بنر خرید اکسپلور اینستاگرام


هنگامی که یک کسب و کار کوچک یا وبلاگ خود را راه اندازی می کنید، اولین قدم مهم برای رسیدن به موفقیت، ساخت اکانت اینستاگرام و وب سایت است. پس از آن، زمان جذب بازدیدکنندگانی از طریق قالب اینستاگرام است که به مشتریان وفادار تبدیل می شوند.

چندین روش مختلف برای جذب این بازدید کنندگان به سایت شما وجود دارد، و این روزها، تکنیک های تبلیغاتی، شامل ایجاد یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی است.

اینستاگرام با بیش از 50 میلیون کاربر، یکی از پلتفرم های رسانه اجتماعی است که همچنان شرکت ها و مشتریان را در همه جا تسخیر می کند. مکانی برای ایجاد آگاهی از برند، استفاده از اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی است.

برای استفاده حداکثری از استراتژی اینستاگرام خود، باید قالب اینستاگرام و محتوای بصری جذابی ایجاد کنید که مخاطبان خود را درگیر کنید. در این مقاله، در مورد دنیای شگفت‌ انگیز قالب‌ اینستاگرام صحبت می‌ کنیم.

قالب اینستاگرام چیست؟

قالب اینستاگرام پس زمینه های پست و استوری از پیش ساخته شده اینستاگرام هستند که قابل ساخت و ویرایش هستند، یک ابزار عالی برای اینستاگرام. زیرا استفاده از آنها آسان است، حرفه ای به نظر می رسند و می توانند به طور کامل در رایانه یا تلفن همراه ساخته شوند.

در واقع، برای ایجاد پست های اینستاگرام زیبا، لزوما نیاز نیست یک طراح حرفه ای باشید. بسیاری از برندها اگر توانایی لازم برای ساختن قالب اینستاگرام خود را نداشته باشند به استفاده از قالب‌های از پیش ساخته شده روی می‌آورند.

چرا باید از قالب اینستاگرام استفاده کرد؟

اینستاگرام هنری است که نیاز به تعامل زیاد با فالوورها دارد. این کار با ساخت ترکیبی عالی از محتوای بصری جذاب و محتوای نوشتاری شروع می شود و هویت برندی را نشان می دهد که در همه پست های شما ثابت است. قالب های اینستاگرام راه حلی برای هر دوی این خواسته ها ارائه می دهند.

1. اگر یک طراح گرافیک حرفه‌ای نیستید، استفاده از قالب‌های از پیش ساخته شده اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا به راحتی پست‌های زیبایی به اشتراک بگذارید. هر چه بیشتر مخاطبان را با تصاویر زیبا مجذوب خود کنید، احتمال این که پست‌ های شما را دوست داشته باشند، فید شما را دنبال کنند و به وب‌سایت شما مراجعه کنند بیشتر می‌شود.

2. استفاده از قالب بندی اینستاگرام، باعث حفظ ظاهر و احساس ثابت اکانت می‌شود. که یکی از جنبه‌ های کلیدی برندسازی است. چه رنگ برند، نوع فونت یا لحن صدای شما باشد، استفاده متوالی از این ویژگی‌ها باعث بهبود حضور شما در رسانه‌های اجتماعی، شناخت برند و کمک به مخاطبان در ارتباط با محتوای بازاریابی اینستاگرام شما می‌شود.

استفاده از قالب‌ بندی اینستاگرام به این معنی است که می‌ توانید تغییرات هیجان‌انگیزی از پست‌ های فید و استوری اینستاگرام ایجاد کنید و در عین حال زیبایی‌شناسی پیج را حفظ کنید. با توجه به این نکته، وقتی چندین نفر حساب اینستاگرام شما را مدیریت می‌ کنند، قالب‌های از پیش ساخته شده اینستاگرام، پایبندی به رعایت سبک برند شما را برای همه افراد آسان‌تر می‌کند.

بنر خرید اکسپلور اینستاگرام

نحوه قالب بندی اینستاگرام (چیدمان / Layout)

1. چیدمان پست شطرنجی در اینستاگرام

پست شطرنجی در قالب اینستاگرام
پست شطرنجی در قالب اینستاگرام

یکی از ساده ترین روش های قالب بندی اینستاگرام Layout است. در این روش شما دقیقا با پست های خود روی پروفایل اینستاگرام خود یک صفحه شطرنجی درست می کنید (که البته منظور از شطرنجی به معنای سیاه و سفید کردن نیست، بلکه ساختار کلی شطرنجی است)؛

برای این روش شما یک تِم ثابت (مثلاً عکس نوشته هایی با پس زمینه ی سفید یا سیاه) و باید یک سری عکس با کیفیت داشته باشید و یک در میان آن ها را در صفحه ی اینستاگرام خود منتشر کنید.

2. چیدمان پست خط افقی در اینستاگرام

پست خط افقی در قالب اینستاگرام
پست خط افقی در قالب اینستاگرام

یکی از زیباترین های قالب بندی اینستاگرام، طرح بندی افقی است. به این صورت که در هر سطر سه عکس که به هم مرتبط اند و یا هم را تکمیل می کنند قرار می‌ دهید؛ نکاتی در استفاده از این طرح بندی باید به یاد داشته باشید این است که، اولا عکس هایی که در یک ردیف می‌گذارید با هم همخوانی داشته باشد و دوما شما باید هر سه عکس که در یک ردیف هستند را همزمان پست کنید.

برای مثال می توان گفت که در طول ۹ پست ۳ موضوع متفاوت و برای هر موضوع خود ۳ پست که تصاویر مرتبطی داشته باشند به اشتراک بگذارید.

3. چیدمان پست خط عمودی در اینستاگرام

پست خط عمودی در قالب بندی اینستاگرام
پست خط عمودی در قالب بندی اینستاگرام

برای استفاده از این قالب بندی اینستاگرام شما برای پست های خود زمان بندی مناسبی را برنامه ریزی می‌کنید. البته زمان بندی مناسب به این معنی نیست که مجبور باشید دقیقا در یک روز و ساعت خاص عکس خود را به اشتراک بگذارید.

شما برای هر ستون پست مربوط به آن را می‌گذارید. مثلا اگر ستون 1، 2 و 3 را دارید و قصد دارید ستون وسط (2) مثلا با پس زمینه ی تیره باشد، باید ترتیب پست گذاری را رعایت کنید و در زمان هایی که نوبت به ستون رنگ تیره می رسد پست مربوط به آن را به اشتراک بگذارید.

4. چیدمان پست پازل در اینستاگرام

چیدمان پست پازل در قالب بندی اینستاگرام
چیدمان پست پازل در قالب بندی اینستاگرام

از طریق این قالب بندی اینستاگرام شما می‌ توانید طی ۹ یا ۱۲ پست اشتراکی، یک پازل تشکیل داده و یک عکس کامل را که از تکه های کوچک تر تشکیل شده به نمایش مخاطب خود برسانید.

چرا ۹ یا ۱۲؟ چون وقتی کسی از صفحه اینستاگرام شما دیدن می‌ کند، تعداد پست هایی که می تواند به صورت کلی با در نظر گرفتن اینکه صفحه را بالا یا پایین نکند و ببیند ۹ یا ۱۲ عدد پست است.

استفاده از این نوع قالب بندی اینستاگرام فقط در یک صورت برایتان توصیه می‌ شود. این که شما تازه قصد راه اندازی یک صفحه در اینستاگرام داشته باشید و این قالب بندی برای معرفی صفحه باشد؛ در غیر این صورت با اینکه این قالب بندی خلاقانه و زیباست اما استفاده از آن به صورت متداول پیشنهاد نمی‌ شود، زیرا ممکن است 9 یا 12 پست پشت سر هم حوصله‌ی مخاطبان موجود در پیجتان را سر ببرد.

5. چیدمان پست ها با یک تم رنگی اصلی

چیدمان پست، یک تم رنگ اصلی در قالب اینستاگرام
چیدمان پست، یک تم رنگ اصلی در قالب اینستاگرام

استفاده از یک تم و رنگ خاص برای تمامی عکس ها با در نظر گرفتن این موضوع که تعادل بین رنگ ها و نوردهی کافی باشد نتیجه بسیار زیبایی دارد. به عنوان مثال اگر رنگ مورد علاقه‌ی شما زرد و آبی باشد، پس شما باید سعی کنید که با دو رنگ زرد و آبی همه پست های خود را به هم ربط بدهید، بین آنها هماهنگی و همبستگی ایجاد کنید.

6. چیدمان پست قاب سفید در اینستاگرام

چیدمان پست قاب سفید در قالب اینستاگرام
چیدمان پست قاب سفید در قالب اینستاگرام

با این قالب بندی اینستاگرام می‌ توانید آرامش، نظم و زیبایی خاصی در پروفایل اینستاگرام خود ایجاد کنید. در ضمن توصیه می‌ شود که از افکت vintage برای اینکه سفیدی قاب ها را بیشتر نمایان کنید استفاده کنید (vintage یک فیلتر است که حاشیه عکس را کمی تیره می کند) شما می توانید از خلاقیت خود استفاده کنید و با همین روش طرح های مخصوص محتوای خود را به اشتراک بگذارید.

7. چیدمان پست رنگین کمانی در اینستاگرام

چیدمان پست رنگین کمانی در قالب اینستاگرام
چیدمان پست رنگین کمانی در قالب اینستاگرام

می توانید هر بار یک رنگ را انتخاب کنید و تم عکس هایتان را بر اساس آن انتخاب کنید. برای این کار بهتر است هر 6 یا 9 عدد از پست های اینستاگرام دارای یک رنگ مخصوص باشد. تا حد امکان نیز به چیدمان رنگ ها در کنار یک دیگر توجه داشته باشید و تلاش کنید طیف رنگین کمان را بسازید. مثلا کنار هم قرار گرفتن یک باره قرمز و آبی در کنار هم شاید چندان خوب نباشد. می‌ توانید ابتدا از آبی شروع کنید. سپس رنگ های سبز، زرد، نارنجی را کار کنید و در نهایت از رنگ قرمز برای عکس هایتان استفاده کنید. با این کار، زیبایی پیج شما دو چندان خواهد شد.

8. چیدمان موضوعی پست در اینستاگرام

چیدمان پست موضوعی در قالب اینستاگرام
چیدمان پست موضوعی در قالب اینستاگرام

غالبا پست هایی با موضوعات یکسان تم مشابهی دارند. شما می توانید از این نکته به نفع خود استفاده کنید و پست های با موضوعات یکسان را در زیر هم منتشر کنید. برای مثال اگر محتوای پیج شما فروشگاه لباس باشد، می‌توانید با تقسیم ستون ها به 3 قسمت در یک ستون تبلیغات لباس و در سایر ستون ها راهنمایی هایی در رابطه با استایل به اشتراک بگذارید.

توجه به همین موضوع ساده، یک نظم و زیبایی خاصی را در پیج شما به وجود می آورد.

نحوه قالب بندی اینستاگرام (خرید قالب اینستاگرام آماده)

همان طور که گفته شد، برای ایجاد پست های اینستاگرام زیبا، لزوما نیاز نیست یک طراح حرفه ای باشید. بسیاری از برندها اگر توانایی لازم برای ساختن قالب بندی اینستاگرام خود را نداشته باشند، به استفاده از قالب‌های از پیش ساخته شده و آماده روی می‌آورند.

اگر قصد تهیه‌ی قالب های آماده اینستاگرام را دارید پیشنهاد تیم مقصد این است که در بخش پشتیبانی یا چت آنلاین با ما هماهنگ شوید.

قالب های آماده اعم از: قالب های تولید محتوا، غذا و آشپزی، توریستی و گردشگری، لوازم خانگی، فروشگاهی، هنری و صنایع دستی، خبری، آرایش و زیبایی، صفحه شخصی، ورزشی، مد و فشن، پزشکی و ده ها قالب دیگر نیز که می‌ تواند کارگشای راهتان باشد وجود دارد.

در صورت هرگونه نیاز به راهنمایی، یا داشتن سوال، پیشنهاد و انتقاد لطفا از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. با تشکر از همراهی گرمتان.