تا الان اینستاگرام خودتو تبدیل به بیزینس اکانت اینستاگرام کردی؟ و نمی‌دونی به چه دردی میخوره تا آخر این مقاله همراه ما باش.

شما در این مقاله نحوه ی‌ فعالسازی بیزینس اکانت اینستاگرام، ویژگی های آن، نحوه ی آنالیز اینستاگرام، فعالسازی دکمه های تماس با شما، تبلیغ در اینستاگرام و محدودیت هایی که شما بعد از تبدیل اینستاگرامتان به بیزینس اکانت اینستاگرام با آن مواجه خواهید شد.

اولین چیزی که در این مورد به ذهنتان می آید:

بیزینس اکانت اینستاگرام چیست؟

شرکت فیسبوک (meta) در سال 2016 برای اینستاگرام بروزرسانی جدیدی آورد که در آن هر شخص میتوانست اکانت تجاری اینستاگرام خود را به بیزینس اکانت اینستاگرام (Business Profile) تبدیل کند. انجام این کار کاملا رایگان است و برای هر کسی که این کار را انجام میدهد امکانات ویژه ای ارائه میکند. البته چند محدودیت هم در کنار آن ویژگی ها برای شما به وجود می آید.

ویژگی های بیزینس اکانت اینستاگرام

این ویژگی هایی که قرار است در مورد آن بحث کنیم مربوط به آخرین آپدیتی است که اینستاگرام برای آن داده است

شاید ویژگی هایی جدیدتر و بهتر هم برای بیزینس اکانت اینستاگرام اضافه شود.

دکمه برای تماس با شما (Contact Button)

بیزینس اکانت اینستاگرام
بیزینس اکانت اینستاگرام

قرار دادن شماره در اینستاگرام ، برای ساخت اکانت های تبلیغاتی و بازاریابی و اکانت های تجاری اینستاگرام مناسب است ، زیرا در دسترس بودن شماره تماس ، ایمیل و نقشه موقعیت جغرافیایی جهت بهبود کسب و کار اهمیت ویژه ای دارد. چنانچه قصد قرار دادن کانتکت در اینستاگرام را دارید ، توجه داشته باشید که باید آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام روی دستگاه شما نصب باشد و همچنین یک اکانت در یک شبکه اجتماعی فعال دیگر ، ترجیحا فیس بوک، داشته باشید.

با افزودن دکمه کانتکت به اینستاگرام مشتریان شما به ۳ طریق می‌توانند با شما تماس بگیرند:

Direct : از این طریق مشتریان از طریق فرستادن direct برای شما می‌توانند با شما در تماس باشند.

Email : دکمه ایمیل در اینستاگرام در این قسمت قرار دارد و فالوورهای شما از این طریق می‌توانند به شما ایمیل بفرستند.

Call : با کمک این دکمه مشتریان می‌توانند به طور مستقیم با شماره تلفن شما تماس بگیرند.

امکان گذاشتن لینک در استوری

شما نهایتا یک لینک در بیو اکانت ایسنتاگرام خود میتوانید بگذارید ولی اگر اکانت خودتان را تبدیل بیزینس اکانت اینستاگرام بکنید میتوانید در استوری های خود هر چند لینک که میخواهید را به اشتراک بگذارید ولی برای فعالسازی این ویژگی باید اکانت خود را تبدیل به بیزینس اکانت اینستاگرام بکنید.

راهنمای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام:

پس از آنکه تصویر یا ویدیوی مورد نظر خود را گرفتید، از قسمت استیکرها، استیکر Link را انتخاب کنید.

پس از انتخاب استیکر لینک، به صفحه‌ای شبیه به صفحه زیر منتقل خواهید شد. در این بخش می‌توانید آدرس صفحه مورد نظر خود را وارد کنید. آدرس کامل لینک مقصد را تایپ کنید و بعد روی گزینه‌ی Done کلیک کنید تا لینک ذخیره شود.

هر مشخصه‌ی موردنظر دیگری که می‌خواهید مانند نوشته، استیکر و فیلتر را به استوری خود اضافه کنید و آن را همانند دیگر استوری‌ها در صفحه‌ی پروفایل خود بارگذاری کنید.

آنالیز اینستاگرام (Instagram Insights)

آنالیز اینستاگرام با بیزینس اکانت اینستاگرام
آنالیز اینستاگرام با بیزینس اکانت اینستاگرام

آنالیز اینستاگرام موضوع مهمی است که اگر در این شبکه اجتماعی پرمخاطب فعالیت دارید نباید از آن غافل شوید. یکی از بهترین روش های بررسی اینستاگرام ابزار Instagram Insights است. شما برای ورود به اکسپلور اینستاگرام و درست کردن یک جامعه ی فعال در اینستاگرام و بازخورد هر محتوایی که در اکانت اینستاگرامتان قرار میدهید را به دست می آورید.

بعد از بیزینس کردن اکانت اینستاگرامتان گزینه ای به اسم insights برای شما فعال میشود؛ این ابزار که اینستاگرام به شما میدهد قابلیت های خیلی جالبی دارد.

به طور خلاصه اطلاعاتی که این ابزار در اختار شما قرار میدهد:

سربرگ Activity :
جدیدا با اسم (Accounts reached)

این گزینه به شما کمک میکند که ببینید چه مقدار افراد، پستی که در اینستاگرام خود گذاشته اید را دیده اند و چه واکنشی نشان داده اند. این گزینه خود به دو بخش Interactions و Discover تقسیم میشود.

Interactions: نشان می‌دهد که چند نفر اخیراً پروفایل شما را بازدید کرده‌اند یا اگر در بیوی خود لینکی قرار داده‌اید چند نفر روی آن کلیک کرده‌اند.

Discovery: یک آمار کلی از تمام کارهایی که در این هفته انجام داده‌اید به شما ارائه می‌کند.

گزینه Contect You Shared :

در این سربرگ اطلاعات جامعی در خصوص تمام انواع محتوایی که در پیج خود منتشر کرده‌اید نمایش داده می‌شود. این محتوا شامل پست‌ها، استوری‌ها و تبلیغات می‌شود.

سربرگ Audience :
جدیدا با اسم(Accounts engaged)

این سربرگ اطلاعات بسیار خوبی در خصوص فالوورهای شما ارائه می‌کند. این که آن‌ها چه جنسیتی دارند؟ بیشتر در کدام شهر یا کشور زندگی می‌کنند؟ در چه محدوده سنی هستند؟ در چه روزها و ساعاتی بیشتر در اینستاگرام حضور دارند؟ و در هفته اخیر چند نفر به تعداد دنبال کنندگان شما اضافه شده است؟

دیدن این اطلاعات به شما کمک می‌کند روی محتوایی که قرار است در پیج خود نشر دهید و ساعات و روزهایی که قرار است این کار را انجام دهید مدیریت داشته باشید تا نتیجه بهتری بگیرید.

سربرگ Total fallowers :

این بخش تمامی اطلاعات در مورد افرادی که شما را دنبال میکنند در اختیار شما قرار میدهد و شما بر اساس این اطلاعات زمان های مناسب برای گذاشتن پست ها و استوری های خود را شناسایی می‌کنید.

تبلیغ در اینستاگرام promotion :

شما با بیزینس اکانت کردن اینستاگرام خود این ویژگی اینستاگرام را فعال خواهید کرد. این روش یک راهکار بسیار خوب برای تبلیغ کالا یا محتوای خود در اینستاگرام است که شما وقتی پستی از کالا یا محتوای خود میگذارید میتوانید با کمک promotion مخاطب خود را به سایت فروش کالای خود یا به شماره ی خود هدایت کنید.

این روش برای شما مزایای زیادی خواهد داشت؛ شما با این روش میتوانید محتوای خود را در سطح وسیع تر ارائه دهید و آمار بازدید و فروش شما در اینستاگرام را بیشتر کنید.

آموزش گذاشتن پست promotion در اینستاگرام

1- به صفحه پست خود بروید روی Boost Post را انتخاب کنید.

2- در اینجا شما باید مشخص کنید که کاربران به کجا هدایت شوند.

Your profile یعنی به پروفایل شما هدایت می شوند.

Your website به وب سایت شما هدایت می شوند.

Your direct messages به گفتگو های شما هدایت می شوند.

اگر در این بخش Your website را انتخاب کنید برای شما صفحه ای باز میشود که در آن باید لینک سایت خود را قرار دهید. و یکی از گزینه های:

اطلاعات بیشتر :Learn More

خرید کردن :Shop Now

مشاهده بیشتر :Watch More

تماس با ما :Contact Us

را انتخاب کنید که مخاطب با کلیک کردن روی آن وارد وبسایت شما شود.

4- در این قسمت با انتخاب گزینه Automatic، اینستاگرام خودکار افرادی را که پروموشن شما برایشان جذابیت دارد را شاناسایی می کند و تبلیغ شما را به آنها نشان می دهد

ولی اگر گزینه ی Create your own را انتخاب کنید صفحه ی جدیدی باز میشود که شما باید به سواات زیر جواب دهید.

Name: شما در این بخش نامی را برای سرویسی که ارائه می دهید انتخاب می کنید.

Location: در این بخش شما انتخاب می کنید که کاربرانی که تبلیغ شما را می بیند از کدام کشور یا از کدام شهر باشند.

Interest: در اینجا شما باید عبارات کلیدی را برای سرویس خود انتخاب نمایید.

Age and Gender: در این قسمت هم باید محدوده سنی کاربران را انتخاب کنید.

5- بعد از آن باید مقدار روزی که پست شما باید تبلیغ شود و مقدار پولی که خواهید داد را نشان میدهد و به مقدار اندازه ای که انتخاب میکنید تعداد افرادی که پست شمارا خواهد دید را نشان میدهد.

6- در این مرحله نیز باید گزینه یPayment را انتخاب کنید

7- و در قسمت آخر نیز باید کشور خود را تایید کنید و هزینه را با روشی که دوست دارید پرداخت کنید.

گاید اینستاگرام

گاید اینستاگرام چیست؟ سوالی که پس از آخرین تغییرات آپدیت اینستاگرام، برای اکثر کاربران آن ایجاد شده؛ جالب است بدانید که یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های گاید، دسته بندی حرفه‌ای محتواهای مرتبط پیج ماست. ما با دسته بندی پست اینستاگرام می توانیم یک بخش ویژه راهنما برای همه مخاطب هایمان ایجاد کنیم. به طوری که خیلی راحت تر بتوانند مطالب مرتبط را پیدا کنند. این اتفاق موجب می‌شود پست های قدیمی و مرتبط با پست های جدید بیشتر دیده شوند. به طور کلی قابلیت گاید اینستاگرام، می‌تواند مزایای فوق‌العاده ای برای اکانت تجاری اینستاگرام ، کسب‌وکار و حتی شخصی داشته باشد.

برای اطلاعات بشتر در مورد گاید اینستاگرام مقاله گاید ایسنتاگرام چیست؟ را مطالعه کنید

محدودیت های بیزینس اکانت اینستاگرام

اینستاگرام در کنار ویژگی هایی که برای بیزینس اکانت ها میدهد محدودیت هایی هم در نظر میگیرد.

  • بیزینس اکانت اینستاگرام تبدیل به اکانت خصوصی نمیشوند.
  • امکان اتصال بیزینس اکانت ها به چند اکانت فیسبوک وجود ندارد.

نحوه ی تبدیل اینستاگرام به بیزینس اکانت Business Account

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اکانت خود را به اکانت عمومی تبدیل کنید.

دومین کار باید انجام دهید این است که اپلیکیشن اینستاگرام خود را بروزرسانی کرده و به آخرین نسخه دسترسی داشته باشید.

آموزش قدم به قدم ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام
آموزش قدم به قدم ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام

1- دکمه سه خط را لمس کنید.

2- گزینه‌ی Settings اکانت خود را لمس کنید.

3- سپس گزینه ی Account را انتخاب کنید. بعد روی گزینه ی switch to professional account کلیک کنید.

4- در این قسمت توضیخاتی برای شما در مورد بیزینس اکانت اینستاگرام داده میشود.این بخش روی Continue کلیک کنید.

آموزش قدم به قدم ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام

5- در این مرحله می توانید با وارد کردن موضوع فعالییتان دسته بندی مرتبط با پیج بیزینسی خود را انتخاب کنید.

6- در مرحله ی بعد روی done کلید کنید فقط قبل از آن انتخاب کنید که موضوع فعالیتی که انتخاب کردید برای مخاطبانتان نشان داده شود یا نه.

7- در اینجا از شما سوال میشود که آیا شما میخواهید اکانت خود را تبدیل به بیزینس اکانت اینستاگرام کنید روی گزینه ی business کلیک کنید. بعد Next را بزنید.

8- در این مرحله می توانید ایمیل، شماره تلفن و آدرس پیج بیزنسی خود را وارد کنید.

9- این آخرین مرحله است از شما میپرسد که میخواهید اکانت خود را به فیسبوک وصل کنید یا نه؛ که شما به اختیار میتوانید، انتخاب کنید.

بیزینس اکانت اینستاگرام لازم است یا نه؟

طبق این تصویر سوالاتی که در تصویر است را از خود تک به تک بپرسید تا بفهمید که آیا بهتر است اکانت خود را بیزینس اکانت کنید یا نه؟

آخرین سخن

مطالبی که گفته شد را جدی بگیرید چون امروزه یکی از بهترین راه های کسب درآمد، تبلیغ کردن محصول محتوای خود، پیشرفت در کسب کار اینستاگرام خود است. اگر امروزه از فضای مجازی و روش های ارتباطی دور باشید 100 قدم از تمامی همکاران خود عقب مانده اید. گروه ما هر گونه خدماتی را در زمینه ی اینستاگرام در اختیار شما قرار میدهد؛ از خرید فالوور گرفته تا حل ریزترین مشکلات پیج شما.با ما اینستاگرامتو تبدیل به بهترین کن.