترین روش ها را انتخاب کرده و از آن روش ها استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: آموزش تحلیل آمار اینسایت ریلز اینستاگرام

15. از محتوای موجود در اینترنت استفاده کنید

قرار نیست تمامی محتوایی که داخل اینستاگرام آپلور می‌کنید مال شما باشد، می‌توانید از محتوای منتشر شده در فضای خود اینستاگرام و یا سایر شبکه های اجتماعی مثل توییتر استفاده کرده و محتوای یونیک جدید بسازید.

برای مثال پیج هایی را که توییت ها و ریتوییت های فان در اینستاگرام منتشر می‌کنند را دیده باشید، این پیج ها از توییت های موجود در توییتر استفاده کرده و محتوای جدیدی در اینستاگرام خلق می‌کنند، شما نیز می‌توانید با استفاده از چنین منابع و ایده هایی محتوای جدیدی خلق کنید که ارزش دیدن داشته باشد.

16. پست مشترک بسازید

پست مشترک اینستاگرام
پست مشترک اینستاگرام

قابلیت پست مشترک اینستاگرام یکی از جدیدترین و بهترین قابلیت های اینستاگرام می‌باشد که اکثر پیج هایی که تازه شروع به فعالیت کرده اند از این روش برای افزایش بازدید ریلز خودشان استفاده می‌کنند.

کافی است پیجی پیدا کنید که در زمینه شما فعالیت می‌کند و تعداد دنبال کننده های شما با آنها تقریبا یکی می‌باشد.

میتوانید با ادمین این پیج در ارتباط باشید و بگویید که می‌خواهید پست مشترک بسازید. این روش هم برای پیج شما و هم برای پیجی که با آن همکاری می‌کنید تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

17. از ایده ها و محتوای تیک تاک الهام بگیرید

اینستاگرام قابلیت ریلز را از تیک تاک کپی کرده است، (البته بماند که خود تیک تاک هم از موزیکالی کپی کرده است).

می‌توانید از محتوای موجود در تیک تاک الهام گرفته و محتوای یونیک جدیدی بسازید.

18. ریلز های خود را در بهترین زمان منتشر کنید

با گذشت چند مدت و ارسال چند پست می‌توانید بفهمید چه زمانی برای ارسال ریلز مناسب می‌باشد.

البته با استفاده از بخش بیزینس اکانت اینستاگرام نیز می‌توانید بفهمید کاربران شما چه زمانی بیشتر آنلاین هستند. تا در آن زمان پست ارسال کنید.

19. بطور مداوم ریلز منتشر کنید

مداومت در ارسال محتوا همیشه بخشی از الگوریتم های شبکه های اجتماعی و حتی خود گوگل هم می‌باشد، اگر بتوانید یک برنامه برای ارسال ریلز های خود تهیه کرده و بصورت مداوم ریلز منتشر کنید تاثیر زیاد این مورد را به خوبی درک می‌کنید.

20. از ابزار های ریلز استفاده کنید

اخیرا ابزار های تولید محتوایی مثل کانوا (canva) برای ریلز اینستاگرام قابیت های ویژه ای همچون transition ها و موسیقی های بدون کپی رایت گذاشته است.

اگر بخواهید ریلز های با کیفیت تری تولید کنید حتما این مورد را در نظر داشته باشید که با استفاده از این ابزار ها می‌توانید به راحتی ریلز های با کیفیت بالا بسازید.

سوالات متداول افزایش بازدید ریلز

در این بخش به سوالات پربازدید افزایش بازدید ریلز پاسخ می‌دهیم.

بهترین راه افزایش بازدید ریلز اینستاگرام کدام است؟

به طور کلی بهترین راه افزایش بازدید ریلز اینستاگرام، تولید محتوای با کیفیت، استفاده کردن از هشتگ ها و transition ها و موسیقی های ترند در اینستاگرام می‌باشد. البته برای نتیجه گیری بهتر حتما باید مداومت به خرج دهید.

آیا زمان انتشار ریلز تاثیری در افزایش بازدید ریلز دارد؟

با در نظر گرفتن تمامی الگوریتم های اینستاگرام، الگوریتم ریلز اینستاگرام نیز از انتشار محتوا در زمان درست، تاثیر زیادی می‌گیرد؛ باید بهترین زمان برای انتشار ریلز را در اینستاگرام پیدا کرده و فقط در آن زمان ارسال کنید.

آیا در بخش ریلز همانند استوری اینستاگرام میتوانیم از استیکر های اینستاگرام استفاده کنیم؟

بله – بخش ریلز اینستاگرام همانند استوری اینستاگرام دارای استیکر ها و ایموجی های کاربردی می‌باشد، شما می‌توانید از این موارد برای بهینه سازی ریلز های خود استفاده کنید.

منبع: skedsocial.com