الگوریتم اکسپلور اینستاگرام معیار ها و روش هایی است که اینستاگرام با استفاده از آن، پست ها و محتواهای پیج ها را بررسی کرده و سپس با استفاده از این الگوریتم، پست هایی را که ارزش زیادی دارند داخل اکسپلور اینستاگرام قرار میدهد.
الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چیست؟ چگونه کار میکند؟ چگونه با استفاده از الگوریتم جدید اکسپلور می توانیم وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؟چه نوع پست هایی درست کنیم که به اکسپلور راه پیدا کنند؟ چرا پست های من به اکسپلور نمیرود؟ و…
سوالات متداولی از جمله سوالات بالا درباره الگوریتم اکسپلور اینستاگرام وجود دارد که در این مقاله سعی کردیم به همه ی آنها پاسخ دهیم.
اکسپلور اینستاگرام چیست؟
اکسپلور اینستاگرام بخشی در اینستاگرام میباشد که برای سرگرم کردن هرچه بیشتر کاربران در اینستاگرام به وجود آمده است.
اینستاگرام برای این که بتواند کاربران را به استفاده هرچه بیشتر از این برنامه ترغیب کند؛ از بین هزاران پست باید پست هایی که جذابیت بسیار بالایی دارند را انتخاب کرده و داخل اکسپلور نمایش دهد.
دانستن این که اینستاگرام چه معیارهایی برای این کار استفاده میکند برای افرادی که ادمین هستند و یا خودشان صاحب پیج هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا با استفاده از این معیار ها میتوان پست هایی تولید کرد که از نظر اینستاگرام ارزش زیادی داشته و به اکسپلور راه پیدا کند.
همچنین با دانستن این نکات میتوانید محتوای جذاب تری برای اینستاگرام تولید کرده و شانس بیشتری برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام داشته باشید.
محتوای اکسپلور اینستاگرام چگونه چیده میشود؟
اینستاگرام برای چیدن پست ها داخل اکسپلور اینستاگرام معیارهایی در نظر گرفته است، همان معیار هایی که در کل الگوریتم ورود به اکسپلور اینستاگرام نامیده میشوند.
این الگوریتم یک سیستم پیچیده است که با توجه به فعالیت های کاربران میتواند بفهمد که پست شما ارزش دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام را دارد یا ندارد.
معیار هایی از جمله سیو شدن پست، به اشتراک گذشتن ریلز، لایک زیاد در ساعات اولیه ارسال پست و…
برای خرید سیو پست اینستاگرام کلیک کنید!
الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چیست؟ و چگونه کار میکند؟
الگوریتم اینستاگرام یک سیستم مخفی میباشد که با استفاده از معیار هایی، پست های شما را ارزیابی کرده و به کاربران زیادی نمایش میدهد.
این الگوریتم معمولا در ساعات اولیه پس از انتشار، به نحوه تعامل کاربران با پست شما نگاه کرده و پست شمل را ارزیابی میکند.
برای مثال اگر در ساعات اولیه، از بین افرادی که پست شما را دیده اند تعداد زیادی از آنها با محتوای شما تعامل داشته باشند؛ اینستاگرام پست های شما را به افراد بیشتری نمایش میدهد.
این فرایند تا زمانی ادامه پیدا میکند که پست شما به حداکثر بازدید خود برسد.
معیارهای الگوریتم اکسپلور اینستاگرام کدام اند؟
جذب بازدید زیاد در ساعات اولیه پس از انتشار
ساعات اولیه پس از ارسال پست، اهمیت به شدت زیادی دارد؛ مخصوصا یک الی دو ساعت پس از انتشار.
اینستاگرام در این مدت به واکنش کاربران نسبت به پست شما اهمیت بسیار زیادی میدهد. از جمله اینکه کاربران چه مدت از پست شما بازدید میکنند، چگونه به پست شما دسترسی داشته اند (با ارسال دوستان یا از طریق فید یا اکسپلور یا…).
چگونه محتوایی تولید کنیم که بازدید زیادی داشته باشند؟
برای جذب بازدید زیاد در ساعات اولیه، میتوانید کاور جذابی برای پست و یا ریلزتان درست کنید. همانطور که در مقاله ورود به اکسپلور اینستاگرام توضیح دادیم؛ اولین بخشی که کاربر از پست شما میبیندر کاور پست شماست.
پس هرچقدر کاور جذاب و ترغیب کننده ای بسازید، احتمال دریافت بازدید زیاد در ساعات اولیه را افزایش می دهید و این یعنی رفتن به اکسپلور!
لایک زیاد توسط کاربران در ساعات اولیه
شاید در بسیاری از محتوا های پیج های آموزشی دیده باشید که در ابتدای ویدئو ها از جمله ای کلیشه ای “لایک یادتون نره”و یا “حتما لایک کنید” استفاده میکنند.
اینکه پست های اینستاگرام در ساعات اولیه لایک زیادی بخورد به هیچ وجه خالی از لطف نیست و اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین خاطر این افراد همیشه به اصطلاح “قرمز کردن قلب” اهمیت زیادی میدهند.
الان شما به خوبی میدانید که این افراد به خاطر الگوریتم اکسپلور اینستاگرام این مورد را همیشه تکرار میکنند.
کاربران چه پست هایی را لایک میکنند؟
- پست های احساسی: پست هایی بسازید که از لحاظ احساسی کاربران را مجذوب خودشان میکنند برای مثال پست های نوستالژی یا خاطره انگیز
- پست هایی با خط داستانی: پست هایی که داستان جذابی دارند و یا به داستان جذابی که قبلا شنیده اید اشاره میکنند تاثیر بسیار زیادی در لایک کردن پست دارند.
- محتوای منحصر به فرد: محتوا هایی که احساس خاص بودن را به مخاطب القاء میکنند، برای نمونه پست های انگیزشی.
- محتوا های یاد آوری: محتوا هایی که اتفاقات مهم را به کاربران یادآوری میکنند، برای مثال روز های مهم از جمله روز مادر و…
یادتان باشد هنگام تولید محتوا برای اینستاگرام، حتما به لایک خور بودن محتوای خود تمرکز کنید.
مدت زمان ماندگاری زیاد
و اما رسیدیم به یکی از مهم ترین معیار الگوریتم رفتن به اکسپلور اینستاگرام؛ مدت زمان ماندگاری زیاد در پست!
اینستاگرام از کجا میتواند بفهمد محتوایی که شما درست کرده اید واقعا ارزش رفتن به اکسپلور دارد؟
درست حدس زدید، بازدید طولانی مدت کاربران از یک پست!
برای درک بهتر این موضوع اجازه دهید بازدید دو نوع کاربر را مقایسه کنیم؛
کاربر اول پست شما را برای چند ثانیه میبیند و لایک میکند، و سپس رد میشود.
کاربر دوم پست شما را برای چندیدن دقیقه، بارها و بارها مشاهده میکند و سپس لایک کرده، کامنت گذاشته و به دوستان خودش ارسال میکند.
در این صورت اینستاگرام از طریق رفتار کاربر دوم میفهمد که پست شما ارزش زیادی نسبت به پست ها اول دارد و به پست شما امتیاز بیشتری میدهد؛ در نتیجه پست شما به احتمال بسیار زیادی به اکسپلور اینستاگرام خواهد رفت، فقط یادتان باشد که این فعالیت باید توسط کاربران زیادی انجام شده باشد.
چگونه پستی درست کنیم که بازدید طولانی تری داشته باشد؟
مهم ترین معیار های بازدید طولانی به شرح زیر میباشند:
- استفاده کرد ناز خط داستانی در محتوا: اگر پستی درست کنید که بصورت داستانی باشد و یا به داستانی اشاره کند در این صورت کاربران چندین دقیقه به فکر این خواهند بود که شما در این پست به چه موضوعی میخواهید اشاره کنید؟ این مدت برای شما واقعا ارزشمند است.
- استفاده کردن از نقل قول های مهم: نقل قول هایی از سخنان بزرگان معمولا نیاز به تفکر دارند، زیرا در اولین باری که شما میشنوید، نمیتوانید بصورت دقیق بفهمید که منظور نویسنده از این محتوا چیست؟
- محتوای منحصر به فرد تولید کنید: اکثر کاربران دوست دارند هنگام بازدید از یک محتوا ، همذات پنداری کنند، شما باید محتوایی تولید کنید که این حس همذات پنداری کاملا به مخاطبانتان انقال گردد.
ترغیب به سیو و شِیر (share) زیاد
آخرین و یکی دیگر از مهمترین معیار الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور، دو تعامل save و share زیاد پست میباشد.
کاربران محتوایی را سیو میکنند که حتما دوباره این محتوا را خواهند دید.
از طرفی اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که کاربران را به استفاده جمعی از این برنامه ترغیب میکند. یعنی اگر شما محتوایی را بپسندید و به دوستتان ارسال کنید، در این صورت شما نه تنها خودتان از اینستاگرام استفاده کرده اید بلکه دوستانتان را هم به این کار ترغیب کرده اید.
پس هنگام تولید پست حتما به این دو نکته توجه کنید.
نمونه ای از پستی که از روش ترغیب به شِیر استفاده کرده است.
ورود به اکسپلور اینستاگرام با استفاده از خرید اکسپلور
خدمات اکسپلور اینستاگرام میتواند با افزایش آمار تاثیر گذار بر الگوریتم ورود به اکسپلور از جمله سیو و شیِر زیاد در ساعات اولیه پست خودتان را در عرض چند ساعت به اکسپلور ببرید.
برای مطالعه بیشتر میتوانید به صفحه خرید اکسپلور اینستاگرام مراجعه کنید.
چگونه با استفاده از الگوریتم اینستاگرام پست های خودمان را به اکسپلور اینستاگرام ببریم؟
برای ورود به اکسپلور اینستاگرام، باید بعضی از تکنیکهای زیر را اعمال کنید:
- بروزرسانی اکانت اینستاگرام: با به روز رسانی عکس پروفایل و توضیحات حساب کاربری خود، میتوانید به اینستاگرام نشان دهید که حساب خود را فعال نگهداری میکنید.
- پست کردن مطالب مناسب و مرتبط: پست های مرتبط با علاقهمندیهای شما و با کیفیت بالا میتواند به دست بازدید کنندگان بیشتری برسد و بازدید اکسپلور شما بهبود یابد.
- استفاده از هشتگها: استفاده از تگها میتواند به بازدیدکنندگان مرتبط در محدوده مد نظر شما نمایش دهد و به شما کمک کند تا بازدید بیشتری داشته باشید.
- اشتراک گذاری پستها در شبکههای اجتماعی دیگر: اشتراک گذاری پستها در شبکههای اجتماعی دیگر مانند توییتر، فیسبوک و غیره میتواند به بیشتر دیده شدن پست شما کمک کند.
پست کردن مطالب مناسب و مرتبط برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام
در این قسمت به این سوال میپردازیم که چگونه محتوایی در اینستاگرام تولید کنیم تا تعامل بیشتری با کاربران داشته باشد.
- بر اساس علاقهمندیهای کاربران: با دنبال کردن علاقهمندیهای کاربران و رهبران صنعت، میتوانید مطالب مرتبط با علاقهمندیهای آنان را تولید کنید.
- با توجه به علاقه مندی خودتان: با توجه به مدل خود و علاقهمندیهای خود، میتوانید مطالب مناسب برای پست کردن در اکسپلور اینستاگرام تولید کنید.
- با استفاده از آخرین رویدادها و تحلیلها: میتوانید با توجه به آخرین رویدادها و تحلیلها، مطالب مرتبط با این موضوعات را تولید کنید.
- با استفاده از روشهای تحلیل: با استفاده از روشهای تحلیل مانند تحلیل سئو، تحلیل سایتها، تحلیل کلمات کلیدی و غیره، میتوانید مطالب مناسبی برای پست کردن در اکسپلور اینستاگرام بیابید.
چگونه با استفاده از هشتگ ها پست خود را به اکسپلور اینستاگرام ببریم
برای ارسال کردن پست با استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام، میتوانید از بعضی نکات زیر استفاده کنید:
- استفاده از هشتگ های مرتبط: با استفاده از هشتگ های مرتبط با محصول یا خدمات خود، میتوانید به راحتی پست خود را به اکسپلور ببرید و توسط بعضی از کاربران دیده شود.
- استفاده از هشتگ های عمومی: هشتگ های عمومی مانند #love, #beautiful, #followme و غیره میتوانند به بیشتر دیده شدن پست شما کمک کنند.
- تعیین هشتگ خاص: شما میتوانید هشتگ خاصی برای برند یا شرکت خود تعریف کنید و در هر پست خود از آن استفاده کنید تا به تعامل بیشتر با کاربران برسید.
با اعمال این نکات، میتوانید پست خود را با هشتگ ها در اینستاگرام به اکسپلور ببرید و تعامل بیشتر با کاربران داشته باشید.
از کجا بفهمیم پست ما به اکسپلور رفته است؟
برای این که بفهمیم پست به اکسپلور رفته است یا نه میتوانیم از بخش اینسایت اینستاگرام ورودی ها و بازدید های پست های خودمان را چک کنیم.
برای آموزش میتوانید به مقاله های سایتمان مراجعه کنید.
سخن پایانی
الگوریتم اکسپلور اینستاگرام به شما کمک می کند تا پست های خود را در اینستاگرام با توجه به موضوع و گروه مخاطب خاص خود، به بازدید بیشتری برسانید. با توجه به عملکرد خوب الگوریتم و با توجه به ضرورت های کاربران، پست های شما می تواند به صورت بهتر در اکسپلور نمایش داده شوند. با استفاده از الگوریتم اکسپلور، شما می توانید به بازدیدکنندگان و دنبال کنندگان بسیار زیادی در مدت کمتر برسید.