بنر خرید اکسپلور اینستاگرام

اینستاگرام اخیراً ویژگی جدیدی را راه اندازی کرده است که به دو کاربر اجازه می‌دهد در انتشار Feed Posts و Reels با یکدیگر همکاری کنند، در واقع شما می‌توانید پست های مشترکی را با سایر کاربران منتشر کنید.

پست مشترک اینستاگرام که به عنوان “Collab” شناخته می شود، در اوایل سال جاری در چند منطقه مختلف آزمایش شد و سپس در ماه اکتبر در سطح جهانی عرضه شد.

برای یادگیری اصطلاحات اینستاگرام و مفهوم آنها مقاله ما را در رابطه با این موضوع مطالعه کنید.

پست مشترک اینستاگرام چیست؟

پست مشترک اینستاگرام چیست؟
پست مشترک اینستاگرام چیست؟

به طور خلاصه، پست مشترک اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که پست‌ها و حلقه‌های فید اینستاگرام خود را با افراد دیگر بنویسید و پستی را انتشار دهید که این پست هم در Feed شما هم کاربر دیگر که با استفاده از این ویژگی پست را با شما انتشار داده، نمایش داده میشود و در قسمت بالای پست پروفایل هر دو کاربر را میتوانید ببنید، به طوری که هیچ کس مجبور به تکثیر محتوا نباشد.

Instagram Collab به معنای همکاری در اینستاگرام است. این قابلیت به کاربران اینستاگرام اجازه می دهد تا با همکاری یکدیگر، محتوای مشترکی را برای صفحه خود به اشتراک بگذارند. با استفاده از این قابلیت، دو یا چند کاربر می توانند در یک پست یا داستان مشترکاً شرکت کنند و این محتوا در دو پروفایل مختلف نمایش داده می شود. به عبارت دیگر، Instagram Collab به کاربران اینستاگرام امکان می دهد تا با همکاری در ایجاد محتوا، روابط خود را با دیگر کاربران بهبود دهند و جذب هدف خود را افزایش دهند.

همانطور که از نام آن پیداست، Collab یک روش جدید برای همکاری با سایر کاربران اینستاگرام در پست‌های Feed و Reels است، که هر دو حساب را با پست در تایم لاین اینستاگرام و در Reels اعتبار می‌دهد.

برای درک بهتر متن زیر را مطالعه کنید.

ویشال شاه، معاون محصول اینستاگرام، در توییتی از تایید آزمایش ویژگی جدید اینستاگرام یعنی “Collab” (پست مشترک) خبر داد، به این معنی که پست‌ها در Feed و در Reels می‌توانند توسط دو حساب مختلف به طور همزمان منتشر شوند.

ویژگی جدید «Collab» باعث می‌شود که محتوا از دو حساب شریک انتشار شود.

شاه در توضیح هدف این ویژگی گفت:

“همکاری بخش بزرگی از نحوه ارتباط افراد در اینستاگرام است. برای آسان‌تر کردن این کار، ما در حال آزمایش روش جدیدی برای افراد در نوشتن پست‌ها و حلقه‌های Feed هستیم که “Collab” نام دارد.

از صفحه برچسب‌گذاری، اکنون می‌توانید حساب دیگری را به عنوان یک همکار در پست یا حلقه دعوت کنید. اگر قبول کنند، هر دو حساب در پست یا سربرگ حلقه ظاهر می‌شوند و برای هر دو مجموعه دنبال‌کننده به اشتراک گذاشته می‌شود.

برای مثال پست زیر توسط دو پیج مختلف که هر دو از یک نوع سبک عکاسی پیروی می‌کنند، منتشر شده.

تکلیف لایک‌ها و کامنت‌ها هنگام استفاده از Collab چه می‌شود!

تکلیف لایک ها و کامنت ها در پست مشترک
تکلیف لایک ها و کامنت ها در پست مشترک

ایا هنگام استفاده از Collab لایک ها و کامنت ها به صورت مساوی بین دو حساب توضیع می‌شود؟

فرض کنید پستی را با کاربری به صورت مشترک انتشار می‌کنید، پست در نمایه شما و ان کاربر ظاهر می‌شود. حال فالووران شما پست را از حساب شما لایک خواهند کرد و فالووران شخص دیگر پست را از حساب او لایک خواهند کرد، و در مور نظرات هم این اتفاق خواهد افتاد.

بنر خرید اکسپلور اینستاگرام

این پست همان تعداد لایک و کامنت را به اشتراک خواهد گذاشت.

مقاله مرتبط: مشکلات دایرکت اینستاگرام

مزایای استفاده از پست مشترک اینستاگرام

  • استفاده از پست مشترک اینستاگرام مزایای متعددی دارد. برای شروع، شما را از نیاز به آپلود پست هایی که تقریباً مشابه دوستانتان هستند، باز می دارد.
  • مهم تر از آن به طور طبیعی دامنه محتوای شما را افزایش می یابد، زیرا اکنون با دنبال کنندگان شما و همچنین دنبال کنندگان همکار شما به اشتراک گذاشته می شود.

راهنمای قدم به قدم اشتراک گذاری پست مشترک اینستاگرام

اکنون می‌خواهم به اشتراک گذاری پست مشترک اینستاگرام را به صورت قدم به قدم به شما اموزش دهم.

آموزش ساخت پست مشترک اینستاگرام
آموزش ساخت پست مشترک اینستاگرام
  • ابتدا پستی را در اینستاگرام اپلود کنید.
  • طبق تصاویر بالا گزینه‌ی “Tag People” را انتخاب کنید.
  • سپس روی گزینه‌ی “Invite Collaborator” کیک کنید.
  • نام کاربری همکار و یا کاربر مورد نظر را وارد کنید.
  • پست را منتشر کنید.
آموزش ساخت پست مشترک اینستاگرام
آموزش ساخت پست مشترک اینستاگرام
  • حال پست در نمایه شما ظاهر می‌شود و برای ظاهر شدن در نمایه کاربر دیگر نیاز به تایید او دارد، کاربر دیگر پیامی همانند پیامی که در تصویر میبینید در قسمت دایرکت از طرف شما دریافت خواهد کرد.
  • اکنون باید همکارتان روی پیام شما کلیک کند تا وارد صفحه تایید شود.
  • در صفحه‌ی باز شده باید گزینه‌ی “Review” را انتخب کند.
  • سپس باید بر روی گزینه‌ی “Accept” کلیک کند تا کار به صورت کامل انجام شود.
  • اکنون پست به صورت مشترک از طرف هر دو حساب منتشر شده.

سوالات متداول در مورد پست مشترک instagram collab

در ادامه، به برخی از سوالات متداول در مورد پست مشترک در اینستاگرام پاسخ داده شده است:

آیا محتوای پست مشترک برای تمامی فالوور های هر دو پیج نشان داده می شود؟

بله، محتوای پست مشترک برای تمامی دنبال کنندگان قابل مشاهده است و در صفحه شخصی هر کاربری که در پست مشترک شرکت کرده، نمایش داده می شود. هر فردی که صفحه شخصی این دو یا چند کاربر را دنبال می کند، محتوای پست مشترک را مشاهده خواهد کرد.

آیا می توان پست مشترک در اینستاگرام را ویرایش کرد؟

بله، پست مشترک در اینستاگرام می‌تواند ویرایش شود، اما برای این کار باید از حساب کاربری ایجاد کننده پست استفاده شود. برای ویرایش پست مشترک، ایجاد کننده پست می‌تواند با ورود به پست، گزینه ویرایش را انتخاب کند و محتوای پست را ویرایش کند. همچنین، ایجاد کننده پست می‌تواند متن، عکس و ویدیوی پست را با افرادی که در پست مشترک شرکت کرده‌اند به اشتراک بگذارد و در صورت تمایل، اصلاح‌های لازم را اعمال کند.

چگونه می توان پست مشترک را حذف کرد؟

برای حذف پست مشترک در اینستاگرام، باید به حساب کاربری ایجاد کننده پست وارد شد. سپس با انتخاب پست مشترک مورد نظر و کلیک بر روی گزینه حذف (با نشان دادن سه نقطه در بالای پست)، پست مورد نظر حذف می‌شود. برای تأیید حذف پست، باید روی گزینه “حذف” کلیک کرد. در صورتی که پست مشترک حذف شود، دیگر امکان بازیابی آن وجود ندارد و تمام دنبال کنندگان مشترک شده از دید پست مستثنی می شوند.

مقاله مرتبط: گاید اینستاگرام چیست؟ آموزش ساخت گاید اینستاگرام

چرا پست مشترک در دایرکت اینستاگرام برای من ارسال نمی‌شود؟

بارها توسط کاربران گزارش شده است که لینک و یا خود پست مشترک به آنها ارسال نمی‌شود. برای حل این مشکل می‌توانید مقاله مشکلات دایرکت اینستاگرام را مطالعه کنید.

آیا برای پست مشترک در اینستاگرام هزینه ای وجود دارد؟

خیر، در اینستاگرام امکان ایجاد پست مشترک برای کاربران رایگان است و هیچ هزینه‌ای بابت ایجاد پست مشترک از کاربران دریافت نمی‌شود. البته در صورت تمایل به افزایش رویت و دسترسی به گروه بیشتری از دنبال کنندگان، می‌توان از سرویس‌های تبلیغاتی پرداختی استفاده کرد. این سرویس‌ها در قالب تبلیغات پرداختی در اینستاگرام ارائه می‌شوند و می‌توانند به افزایش نرخ بازدید و ارتباط با هدف مشخص کمک کنند.

مقاله مرتبط: افزایش بازدید اینستاگرام

سخن پایانی

برای دریافت ویژگی جدید اینستاگرام حتما اپلیکیشن خود را طبق اخرین نسخه اپدیت کنید یا آن را از Google Play دانلود کنید.

امیدوارم خواندن این مقاله بتواند کمک زیادی در رابطه با چگونه استفاده کردن از ویژگی جدید اینستاگرام وکسب اطلاعات کافی در مورد ان، به شما بکند.

اگر قبلاً این ویژگی را آزمایش کرده اید، تجربه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

برای خواندن این مقاله از شما سپاسگذاریم!