بنر خرید اکسپلور اینستاگرام

همانطور که می‌دانید، قابلیت ریلز اینستاگرام یکی از داغ‌ترین ویژگی های اخیر اینستاگرام می‌باشد، با استفاده از قابلیت Reels خیلی از پیج ها دست به کار شده و بازدید های میلیونی کسب کرده اند.

تنها کاری که این پیج ها انجام داده اند، فهمیدن الگوریتم ریلز اینستاگرام و استفاده از قوانین آن می‌باشد؛ کار دشواری نیست، در این مقاله یاد می‌گیریم که چگونه با استفاده از الگوریتم ریلز اینستاگرام بازدید های میلیونی دریافت کنیم.

محصول مرتبط: خرید بازدید ریلز اینستاگرام

چرا ریلز اینستاگرام اهمیت زیادی پیدا کرده است؟

آمار ها نشان می‌دهد، اینفلوئنسر های نوظهور در تیک تاک 18 درصد بیشتر از سایر پلتفرم ها تعامل کسب کرده اند، از این رو اینستاگرام سریعاً بخش ریلز را اضافه کرده که تعامل آن 22 درصد بیشتر از سایر پست های اینستاگرامی می‌باشد.

به زبان ساده، اگر بخواهید از صفر شروع کنید، 22 درصد سریعتر می‌توانید به جمع پیج های پر بازدید اضافه شوید.

اگر از الگوریتم ریلز استفاده کرده و تولید محتوا کنید، می‌توانید در عرض 6 ماه بدون صرف هزینه به 60 هزار دنبال کننده برسید!

الگوریتم ریلز اینستاگرام چیست؟

ریلز اینستاگرام در آگوست سال 2022 راه اندازی شد تا کاربران بتوانند محتوای ویدئویی کوتاه مدت و پربازدید بسازند.

هدف اصلی ریلز اینستاگرام، تقابل با تیک تاک و تسلط کامل بر افراد تازه وارد به اینستاگرام و همچنین نسل جوان (به اصطلاح نسل Z) می‌باشد.

زمانی که ریلز خود را منتشر می‌کنید این محتوا سریعاً به فید دنبال کنندگان شما ارسال می‌شود و بهتر از آن، الگوریتم ریلز اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که محتوای شما به کدام بخش ارسال شود.

به طور کلی دو زمینه برای ارائه ریلز در اینستاگرام موجود می‌باشد؛ اولین قسمت صفحه ریلز (Reels) و صفحه (For You) یا صفحه “برای شما” می‌باشد.

بنر خرید اکسپلور اینستاگرام
صفحه ریلز اینستاگرام
صفحه ریلز اینستاگرام

دومین قسمت، صفحه اکسپلور اینستاگرام می‌باشد.

صفحه اکسپلور اینستاگرام
صفحه اکسپلور اینستاگرام

الگوریتم ریلز اینستاگرام تصمیم می‌گیرد، آیا محتوای شما قرار است در این دو فضا منتشر شود یا خیر، اگر بله پس قرار است فالووران جدید زیادی دریافت کنید.

هنگامی که یک Reels جدیدی آپلود می کنید، این الگوریتم آن را با در نظر گرفتن عوامل زیادی تجزیه و تحلیل می کند. محتوای شما را دسته بندی می کند و ارزیابی می کند که آیا برای بینندگانی که هنوز شما را دنبال نمی کنند جذاب است یا خیر.

چرا ریلز اینستاگرام باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد؟

فرض کنیم داخل اینستاگرام یک پیج با 5000 دنبال کننده داریم و میخواهیم همان محتوا را در قالب پست عکسی، آی جی تی وی و ریلز آپلود کنیم.

طبق تحقیقات ریلز اینستاگرام 39.5% بیشتر از سایر قالب های محتوایی بازدید خواهد خورد! در حالی که سایر قالب های محتوایی تنها 3.5% بازدید می‌خورند.

این آمار نشان می‌دهد که اگر مدل محتوایی پیج خودتان را به ریلز تغییر دهید در واقع محتوای شما 10 برابر بیشتر از سایر قالب ها بازدید می‌خورد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط متا در آوریل 2023، به طور کلی، Reels اینستاگرام بیش از 20% از زمانی را که کاربران در اینستاگرام صرف می کنند، تشکیل می دهند.

الگوریتم ریلز اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم ریلز اینستاگرام دارای چندین لایه می‌باشد که وظیفه این لایه ها تعیین میزان مرتبط بودن محتوای شما با کاربران هدف می‌باشد.

برای استفاده کردن از این مورد باید بدانید که محتوای شما چیست و دقیقا برای چه کسانی تولید شده است.

برای این کار باید هنگام تولید ریلز به نکات زیر توجه کنید:

  • مرتبط بودن هشتگ هایی که استفاده می‌کنید را بررسی کنید
  • مرتبط بودن محتوا و موسیقی که از آن استفاده می‌کنید
  • بهترین زمان برای ارسال ریلز را بررسی کنید

همچنین باید اصل بودن محتوای خود را بررسی کنید، الگوریتم ریلز اینستاگرام بررسی می‌کند که آیا محتوای شما از تیک تاک و یا یوتیوب دانلود شده است یا خیر.

اگر از جاهای دیگری دانلود و استفاده می‌کنید، الگوریتم ریلز اولویت کمتری به محتوای شما می‌دهد.

دلیل اصلی این مورد این است که اگر از محتوای پست شده در روز های اخیر را دانلود و پست کنید دیگر این امکان وجود ندارد که محتوای شما به صورت ویروسی پخش نشود.

نکته بعدی پر اهمیت از نظر اینستاگرام، تعامل کاربران می‌باشد. هرچقدر محتوای شما توسط کاربران سیو و شیر داشته باشد، الگوریتم ریلز اینستاگرام اولویت بیشتری به محتوای شما می‌دهد.

همچنین این الگوریتم محتوای شما را به کاربران شما نمایش می‌دهد، اگر کاربران شما تعامل بیشتری با محتوای شما داشته باشند، در این صورت الگوریتم Reels اولویت بیشتری می‌دهد.

مقاله مرتبط: تفاوت ریلز و استوری اینستاگرام چیست؟

چگونه از الگوریتم ریلز اینستاگرام بهره‌مند شویم؟

آیا می‌خواهید در نظر الگوریتم ریلز اینستاگرام عالی باشید؟ کافی است نکات زیر را رعایت کنید:

1. مطمئن شوید که محتوای شما جذاب و سرگرم کننده می‌باشد

سعی کنید بازدیدکنندگان خود را بخندانید. چندین نکته مفید به آنها آموزش دهید. به آنها الهام ببخشید! اولین شرط موفقیت در Reels این است که اصالت داشته باشید، خودتان باشید، همه این نکات را همزمان با حل مشکل کاربرانتان در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال، لویی ویتون (Louis Vuitton) از قدرت جادویی تخیل دوران کودکی خود در آخرین ریلزش با تم کریسمس استفاده کرده که بیش از 2.8 میلیون بازدید و بیش از 62 هزار لایک دریافت کرده است.

علاوه بر این نکات، برای افزایش بازدید ریلز های خودتان، می‌توانید مقاله راه های افزایش بازدید ریلز اینستاگرام در 2023 را مطالعه کنید.

2. با قوانین اینستاگرام جلو بروید

مطمئن باشید که ریلز های شما با تمامی قوانین اینستاگرام سازگار می‌باشد.

همانطور که این پلتفرم در دستورالعمل‌های خود بیان می‌کند: «ما تلاش می‌کنیم از توصیه‌هایی که می‌توانند بی‌کیفیت، اعتراض‌آمیز یا حساس باشند، اجتناب کنیم، و همچنین از توصیه‌هایی که ممکن است برای بینندگان جوان‌تر نامناسب باشد، اجتناب می‌کنیم.»

جدا از آسیب رساندن به شانس ویروسی شدن Reels شما، ارسال محتوایی که این دستورالعمل ها را نقض می کند می تواند بر درک عمومی از برند شما تأثیر منفی بگذارد.

حتما بخوانید: آموزش قابلیت هندزفری اینستاگرام

3. از محتوای خشونت آمیز پرهیز کنید

اطمینان حاصل کنید که ریلزهای شما غیرعادی و عاری از اطلاعات نادرست، خشونت آمیز و سایر مطالب بالقوه توهین‌آمیز هستند.

اسکرین شات بالا نشان می دهد که چگونه اینستاگرام با قرار دادن یک اخطار بزرگ در سراسر پست به کاربران در مورد اطلاعات نادرست هشدار می دهد.

همانطور که این اسکرین شات های The Verge نشان می دهد، محتوایی که دستورالعمل های انجمن را نقض می کند نه تنها توسط الگوریتم Reels نادیده گرفته می شود، بلکه ممکن است حذف شود. علاوه بر این، شما همچنین خطر حذف حساب خود را دارید.

4. ریلز های خود را با اعتماد به نفس بسازید

شما می توانید این کار را با استفاده از طیف وسیعی از ویژگی های اینستاگرام انجام دهید.

بیت های موسیقی پرطرفدار را مرور کنید. فیلترها را اضافه کنید. با ویژگی های دوربین آزمایش کنید. می توانید آهسته شروع کنید و به تدریج راه خود را از طریق طیف وسیعی از ویژگی های Reels آزمایش کنید.

این ریلز توسط تام وبستر از زوایای مختلف – زمینی و هوایی، ساخته شده است، این شخص همیشه ریلز های هیجان انگیز ایجاد می‌کند، همه ی این ایده ها از یک ریتم خاصی طرفداری می‌کند که خود تام وبستر ساخته است.

مقاله مرتبط: واچ تایم در اینستاگرام چیست؟

5. از هشتگ های مرتبط استفاده کنید

همانطور که می‌دانید در هر یک از ریلز ها نهایتا 30 هشتگ می‌توانید استفاده کنید، البته که نیازی نیست در هر ریلز خود 30 عدد هشتگ داشته باشید، اگر بتوانید از 3 یا 5 هشتگ مرتبط استفاده کنید می‌توانید به آسانی بازدید میلیونی جذب کنید.

به هشتگ های این ریلز توجه کنید، این هشتگ ها به دقت برای جلب توجه دوست داران طبیعت و حیوانات چیده شده اند که بتواند این ویدئو را در مسیر این کاربران قرار دهد.

6. ریلز های قبلی خود را آنالیز کنید

برای بهتر شدن ریلز های خودتان می‌توانید ریلز های قبلی خود را بررسی کنید، ببینید کدام نوع محتوا بازدید بیشتری از سمت کاربران شما دریافت می‌کنند. با استفاده از این اطلاعات می‌دانید که چه نوع ریلز ها قرار است بسازید.

برای این کار می‌توانید در بخش اینسایت اینستاگرام خود زمان سپری کنید، آمار پست های قبلی خود را بررسی کرده و بهترین محتوای خود را پیدا کنید.

مقاله مرتبط: آموزی تحلیل آمار اینسایت ریلز اینستاگرام

سوالات متداول الگوریتم ریلز در اینستاگرام

در این بخش به سوالات متداول در زمینه ریلز اینستاگرام پاسخ خواهیم داد.

آیا الگوریتم ریلز اینستاگرام واقعا وجود دارد؟

بله – با به وجود آمدن بخش ریلز اینستاگرام، الگوریتم ریلز اینستاگرام با هدف بهبود تجربه کاربران و همچنین پیج های اینستاگرامی بوجود آمد. الگوریتم ریلز اینستاگرام بررسی می‌کند که کدام ریلز ارزش بازدید میلیونی دارد.

به طور کلی الگوریتم ریلز اینستاگرام چه کاری انجام می‌دهد؟

هنگامی که یک Reels جدید منتشر می کنید، الگوریتم محتوای شما را از طریق برچسب ها و تجزیه و تحلیل خودکار پیکسل ها، فریم ها و موسیقی ارزیابی می کند. سپس تصمیم می گیرد که آیا کلیپ شما با موضوعی مرتبط است یا خیر، و برای چه مخاطبانی می تواند جذاب باشد. سپس برای آن کاربران نمایش می‌دهد.

چگونه ریلز های اینستاگرام وایرال می‌شوند؟

الگوریتم Reels اینستاگرام تصمیم می‌گیرد کدام کلیپ‌ها ویروسی شوند. اگر می‌خواهید ریلز های شما ویروسی شوند به سرگرم کننده بودن محتوای خود و همچنین با اصالت بودن آن تمرکز کنید. منظور از با اصالت بودن در واقع این است که آیا این محتوا مال شما است یا خیر.

منبع: socialpilot