شاید برای شما جالب باشد که بدانید در گذشته اینستاگرام فقط صفحاتی بود که افراد تصاویر خود را در آن آپلود می کردند. نه اکسپلوری نه هشتگی نه حتی استوری و لایوی!

شما فقط می‌توانستید تصاویر خودتان را ارسال کنید و فقط کسانی می‌توانستند تصاویر شما را ببینند که آدرس صفحه شما را مستقیما در مرورگر وارد کرده باشند!

از این رو اینستاگرام تقریبا یک جایی بود که خیلی کم افراد می‌توانستند وقت خودشان را در آن صرف کنند مثلا فردی حداکثر می‌توانست یک ساعت در اینستاگرام بگردد.(توجه داشته باشید که امروزه میانگین آنلاین بودن مردم ایران در اینستاگرام از چندین ساعت میگذرد!)

از این رو مایک کرایگر و کوین سیستروم تصمیم گرفتند که آپدیت هایی در سطح اینستاگرام انجام دهند تا کاربران آنها هرچه بیشتر در این شبکه اجتماعی وقت خود را صرف کنند.

یکی از بزرگترین آپدیت هایی که در شبکه های اجتماعی (اول توییتر) اتفاق افتاد آپدیت استفاده کردن از هشتگ بود.

در این مقاله به دو سوال میپردازیم: هشتگ چیست؟ چگونه از آن در اینستاگرام استفاده کنیم؟

هشتگ چیست؟

بر اساس تعریف ویکی‌پدیا :

هشتگ ابزاری را برای دسته‌بندی چنین پیام‌هایی فراهم می‌کند، تا افراد بتوانند آن هشتگ را جستجو کنند و مجموعه‌ای از پیام‌هایی را که شامل آن هستند به دست آورند.

ویکی‌پدیا

همانطور که ویکی‌پدیا نیز گفته است هشتگ ابزاری است برای پیوند دادن صفحات به هم!

حالا این به چه دردی می‌خورد؟

هشتگ در اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

کاربرد هشتگ در اینستاگرام
کاربرد هشتگ در اینستاگرام

دسترسی سریعتر به اطلاعات

همانطور که می‌دانید هشتگ برای لینک کردن صفحات به همدیگه و دسته بندی مطالب به کار برده می‌شود. برای مثال فرض کنید اخیرا در مورد فوتبال ایران اتفاق های خاصی افتاده است و شما هم میخواهید در این باره اطلاعاتی به دست آورید.

می‌توانید به راحتی هشتگ #لیگ_برتر را در اینستاگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگری جستجو کرده و مطالب و پست هایی را که در این باره ارسال شده اند را ببینید و از آنها مطلع شوید.

ولی اگر ده سال قبل همچنین اتفاقی پیش می‌آمد و شما می‌خواستید در این زمینه ازلاعات به دست بیاورید باید منتظر می‌شدید که خبرگذاری ها و خبر نگار ها در این مورد اطلاعات جمع کنند و پس از مدتی فقط و فقط در تلویزیون پخش می‌شد. (تازه این اخبار معمولا یک طرفه نیز قضاوت می‌شدند.)

جمع آوری اطلاعات جامع

با استفاده از هشتگ ها می‌توانید درباره یک موضوع اطلاعات کاملا جامع جمع آوری کنید.

برای مثال فرض کنید می‌خواهید در مورد عسل تحقیق کنید، می‌توانید به سادگی ابتدا در مورد #قیمت_عسل سپس در مورد #کیفیت_عسل و… به راحتی اطلاعات جمع آوری کنید.

ولی در گذشته این کار بسیار دشوار بود و شما باید چندین سال سعی و خطا می‌کردید تا می‌توانستید به این اطلاعات برسید.

اشتراک گذاری اطلاعات

با استفاده کردن از هشتگ می توانید اطلاعات را به اشتراک بگذارید
با استفاده کردن از هشتگ می توانید اطلاعات را به اشتراک بگذارید

همانطور که گفتیم قبلا اینستاگرام و یا سایر شبکه‌های اجتماعی دارای ویژگی هشتگ نبودند و پست هایی که شما منتشر می‌کردید فقط به افرادی ارسال می‌شد که شما را در دنیای واقعی می‌شناختند و پیجتان را چک میکردند.

ولی امروزه با استفاده کردن از هشتگ می‌توانید به راحتی اطلاعاتی که در مورد یک موضوع دارید با افراد مختلف به اشتراک بگذارید؛ افرادی که حتی قبل از این اصلا نمی‌شناختید…

چگونه از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟

برای این که بتوانید در اینستاگرام بیشتر دیده شوید باید حتما از هشتگ استفاده کنید زیرا همانطور در قسمت های قبلی گفتیم با استفاده از هشتگ می‌توانید به راحتی پست های خود را با افرادی اشتراک گذاری کنید که قبلا شما را نمی‌شناختند.

حالا سوالی که پیش می ‌آید چگونه باید از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟

تعداد درست

استفاده درست از هشتگ ها در اینستاگرام
استفاده درست از هشتگ ها در اینستاگرام

در بیشتر پیج های اینستاگرام دیده میشود که برای پست های خود از ده‌ها هشتگ استفاده میکنند ، این کار بسیار نامناسب است و اگر این کار را چند بار انجام داده باشید اینستاگرام پیج شما را spam در نظر خواهد گرفت!
پس بهتر است برای هر پست حداکثر سه یا 9 عدد هشتگ در نظر بگیرید!

توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید یک موضوعی پیدا کنید که بتوان از 30 هشتگ در آن استفاده کرد و چون اینستاگرام نیز از این موضوع مطلع می‌باشد به خاطر همین پیج هایی که به تعداد زیاد از هشتگ ها استفاده می‌کنند یک امتیاز منفی در نظر می‌گیرد.

راه حل این است که از تعداد هشتگ کمتر استفاده کنید؛ یعنی به جای استفاده کردن از 30 عدد هشتگ از 6 یا 8 تا استفاده کنید.

مرتبط بودن

مرتبط بودن هشتگ های مورد استفاده در اینستاگرام
مرتبط بودن هشتگ های مورد استفاده در اینستاگرام

فاکتور دیگری که در انتخاب هشتگ میتواند بسیار تاثیر گذار باشد مرتبط بودنِ هشتگ شما با پست شما میباشد!

یعنی برای پستی که در مورد کریستیانو رونالدو میباشد، نباید از هشتگ های #مسی ، #راموس و… استفاده کرد! و یا دیده میشود که زیر پست ها با هشتگ های میلیونی نظیر #خوب ، #زیبا و… پر میشود ، این کار اصلا درست نیست!

شما باید از هشتگ هایی استفاده کنید که مرتبط با موضوع پست شما باشد؛ گول تعداد زیاد پست هشتگ ها را نخورید فقط هشتگ هایی را انتخاب کنید که با موضوع پست شما مرتبط هستند.

پس از گذشت زمان زیاد می‌بینید که پست های شما نیز در این هشتگ ها بالا تر جای می‌گیرند.

تعامل با تعداد دنبال کننده های پیج

تعامل پست های هشتگ با دنبال کننده های ما در اینستاگرام
تعامل پست های هشتگ با دنبال کننده های ما در اینستاگرام

اشتباه دیگری که در بسیاری از پیج ها دیده میشود استفاده کردن از هشتگ های بسیار پر مخاطب در پیج هایی دارای مخاطبان کم است، که این کار اصلا هیچ سودی برای پیج شما نخواهد داشت!

برای پیجی که دارای ده هزار فالوور واقعی است استفاده کردن از هشتگ هایی در بازه ده هزار تا صد هزار مخاطب صحیح میباشد و استفاده کردن از هشتگ هایی که میلیونی می‌باشد نادرست است و هیچ سودی برای شما نخواهد داشت، در حقیقت هشتگ های میلیونی برای پیج های میلیونی مناسب تر است!

برای مثال فرض کنید شما یک پیجی دارید که 300 نفر دنبال کننده دارد، اگر شما از هشتگ #زیبا استفاده کنید که دارای میلیون ها پست است به هیچ وجه نمی‌توانید از این هشتگ بازدید کننده دریافت کنید.

درواقع در بخش هشتگ های اینستاگرام یک رقابت شدیدی برای جذب بازدید کننده وجود دارد که شما نیز باید با هشتگ های هم ارزش خودتان رقابت کنید نه هشتگ های بسیار بزرگ!

همچنین استفاده کردن از هشتگ های بسیار کوچک نیز به هیچ وجه پیشنهاد نمیشود زیرا در این صورت شما خیلی کمتر از آن تعداد پتانسیلی که پیجتان دارد بازدید کننده جذب خواهید کرد.

فرض کنید پیج شما 100 هزار نفر دنبال کننده دارد و شما از هشتگ های دارای 1000 تا پست استفاده می‌کنید، در این صورت درست است که مشا از این هشتگ بازدید کننده جذب می‌کنید ولی این تعداد بازدید کننده بسیار کم خواهد بود و به هیچ وجه برای رشد پیجتان کمکی نخواهد کرد.

سوالات متداول در مورد استفاده کردن از هشتگ در اینستاگرام

از چه تعداد هشتگ استفاده کنیم کافی است؟

تعداد استفاده کردن از یک هشتگ به نوع پیج شما و همچنین تعداد دنبال کننده های شما بستگی دارد ولی استفاده کردن از 3 الی 9 هشتگ برای همه پیج ها مناسب تر می باشد.

حداکثر تعداد هشتگ در کپشن پست اینستاگرام چه تعداد می‌باشد؟

تا این تاریخ شما می‌توانید حداکثر از 30 عدد هشتگ در کپشن پست های خود استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت مقصد به شما نکات استفاده کردن از هشتگ در اینستاگرام را آموزش دادیم. تا آموزش های دیگر همراه ما باشید!

5/5 - (2 امتیاز)