بنر خرید اکسپلور اینستاگرام

همان طور که می‌دانیم اکانت های حرفه‌ای اینستاگرام به دو دسته تقسیم می‌شوند: کریتور اکانت اینستاگرام (Creator Account) و بیزینس اکانت اینستاگرام (Business Account)، ما قبلا در مورد بیزینس اکانت اینستاگرام صحبت کرده‌ایم و امروز در این مقاله می‌خواهم به صورت مفصل درباره اکانت کریتور اینستاگرام توضیح داده و صحبت کنم.

حساب کاربری تجاری به دلیل امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد مورد استفاده کسب‌وکارهای اینستاگرام و اینفلوئنسرها قرار می‌گیرد.

به تازگی اینستاگرام از حساب کاربری جدیدی با نام کریتور (Creator) رونمایی کرده است که در ادامه توضیحات کاملی درباره‌ی این نوع حساب کاربری خواهیم داد.

معنی creator در اینستاگرام

کریتور اکانت (Creator Account) در اینستاگرام، نوعی حساب است که برای شخصیت‌های عمومی، هنرمندان، ورزشکاران، شرکت‌ها و برندها طراحی شده است.

با این حساب، کاربران امکانات بیشتری برای مدیریت حساب و تحلیل صفحه خود دارند. از جمله قابلیت دسترسی به آمار دقیق درباره فالوورها، تعاملات و بازدیدها، امکان افزودن دکمه تماس ورود به سایت به صفحه اینستاگرام، امکان ارسال پست‌های با قابلیت Swipe Up برای لینک‌دهی به صفحات دیگر و… را داراست.

همچنین کریتور اکانت‌ها امکانات بیشتری برای پویش و جذب فالوورها و افزایش تعامل با آنها نیز دارند.

اکانت کریتور اینفلوئنسرها و سازندگان را قادر می‌سازد تا به ویژگی‌هایی دسترسی داشته باشند که کنترل حضور آنلاین، درک بهتر رشد پیج و کسب و کار و مدیریت پیام‌ها را آسان‌تر می‌کند.

اشلی یوکی، مدیر محصول اینستاگرام، به هالیوود ریپورتر گفت: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اینستاگرام بهترین مکان و آسان‌ترین مکان برای ایجاد انجمن‌های طرفداران و همچنین ایجاد برندهای شخصی است.

با یک اکانت کریتور، می توانید:

  • دسترسی به داده های رشد عمیق
  • دریافت پیام‌ طرفداران به صورت کاملا ساده
  • برای ایجاد پست‌های قابل خرید به روش‌هایی بسیار متفاوت از گزینه‌های موجود در حساب‌های تجاری، با مارک‌هایی که به آنها اعتماد دارید شریک شوید.

کریتور اکانت اینستاگرام چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کریتور اکانت اینستاگرام برای شخصیت‌های عمومی، هنرمندان، ورزشکاران، شرکت‌ها و برندها کاربردهای متعددی دارد، از جمله:

  • تحلیل رفتار فالوورها: با استفاده از آمارهای دقیق درباره فالوورها، تعاملات و بازدیدها می‌توان به خوبی رفتار فالوورها را درک کرده و سبک پست‌های مناسب برای آنها را بر اساس این اطلاعات تنظیم کرد.
  • جذب فالوورهای جدید: امکانات بیشتری که در کریتور اکانت وجود دارد می‌تواند به کاربران کمک کند تا به طریقی جذاب و خلاقانه، فالوورهای جدید جذب کنند.
  • تعامل بیشتر با فالوورها: با استفاده از امکانات موجود در کریتور اکانت، می‌توان به راحتی با فالوورها تعامل کرد و به سوالات و نظرات آنها پاسخ داد.
  • ارتقای شناخت برند: با استفاده از امکانات کریتور اکانت، می‌توان به راحتی برند خود را به نحوی قوی‌تر و موثرتر معرفی کرد و در بین مخاطبان بیشتر شناخته شد.
  • بازاریابی اجتماعی: با استفاده از کریتور اکانت، می‌توان به راحتی به بازاریابی اجتماعی پرداخت و محصولات و خدمات خود را به صورت بهتری معرفی کرد.

حتما بخوانید: گاید اینستاگرام چیست؟

کریتور اکانت اینستاگرام برای چه کسانی است؟

 اکانت کریتور اینستاگرام
اکانت کریتور اینستاگرام

به گفته اینستاگرام، حساب کاربری اینستاگرام Creator برای افراد عمومی، تولیدکنندگان محتوا، هنرمندان و اینفلوئنسرهای اینستاگرام بهترین است.

بنر خرید اکسپلور اینستاگرام

به‌طور کلی، اگر واقعاً خودتان محصولاتی را نمی‌فروشید، اما برای تبلیغ محصولاتشان با برندها همکاری می‌کنید، اکانت کریتور اینستاگرام را توصیه می‌کنیم. یا اگر هدف اصلی شما تولید محتوا برای مخاطبان است!

87.1 درصد از اینفلوئنسرها می گویند اینستاگرام برترین پلتفرم آنهاست. اینستاگرام می‌داند که اینفلوئنسرها نقش بزرگی در اپلیکیشن آن‌ها دارند و اکنون می‌خواهند خدمات بیشتری را برای جذب و اشتراک‌گذاری محتوا در آنجا ارائه دهند.

اینستاگرام با پیشنهادات اکانت کریتور خود، کاربران فردی را هدف قرار می دهد. در واقع، اگر می‌خواهید حساب خود را تغییر دهید، برنامه می‌گوید که اکانت های کریتور بهترین برای افراد عمومی، تولیدکنندگان محتوا، هنرمندان و اینفلوئنسر ها هستند.

چرا شرکت اینستاگرام، قابلیت کریتور اکانت اینستاگرام را ساخته است؟

کریتور اکانت در اینستاگرام به عنوان یکی از ابزارهای ارتباطی بین افراد و هنرمندان و شخصیت‌های مشهور با دنیای مجازی و دنیای مخاطبان شان معرفی شده است.

اینستاگرام با ارائه این ابزار، سعی در ایجاد ارتباط و ارائه فرصت برای هنرمندان و شخصیت‌های معروف دارد تا با مخاطبان خود در ارتباط باشند و محتوای خود را با آنها به اشتراک بگذارند.

با توجه به این که شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان یکی از پلتفرم‌های ارتباطی پرطرفدار در دنیا شناخته شده است، این ابزار به هنرمندان و شخصیت‌های عمومی فرصتی را می‌دهد تا بتوانند با مخاطبان خود در ارتباط باشند و برای آنها محتوایی ارائه کنند که باعث افزایش شناخت و شهرت شان شود.

به همین دلیل، اینستاگرام با رونمایی از کریتور اکانت، تلاش می‌کند تا با فراهم کردن ابزارهای لازم، فضای مناسبی برای برقراری ارتباط بین هنرمندان و شخصیت‌های معروف با مخاطبان شان فراهم کند.

مزایا و معایب اکانت کریتور اینستاگرام (بررسی ویژگی ها)

برای کمک به جذب اینفلوئنسرها و پاسخگویی به آنها، اکانت کریتور اینستاگرام تعداد زیادی از ویژگی های جدید را در اختیار اینفلوئنسرها قرار می دهد تا در معیارهای فالوورهای خود عمیق تر شوند.
آیا واقعا ارزش آن را دارد که از حساب شخصی یا تجاری خود به پروفایل کریتور اینستاگرام تغییر دهید؟ بله، اگر می خواهید بینش بیشتری در مورد کاربران خود بیاموزید و پست ها و پیام های خود را بهتر مدیریت کنید.

اینستاگرام تعدادی ویژگی جدید را برای کمک به سازندگان ارائه می دهد که در مورد کاربران خود اطلاعات بیشتری کسب کنند، از جمله:

1. اطلاعات و آمار دقیق از داده ها

 اطلاعات و آمار دقیق از داده ها | اکانت کریتور اینستاگرام
اطلاعات و آمار دقیق از داده ها
  • تعداد آنفالو و فالو روزانه: با یک اکانت کریتور، کاربران به تعداد آنفالو و افزایش فالوور هفتگی خود دسترسی دارند. این به اینفلوئنسرها کمک می کند زیرا اکنون می توانند ببینند که کدام ویدیوها هر روز بر آنها تأثیر مثبت یا منفی می گذارد.
  • اطلاعات دموگرافیک (سن، مکان و غیره): اکانت های کریتور اینستاگرام، به اینفلوئنسرها این توانایی را می‌دهند که ببینند دقیقاً فالوورهای آنها چه کسانی هستند و محتوا را به آنها ارائه دهند.
  • داشبورد سازنده اینستاگرام: اینستاگرام یک“Creator Studio”جدید را معرفی کرد تا به اینفلوئنسرها کمک کند تا تمام بینش خود را در یک داشبورد مفید به دست آورند.

مقاله مرتبط: آموزش خارج شدن از بیزینس اکانت اینستاگرام

2. پیام رسانی ساده و امکان دسته‌بندی آنها

اینفلوئنسرها هر روز پیام‌های بی‌شماری را برای همکاری دریافت می‌کنند، با یک حساب تجاری یا شخصی، کاربران فقط یک صندوق ورودی اصلی برای همه DM های خود و همچنین یک پوشه درخواست پیام از افرادی که دنبال نمی کنند دارند.

 پیام رسانی ساده و امکان دسته‌بندی آنها  | اکانت کریتور اینستاگرام
پیام رسانی ساده و امکان دسته‌بندی آنها

با حساب‌های سازنده اینستاگرام، اینفلوئنسرها به سه پوشه دسترسی دارند:

  • Primary: پیام هایی که اینفلوئنسر می خواهد دریافت کند و از آنها مطلع شود.
  • General: پیام هایی که اینفلوئنسر برای آنها اعلان نمی خواهد.
  • Requests: پیام های افرادی که اینفلوئنسر دنبال نمی کند.

کاربران می توانند هر زمان که بخواهند پیام ها را بین پوشه ها منتقل کنند. این به کاربران امکان می دهد پیام های دوستان، خانواده و سایر افرادی را که می خواهند از آنها دریافت کنند را به آسانی اولویت بندی کنند.

3. امکان حذف اطلاعات تماس

اینفلوئنسرها هر روز غرق تماس‌ها و ایمیل‌های مربوط به همکاری‌ها، پیشنهادهای بازاریابی تأثیرگذار و هرزنامه می‌شوند. اکنون با اکانت های کریتور اینستاگرام، آنها این گزینه را دارند که برای جلوگیری از این جریان ها اطلاعات تماس خود را غیرفعال کنند.

پیش از این، پروفایل های تجاری اینستاگرام یک فراخوان برای فالوورها ارائه می کرد تا با استفاده از اطلاعات تماسی که برای کاربر ارائه می کرد، با کاربران تماس بگیرند. اکنون، اینفلوئنسرها به سادگی می توانند هر زمان که بخواهند اطلاعات تماس را خاموش کنند، این به کاربران اختیار بیشتری در رابطه با تماس ها و ارتباطات خود می‌دهد.

حتما بخوانید: پست مشترک اینستاگرام چیست؟

 امکان حذف اطلاعات تماس | اکانت کریتور اینستاگرام
امکان حذف اطلاعات تماس

4. دسته‌بندی بیشتر و متنوع عنوان پیج

اکانت های کریتور اینستاگرام به کاربران انعطاف‌پذیری بیشتری در مورد نحوه دسته‌بندی و برند کردن خود می‌دهند.

با یک حساب تجاری، اینستاگرام به نمایه ای که در صفحه فیس بوک متصل خود استفاده کرده اید، اختصاص می دهد. این بدان معناست که اگر در صفحه فیس بوک خود یک «ملوان» هستید، در پروفایل تجاری اینستاگرام خود نیز یک «ملوان» هستید.

با این حال، با یک اکانت کریتور اینستاگرام، می‌توانید هر دسته‌ای را که می‌خواهید به عنوان برند خود انتخاب کنید، این به شما این امکان را می دهد که واقعاً با نام تجاری شخصی خود پیش بروید و دسته‌ای را که برای شما مناسب است انتخاب کنید.

دسته‌بندی بیشتر و متنوع

ویژگی های منفی اکانت کریتور

Instagram API دسترسی به حساب‌های Creator را محدود می‌کند، به این معنی که برخی از ویژگی‌های ابزار زمان‌بندی مورد علاقه شما در دسترس نیستند… مانند Auto Post.

تفاوت کریتور اکانت اینستاگرام با بیزینس اکانت اینستاگرام

کریتور اکانت و بیزینس اکانت اینستاگرام دو نوع حساب مختلف هستند و تفاوت‌های زیر را دارند:

  1. هدف: هدف کریتور اکانت اینستاگرام برای شخصیت‌های عمومی، هنرمندان، ورزشکاران، شرکت‌ها و برندها است، در حالی که هدف بیزینس اکانت برای کسب‌وکارها و شرکت‌ها است.
  2. امکانات: کریتور اکانت اینستاگرام قابلیت‌های بیشتری نسبت به بیزینس اکانت دارد، از جمله قابلیت دسترسی به آمار دقیق‌تر، امکان افزودن دکمه تماس ورود به سایت به صفحه اینستاگرام، و امکان ارسال پست‌های با قابلیت Swipe Up برای لینک‌دهی به صفحات دیگر.
  3. فعالیت‌ها: با کریتور اکانت، می‌توان به خوبی فعالیت‌هایی مانند ارائه نکات و توصیه‌های حرفه‌ای، ارائه پشت‌صحنه‌های رویدادها و پروژه‌ها و غیره را انجام داد. در حالی که با بیزینس اکانت، می‌توان به خوبی محصولات و خدمات را به مخاطبان معرفی کرد و بازاریابی اجتماعی انجام داد.
  4. پشتیبانی: کریتور اکانت اینستاگرام پشتیبانی خاصی برای دارندگان این حساب ارائه نمی‌کند، در حالی که بیزینس اکانت اینستاگرام پشتیبانی خاص و ابزارهای مفیدی برای مدیریت حساب و تحلیل صفحه ارائه می‌دهد.

به طور کلی، کریتور اکانت برای شخصیت‌های عمومی و هنرمندان مناسب است، در حالی که بیزینس اکانت برای کسب‌وکارها و شرکت‌ها توصیه می‌شود.

با وجود تمام ویژگی‌هایی که در اکانت کریتور گنجانده شده است، هیچ دلیل واقعی برای حفظ نمایه تجاری وجود ندارد مگر اینکه از ابزار زمان‌بندی و تجزیه و تحلیل شخص ثالث (مانند Hootsuite) برای تسهیل مدیریت اینستاگرام خود استفاده کنید.

اما، اگر فردی یا برندی هستید که می‌خواهید در اینستاگرام تبلیغ کنید و نیازی به برنامه‌ریزی محتوا از قبل یا مدیریت چندین حساب از یک داشبورد را ندارید، احتمالاً ارزش تغییر را دارد. زیرا شما تجزیه و تحلیل دقیق تری دریافت خواهید کرد و بسیاری ویژگی جدید.

شایان ذکر است که ویژگی‌های اکانت کریتور برای کمک به پروفایل‌هایی با دنبال‌کنندگان زیاد طراحی شده‌اند. (اگر می خواهید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید، مقاله ما را در مورد نحوه افزایش فالوور رایگان اینستاگرام بخوانید). اما اگر دنبال کنندگان کمتری دارید، همچنان می توانید کار خود را با این اکانت پیش ببرید.

آموزش تبدیل اکانت ساده به کریتور اکانت

در ادامه مراحل سویچ اکانت بیزینس یا اکانت معمولی را به اکانت کریتور به صورت قدم به قدم برای شما توضیح خواهیم داد، ولی توجه داشته باشید قبل از شروع آموزش اکانت خود را از حالت شخصی یا همان private خارج کنید.

اکانت کریتور اینستاگرام
اکانت کریتور اینستاگرام
  1. در پروفایل خود به بخش تنظیمات “Setting” بروید.
  2. بر روی گزینه‌ی “Account” کلیک کنید.
  3. به انتهای صفحه بروید، اگر پروفایلتان بیزینس است گزینه‌ی “Switch to creator account” را انتخاب کنید و اگر حسابتان فقط یک حساب کاربری است گزینه‌ی “Switch to professional account” را انتخاب کنید.
  4. در این بخش باید مشخص کنید که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید و مناسب ترین دسته را انتخاب کنید، و طبق تصویر می‌توانید نمایش عنوان را در بخش پروفایل فعال یا غیر فعال کنید، حال باید بر روی گزینه‌ی “Done” کلیک کنید تا به بخش بعدی بروید.
  5. در این قسمت باید گزینه‌ی “Creator” را انتخاب کنید و بعد از انتخاب بر روی “Next” کلیک کنید.
  6. اکنون حساب شما به کریتور تغییر یافته؛ می‌توانید نمایش و عدم نمایش اطلاعات تماس یا عنوان پیج را از طریق “Edit profile” در بخش پروفایل تنظیم کنید.

در پایان

تیم مقصد تمام اطلاعات خود را در راستای اکانت کریتور اینستاگرام در اختیار شما گذاشته است، در این مرحله، به وضوح می‌توان دریافت که ارتقاء به یک حساب کریتور مزایای زیادی دارد و شاید فقط یک اشکال احتمالی وجود داشته باشد با این حال اگر هنوز تردید دارید می‌توانید سوالات خود را د رابطه با اکانت کریتور در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

ممنون بابت همراهی گرمتان!