افراد متعددی با هدف کسب درآمد شروع به ساختن صفحات کاربری در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌کنند که می‌توان گفت یکی از رایج ترین راه های کسب درآمد برای مردم در ایران می‌باشد. کسب درآمد از اینستاگرام وابسته به معیار های بسیاری می‌باشد؛ برای مثال معیار ربات اینستاگرام تعداد بازدید کننده هر پست، تعداد لایک، تعداد کامنت و تعداد دنبال کننده‌ هر صفحه است که تفاوت ها را رقم میزند.

ربات اینستاگرام چیست؟

ربات اینستاگرام نوعی نرم افزار هست که تعاملات شما در سراسر اینستاگرام را به صورت خودکار اداره می کند. بسته به نوع رباتی که استفاده می‌کنید، آنها می‌توانند پست‌ها را لایک کنند، کامنت بگذارند، به نظرسنجی‌ها پاسخ دهند، پیام‌های خوش آمد گویی ارسال کنند و صفحات جدید را از طرف شما فالو کنند.

آنها همچنین برای ایجاد رشد مخاطب با سرعت بیشتر از خود فرد عمل می کنند و می توانند از الگوریتم ها و اطلاعات مربوط به اهداف شما استفاده کنند تا شما را در معرض فالوورهای جدید و مرتبطی قرار دهند که ممکن است به تنهایی آنها را پیدا نکرده باشید.

در حالی که برخی از ربات‌ها ممکن است در کنار یک تیم با نیروی انسانی کار کنند تا فالوور شما را افزایش دهند، برخی دیگر کاملاً از سوی هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شوند.

در صورتی که ربات ها به طور عاقلانه استفاده شوند، می توانند برای کمک به شروع کار شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام و ایجاد برندتان کمک حالتان باشند. با این حال، استفاده نادرست از ربات‌ اینستاگرام می‌تواند باعث مسدود شدن حساب کاربریتان شود.

در حقیقت با استفاده از ربات اینستاگرام می توانید به سفارشات مشتریان پیج های بیزینسی خود رسیدگی کنید و یا حتی تولید محتوا پیج خود را به این ربات ها واگذار کرده و از آن ها کمک بگیرید.

همانطور که گفته شد استفاده از ربات اینستاگرام در جهت افزایش فالوور و کار های دیگر برای شما کاربردی است ولی استفاده از آن ها می تواند ضرر و معایبی نیز برای پیج شما داشته باشد.

مزایای ربات اینستاگرام

مزایای ربات اینستاگرام

احتمالاً نمی خواهید 24 ساعته در اینستاگرام حضور داشته باشید و حتی اگر بخواهید، از نظر فیزیکی نمی توانید این کار را انجام دهید. به عنوان یک صاحب کسب و کار، چیزهای دیگری نیز برای رسیدگی دارید. شما می توانید در تعطیلات باشید و ربات شما کاملا به کار خود ادامه دهد. شما می‌توانید یکی از هزاران صاحب کسب‌وکار باشید که برای افزایش فالوورهای اینستاگرام و تبلیغ کسب‌وکارشان به ربات‌های اینستاگرام تکیه می‌کنند.

1. صرفه جویی در زمان

ربات اینستاگرام یک ابزار خودکار پولی است که برای افزایش فالوورها با سرعتی سریع عمل می‌کند. این باعث می شود که این ابزار تبلیغاتی عالی برای افراد، شرکت های کوچک و بزرگ به طور یکسان برای تبلیغ و بازاریابی محصولات خود با جمع آوری تعداد زیادی فالوور در مدت زمان کوتاهی استفاده کنند.

2. افزایش فالوور

ربات اینستاگرام فالوورهای زیادی را جذب می کند. طبیعی است که وقتی شخص دیگری را دوست دارد یا دنبال می کند، آن شخص معمولاً همین کار را می کند. توانایی یک ربات اینستاگرام برای کامنت گذاشتن و لایک کردن به چندین اکانت نتیجه‌ای می دهد زیرا این اکانت ها تمایل به دنبال کردن دارند.

3. مخاطب هدف

ربات‌ها می‌توانند با تنظیمات و فیلترهایی همراه باشند تا ربات ها را نادیده بگیرند و مطمئن شوند که فقط با کاربرانی که می‌خواهید هدف قرار دهید درگیر باشند. با فیلترها، می‌توانید کاربران را بر اساس جنسیت، موقعیت مکانی، فعالیت، نسبت فالو و… به راه بیاندازید.

تصور کنید قبل از اینکه یک کاربر را دنبال کنید، باید چندین کار مختلف را به صورت دستی انجام دهید، این همان کاری است که باید بدون ربات انجام دهید. و اگر می‌خواهید مخاطب خاصی را هدف قرار دهید یا مطمئن شوید که کاربرانی که هدف قرار می‌دهید واقعاً فعال هستند، باید این وظایف را انجام دهید، که ربات‌ها را به ابزاری مفید تبدیل می‌کند.

4. قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام

هر کسب و کاری نیاز به نمایش دارد و افزایش فالوور کمکی برای قرار گرفتن در اکسپلور است. این پایه و اساس تبلیغات است و بدون آن، روش‌های تبلیغاتی شما مستعد شکست هستند.

معایب ربات اینستاگرام

معایب ربات اینستاگرام

ربات اینستاگرام می تواند به صورت خودکار پست ها را دنبال کند، لایک کند و کامنت بگذارد. با این حال یک نقطه ضعف بزرگ وجود دارد، این تعامل واقعی نیست. گاهی ربات ها ممکن است کامنت های نامناسبی بگذارند و شما راهی برای پیگیری پاسخ های ارسال شده به فالوور های خود را نداشته باشید. بنابراین نمی توان برای تعاملات واقعی یا صمیمانه برنامه ریزی کرد.

1. موارد ناخوشایند و کامنت‌های نامربوط

ربات‌ها موضوع یا شرح عکس را در نظر نمی‌گیرند. آنها فقط به کامنت گذاری بر اساس هشتگ مایل می‌شوند. همانطور که می توانید تصور کنید، این می تواند به بسیاری از موقعیت های ناخوشایند منجر شود.

اگر به عناوینی متقاعد کننده تر نیاز دارید، در اینجا یک داستان از شکست ربات ها آورده شده است.

استفانی گیلبرت، بنیانگذار Small Talk Social، رباتی داشت که کامنت گذاری‌اش با ایموجی ها بود. متأسفانه، ربات او این ایموجی ها را در پست دختری که برای دوست مرده اش غمگین بود به صورت خوشحال گذاشت. بله!

بدتر از آن این است که او نمی‌توانست کنترل کند یا ردیابی کند که ربات‌ها کجا نظر می‌دهند، بنابراین تنها زمانی متوجه این حادثه شد که قربانی برای او دایرکت فرستاد.

بنابراین متوجه می‌شویم که ربات اینستاگرام کامنت‌گذار خوبی نیست. حتی آنها می توانند اعتبار برند شما را از بین ببرند. تنها چیزی که لازم است یک اسکرین شات ساده و یک پست منفی از یک کاربر است.

2. عدم مشارکت واقعی

آیا ربات اینستاگرام می تواند جایگزین تعامل انسانی شود؟

جیمز مک مانوس، یک بازاریاب رسانه های اجتماعی، آزمایشی در مورد ربات اینستاگرام انجام داد؛ او سعی کرد آن را به طرز درست طراحی و استفاده کند و ربات را طوری برنامه‌ریزی کرد که اینگونه نظر بدهد: «پست عالی است، از اشتراک‌گذاری متشکرم»؛ و به علاوه، یک ایموجی ساده.

نتایج؟ او روی 383 پست کامنت گذاشت اما هیچ تعامل واقعی دریافت نکرد.

هیچ‌کس علاقه‌ای به نظری با ایموجی نداشت. او فالوورهای بسیار کمی به دست آورد، در صورتی که آنها واقعاً به پروفایل او علاقه مند نبودند. به هر حال، چه نوع تعاملی را با یک ایموجی انتظار دارید؟ مردم نمی خواهند با یک واکنش ساده با شما ارتباط برقرار کنند.

به طور خلاصه، در قسمت کامنت‌ها، ربات‌ها می‌توانند نظرات زیادی ارائه دهند، اما مردم علاقه‌ای به نظرات عمومی ندارند. بنابراین کیفیت این عمل پایین است.

3. فید اینستاگرام بهم ریخته

اگر فکر می‌کنید که با ویژگی‌ فالو کردن خودکار ربات‌ها مشکلی ندارید، باید بگویم مجبور هستید دوباره فکر کنید!

در حالی که هزاران اکانت را فالو می کنید و در ازای آن صدها فالوور جدید دریافت می کنید، پس از آن می توانید با یک فید تصادفی رو به رو شوید. همانطور که دنبال کنندگان تصادفی بیشتری را در شبکه خود اضافه می کنید، باید انتظار داشته باشید که پست های افراد مرتبط در بین دیگر محتوا ها گم و مدفون شوند.

اگر به فید اینستاگرام خود اهمیت نمی دهید، پس این مشکلی نیست. اما اگر عاشق اینستاگرام هستید زیرا شبکه خود را دوست دارید، پس آماده باشید، ممکن است مجبور شوید لیست فالوورهای خود را مرور کنید تا افرادی را که به پیج و کسب و کار شما علاقه مند هستند پیدا کنید.

این یک جایگزین وقت گیر است. اما اگر می خواهید از ربات ها استفاده کنید، باید فداکاری کنید.

4. نقض قوانین اینستاگرام

ربات اینستاگرام اتفاقات بسیار نامناسبی را ایجاد می کند.

اما مشکل واقعی این است که آنها بدون اجازه پلتفرم به API اینستاگرام دسترسی دارند. این به معنای نقض قوانین اینستاگرام است؛

به ویژه:

شما نباید به API خصوصی اینستاگرام با وسایلی غیر از مواردی که اینستاگرام مجاز کرده است دسترسی داشته باشید.

نباید اعتبار نامه‌ی ورود به اینستاگرام را ذخیره یا پنهان کنید.

از API اینستاگرام برای نمایش محتوای کاربر، وارد کردن یا تهیه نسخه پشتیبان از محتوا یا مدیریت روابط اینستاگرام بدون اجازه قبلی ما استفاده نکنید.

اطمینان حاصل کنید که نظرات شما مختص هر فرد طراحی شده باشد. ارتباطات تجاری غیرمجاز را در اینستاگرام پست نکنید.

به یک کسب و کار اجازه ندهید که همزمان بیش از یک اقدام در اینستاگرام انجام دهد.

شرط می بندم هیچ کس شرایط استفاده از یک نرم افزار را نمی خواند. اما اینستاگرام دوست دارد به شرکت های اتوماسیون ربات اینستاگرام یادآوری کند که از قوانین آن پیروی کنند.

در واقع، Instagress – یکی از ابزارهای برتر برای اتوماسیون ربات اینستاگرام – بسته شد. در اعلامیه این برند آمده است: “خبر غم انگیز برای همه شما که عاشق اینستاگرس شده اید: به درخواست اینستاگرام ما وب سرویس خود را که بسیار به شما کمک کرد بسته ایم.”

اما شرکت ها تنها کسانی نیستند که در معرض خطر هستند.

هرکسی که از رباتی استفاده می‌کند که API اینستاگرام را نقض می‌کند، می‌تواند به دلیل فراتر رفتن از محدودیت‌های روزانه و ساعتی اینستاگرام، تحریم شود.

5. محدودیت های روزانه و ساعتی اینستاگرام

محدودیت‌های اینستاگرام کاملاً مشخص نیست. این پلتفرم بر اساس سن، تعداد فالوورها و فعالیت شما محدودیت هایی ایجاد می کند.

برای مثال یک کاربر معمولی نباید هر ساعت بیش از 150 لایک، 60 نظر و 60 فالو/آنفالو داشته باشد.

با توجه به اینکه هیچ کس قادر به لایک کردن، کامنت گذاشتن یا دنبال کردن پست ها نیست، بنابراین ممکن است در مدت زمان کوتاهی این موضوع منطقی باشد.

کلام آخر

همان طور که گفته شد با ربات اینستاگرام نمی توان برای تعاملات واقعی یا صمیمانه برنامه ریزی کرد. همه چیز بستگی به خودتان دارد، در واقع اگر مقصد شما استفاده کردن از ابزارهای متنوع اینستاگرامی است می‌توانید یک استفاده کنید ولی باید مسئولیت تمامی عواقب آن را داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)