آیا شما هم به دنبال راه اندازی دوره MBA هستید؟ حتما می دانید که یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی و ایجاد یک دوره آموزشی به تبلیغات اشاره دارد. تبلیغات مخصوص دوره های آموزشی متنوع، با سایر انواع تبلیغ تفاوت های زیادی دارد. خیلی از افراد دوره آموزشی خود را همچون یک کالا تبلیغ کرده و به بازدهی مطلوبی دسترسی پیدا نمی کنند. این اشتباه می تواند چالش های زیادی را سر راه کمپین تبلیغاتی شما قرار دهد. اگر شما هم به دنبال راه اندازی یک دوره آموزش MBA و جذب مخاطبین جدید هستید، لزوما باید به یک سری مباحث خاص توجه کنید. امروز ما قصد داریم تا نکات کلیدی برای تبلیغ دوره های MBA را زیر ذره بین قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کمپین های تبلیغاتی محبوب در این زمینه، با ما همراه شوید.

راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی مناسب برای دوره MBA

اولین تکنیکی که هنگام تبلیغ دوره MBA شما باید آن را مد نظر خود قرار دهید به کمپین اشاره دارد. یک کمپین تبلیغاتی، ابزاری کاربردی به حساب می آید که شما می توانید آن را برای جذاب تر کردن و معرفی یک خدمت، محصول یا کالای خاص مورد استفاده قرار دهید. ابزار های خاصی همچون انواع کمپین تبلیغاتی هم بازدهی مطلوبی دارند و هم می توانند میزان فروش یا عرضه کالا های خاصی همچون انواع دوره های تبلیغاتی را تا حد قابل توجهی بالا ببرند. استفاده از چنین کمپین هایی روند فروش یک دوره آموزشی را متحول خواهد کرد.

برای طراحی درست کمپین تبلیغاتی مخصوص دوره MBA، بهتر است کمی وقتتان را صرف بررسی کمپین های موجود در ایران و الگو برداری از آنها نمایید. قیمت دوره، بازدهی دوره و مدت زمان آن از جمله مواردی هستند که ذهن کاربران را به خود درگیر می نمایند. با تمرکز روی این چند عامل، شما می توانید طی مدت زمان کوتاهی به بازدهی مطلوب برسید.

انتخاب شعار قوی مخصوص دوره MBA

یکی از مهم ترین مواردی که روند تبلیغات دوره آموزشی MBA را تحت تاثیر خود قرار می دهد به شعار های تبلیغاتی اشاره دارد. شعار های تبلیغاتی زیادی هستند که می توانند در این زمینه مورد استفاده قرار گیرند. انتخاب یک شعار تبلیغاتی گیرا به شما اجازه می دهد تا خیلی راحت تر با مخاطبین ارتباط برقرار نمایید و آنها را به سمت مجموعه یا دوره آموزشی خود جذب کنید. به خاطر داشته باشید که نگارش یک شعار تبلیغاتی کار راحتی نیست.

شعار تبلیغاتی به کار گرفته شده توسط شما باید کوتاه، خلاصه، مفید و گیرا باشد. عدم توجه به این مسئله می تواند چالش های زیادی را در پروسه تبلیغ دوره MBA ایجاد نماید. از همین رو، اگر شما هم به دنبال ایجاد یک کمپین تبلیغاتی خاص هستید، می توانید از تکنیک های خاصی همچون طوفان های فکری برای کسب بازدهی مطلوب در این زمینه استفاده نمایید.

استراتژی‌های تبلیغاتی برای یک دوره MBA
انتخاب شعار مناسب دوره MBA

نکات مهم برای انتخاب محیط سفارش تبلیغ دوره MBA

سومین نکته ای که شما باید به آن توجه کنید، روش تبلیغ دوره MBA است. اکثر کارشناسان دوره های خود را در محیط هایی همچون اینستاگرام یا سایت های معروف تبلیغ می کنند. متاسفانه این پروسه همیشه بازدهی مطلوبی را به همراه ندارد. شما باید محیطی را برای تبلیغ دوره MBA خود انتخاب کنید که جامعه هدفتان به آن علاقه نشان می دهند. عدم توجه به این مسئله، می تواند باعث کاهش میزان بازخورد شود. پس شما باید کمی وقتتان را صرف آنالیز پلتفرم های طراحی شده در این زمینه و انتخاب بهترین مورد نمایید.

معرفی درست دوره آموزشی بدون ارائه اضافی!

دیگر نکته ای که روند تبلیغ دوره MBA را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار می دهد به معرفی صحیح دوره اشاره دارد. روشی که شما آن را برای معرفی دوره های آموزشی خود مورد استفاده قرار می دهید، روی سطح بازدهی تبلیغات به صورت مستقیم تاثیر گذار خواهد بود. شما باید به اندازه ای اطلاعات ارائه کنید که مخاطب کنجکاو شود و نام شما را جستجو کند. ارائه اطلاعات زیادی می تواند احتمال کلیک کردن روی تبلیغ را تا حد قابل توجهی پایین بیاورد. از همین رو، برای کسب بازدهی مطلوب شما باید به مباحثی همچون نحوه معرفی دوره توجه ویژه ای داشته باشید.

بهترین دوره MBA چه ویژگی هایی دارد؟

به نظر شما بهترین دوره MBA چه ویژگی هایی را در خود جای داده است؟ شما باید دوره های طراحی شده توسط رقبایتان را بررسی کنید و متوجه شوید که دقیقا چه چیزی در آنها مطرح و برجسته است. خیلی از دوره ها روی قیمت پایین مانور می دهند و خیلی از آنها هم روی کیفیت نهایی تمرکز دارند. در هر صورت شما باید لیست بهترین دوره های طراحی شده در این زمینه را بررسی و نقاط ضعف خود را رفع کنید. بهتر است ویژگی های مثبت دوره خود را برجسته نمایید تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید. ما در مقالۀ لیست برترین دوره MBA در ایران با در نظرگرفتن فاکتورهایی مثل مدت زمان دوره، هزینه و غیره با کیفیت‌ترین دوره‌های MBA را معرفی کرده‌ایم که میتوانید با جستجوی عبارت”بهترین برگزارکننده‌گان دوره MBA در ایران” در گوگل این مقاله را در وب سایت دانشگاه کسب و کار مطالعه کنید.

بهترین دوره آموزشی MBA
بهترین دوره آموزشی MBA

پیاده سازی کمپین تبلیغاتی برای جذب مخاطبین جدید

در نهایت، برای تبلیغ دوره MBA به صورت اصولی و درست، شما باید روش پیاده سازی خود را بهینه نمایید. بهتر است تحقیقات کاملی را روی مکان تبلیغ انجام دهید. آیا ترجیح می دهید تبلیغ مجموعه را در شبکه های اجتماعی انجام دهید یا اینکه از سایت ها و بنر های فیزیکی استفاده نمایید؟ آیا مخاطبین و جامعه هدف شما بیشتر وقت خود را در بیرون از خانه می گذرانند یا اینکه به فعالیت های درونی خانه علاقه نشان می دهند؟

پاسخ به این سوالات باعث می شود تا شما بتوانید شرایط را به صورت واقع بینانه بررسی و نسبت به اخذ بهترین تصمیم اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید که پیاده سازی کمپین تبلیغاتی مخصوص دوره MBA می تواند درصد فروش را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. پس، اگر شما در زمینه پیاده سازی چنین کمپین هایی تجربه ندارید، بهتر است خدمات کارشناسان حرفه ای و با تجربه را مورد استفاده قرار دهید.

منبع: دانشگاه کسب و کار رسانۀ تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ