فهرست مطالب

اکسپور اینستاگرام منتظر شماست… شما با این مقاله به راحتی وارد اکسپلور اینستا خواهید شد.

این مقاله به غیر از اینکه به شما کمک می‌کند وارد اکسپلور اینستا شوید بلکه به شما کمک می‌کند که پیج خود را به شکلی مدیریت کنید که به راحتی بتوانید یک جامعه‌ی فعال در اینستاگرام داشته باشید تا به راحتی کسب و کاری که در ذهن دارید را راه بیاندازید و محصولات خود را به فروش برسانید.

اگر نمی‌دانید چگونه از اینستاگرام درآمدزایی کنید پیشنهاد می‌کنم مقاله کسب درآمد از اینستاگرام را مطالعه کنید.

در این مقاله 13 قدم کاملا عملی به شما یاد می‌دهیم که با استفاده از آن در عرض فقط یک ماه پست های خود را در اکسپلور ببینید!

قبل از شروع به کار اول اطلاعاتی در مورد اکسپلوررا بايد بدانيد.

اکسپلور اينستاگرام چيست؟ و کجاست؟

اکسپلور اینستاگرام
اکسپلور اینستاگرام

تصویری که در بالا ميبينيد اکسپلور اينستا است، در اين صفحه ويديو ها، Reelsها، تصاوير، IGTVها برای شما نمايش داده ميشود.

اکسپلور اینستاگرام جایی است که اکثر کاربران زمان خود را در آنجا صرف می‌کنند، زیرا در این بخش پست ها بر اساس سلایق شما دسته بندی می‌شوند.

برای مثال اگر شما علاقه مند به برنامه های آشپزی باشید بدون شک در این قسمت پست هایی در مورد آشپزی به شما نمایش می‌دهد.

چرا اکسپلور اینستاگرام اهمیت زیادی دارد؟

دليل اهميت والای اين صفحه اين است که طبق مطالعات آماری روزانه بيش از 200 ميليون حساب در اينستاگرام اکسپور خود را چک ميکنند.

اين آمار عجيب و غريب باعث شده است که اهميت اين صفحه خيلي بيشتر شود و افراد با استفاده از اکسپور اينستاگرام مخاطبين زيادی برای محتوای خود پيدا کنند.

معیار های اصلی اینستاگرام برای چیدمان پست ها در بخش اکسپلور چیست؟

احتمالا این سوال برای شما پیش خواهد آمد که اینستاگرام از کجا متوجه موضوعات مورد علاقه ما می‌شود؟

جواب بسیار ساده است: اینستاگرام با استفاده از تعامل شما با پست ها و همچنین پیج ها می‌تواند به صورت کاملا دقیق بفهمد که به چه موضوعاتی علاقه‌مند هستید.

معیار های اصلی اینستاگرام برای چیدمان پست ها در بخش اکسپلور چیست
معیار های اصلی اینستاگرام برای چیدمان پست ها در بخش اکسپلور چیست

تنظیمات اکسپلور اینستاگرام چگونه است؟

در بخش تنظیمات اکسپلور اینستا شما می‌توانید پست هایی که دوست ندارید را از اکسپلور خود حذف کنید و یا تغییر دهید.

چگونه اکسپلور اینستاگرام را پاک کنیم؟

چگونه اکسپلور اینستاگرام را پاک کنیم؟
چگونه اکسپلور اینستاگرام را پاک کنیم؟

پس از این که وارد بخش اکسپلور شدید باید قدم های زیر را انجام دهید:

  1. روی پستی که می‌خواهید پاک کنید کلیک کنید.
  2. سپس روی دکمه سه نقطه بالای آن کلیک کنید.
  3. دکمه Not intrested را انتخاب کنید.
  4. در این قسمت مشاهده می‌کنید که پست مورد نظر از اکسپلور اینستاگرام شما حذف شد!

چگونه اکسپلور خود را قفل کنیم؟

سوالی که اکثر کاربران از ما می‌پرسند این است که چطور می‌توانند اکسپلور خود را قفل کنند؟ باید بگویم که این کار شدنی نیست.

متاسفانه هیچ راهی وجود ندارد که بخواهید اکسپلور اینستاگرام خود را ببندید، فقط می‌توانید به آن قسمت وارد نشوید.

چگونه محتوای اکسپلور اینستاگرام خود را تغییر دهیم؟

برای این کار می‌تواند دو کار همزمان انجام دهید:

  1. همانطور که در قسمت بالا گفتیم محتواهایی که در بخش اکسپلور خود دوست ندارید را با زدن دکمه Not intrested حذف کنید.
  2. محتوای هایی که دوست دارید در اکسپلور اینستاگرام شما دیده شود را لایک کنید، اگر هم هیچ محتوایی پیدا نکردید که مورد پسند شما باشد کافی است چند پیج در بخش جستجو سرچ کنید تا محتوای مورد علاقه شما در بخش اکسپلور اینستا دیده شود.

الگوريتم اکسپلور اينستا چیست و چگونه کار می‌کند؟

الگوريتم اکسپلور اينستاگرام به شکلی هست که هيچ وقت اکسپلور دو نفر نميتواند مانند همديگر باشد،ميتوان به صورت تقريبی گفت که اکسپلور هر فرد نسبت به علايق او چيدمان ميشود.اینستاگرام برای مديريت اکسپلور از سیستم رتبه‌بندی فید اکسپلور (Explore Feed Ranking System) کمک می‌‎گیرد.

پایه و اساس این سیستم، فناوری یادگیری ماشین است. این فناوری برای طراحی صفحه اکسپلور هر کاربر از منابع اطلاعاتی و سیگنال‌های رتبه‌بندی مختلف استفاده می‌کند.

به صورت خلاصه چيز هايی که تاثیر زیادی روی انتخاب اکسپلور اینستاگرام دارند:

نکات تاثیرگذار بر اکسپلور اینستاگرام
نکات تاثیرگذار بر اکسپلور اینستاگرام

شما باید نوشته های زیر را در نظر داشته باشید تا بتوانید الگوریتم اکسپلور اینستاگرام را بشناسید و با استفاده از آن محتوای مناسب برای اکسپلور اینستاگرام تولید کنید.

  • پست هايي که ذخيره کرده ايد. (پست هایی که ذخیره میکنید در الگوریتم اکسپلور اینستاگرام به شکلی تعبیر میشود که انگار پست ذخیره شده و محتوای آن سلیقه ی شما است.)
  • پست ها و محتوايی که تعامل بالايی دارند. (پست هایی که در حالت کلی در اینستاگرام تعامل زیادی دارند، به شما نمایش داده میشوند. به خاطر اینکه الگوریتم اکسپلور اینستاگرام به این فکر است که شما هم به این پست علاقه خواهید داشت.)
  • پست هايی که به اشتراک ميگذاريد. (پست هایی که به دوستانتان میفرستید یا آنها به شما میفرستند را اینستاگرام شناسایی میکند و در اکسپلور اینستاگرام شما محتوای مانند آن را نشان میدهد.)
  • لوکيشنی که با آن وارد اينستاگرام ميشويد. (منطقه جغرافيايی شما)
  • پيج هايی که دنبال ميکنيد. (100% پیج هایی که دنبال میکنید و محتوایی که آنها پخش میکنند را اینستاگرام شناسایی میکند و محتوای مشابه آن را برای شما نشان میدهد.)
  • فعاليت های فالوور های شما. (به غیر از اینکه الگوریتم اینستاگرام علایق شما را در نظر میگیرد به علایقی که دوستان شما دارند و فعالیت های آنها توجه خاصی دارد چون به این فکر است که احتمال اینکه محتوای آنها را شما هم دوست داشته باشید زیاد است.)

مزایای رفتن به اکسپلور اینستاگرام چیست؟

مزایای اکسپلور اینستاگرام
مزایای اکسپلور اینستاگرام
  • تعامل بيشتر با کاربران (این قضیه باعث میشود که شما در بین مردم نفوذ کنید و تاثیر خودتان را روی آنها بگذارید).
  • افزايش واکنش کاربران به کال تو اکشن (CTA) (این روش یکی از جدید ترین راه ها برای کسب درآمد است)
  • افزایش فالوور (هر چقدر فالوور بیشتری داشته باشید، مخاطب بیشتری خواهید داشت و هر چه بیننده‌ی بیشتری داشته باشید فروش بیشتری خواهید داشت.)
  • برندسازی (این مسئله در فرهنگ تبلیغات یکی از مهمترین بخش ها است و وجود شما در اکسپلور اینستاگرام به شما در برندسازی شدیدا کمک میکند)
  • افزايش فروش (شما اگر پیجی دارید که به خاطر تبلیغ محصول تولیدی خود است، بهترین روش برای تبلیغ محصول شما وارد شدن به اکسپلور اینستاگرام است.)

راه های ورود به اکسپلور اینستاگرام در 2022

در این بخش 13 راهی که با استفاده از آنها می‌توانید به اکسپلور اینستاگرام وارد شوید را به شما توضیح خواهیم داد.

خرید اکسپلور اینستاگرام

قبل از اینکه به توضیحات راه های ورود به اکسپلور اینستاگرام بپردازیم باید بگویم که می‌توانید از خدمات خرید اکسپلور اینستاگرام نیز استفاده کنید.

خرید اکسپلور اینستاگرام خدماتی است که با استفاده از آن می‌توانید در عرض چند دقیقه تعداد reach و impression و explore پست خود را افزایش دهید.

1. شناخت کاربران پیج

قبل از هر کاری ابتدا باید کاربران هدف خود را بشناسید، باید بدانید که به چه کسانی تولید محتوا می‌کنید، و چه کسانی قرار است پست ها و محتوای پیج شما را ببیند.

برای این کار باید از بیزینس اکانت اینستاگرام و یا کریتور اکانت اینستاگرام استفاده کنید تا بتوانید بفهمید که کاربران شما چه کسانی هستند، بازه سنی آنها چقدر است و اکثرا خانم ها هستند یا آقایون…

بیزینس اکانت اینستاگرام
بیزینس اکانت اینستاگرام

2. بررسی پست ها و پیج های رقبا

دومین کاری که باید انجام بدهید این است که چند پیج موفق در حوزه کاری خودتان پیدا کنید آخرین پست های آنها را بررسی کنید.

ببینید کدام پست آنها بیشترین بازدید را خورده و کدام پستشان کمترین بازدید را داشته است و چرا؟

این کار دو مزیت مهم برای شما خواهد داشت، اول اینکه شما یک دید از رقبای خود خواهید داشت و دوم این که می‌دانید کدام پست های بیشترین بازدید را خواهد داشت و اینگونه می‌توانید پست هایی درست کنید که در کمترین مدت بیشترین بازدید را خواهد داشت…

3. بررسی پست های اکسپلور

همانند قدم قبلی در این قسمت نیز باید به بخش اکسپلور خود مراجعه کنید، ببینید کدام یک از پست ها به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا می‌کنند، از چه قالب ها و کاور هایی برای پست های خود استفاده می‌کنند رنگ بندی پستشان چگونه است، کپشن و هشتگ پستشان را چگونه انتخاب می‌کنند.

شما باید همه این اطلاعات را در یک جایی بنویسید، در قدم های بعدی به شما چند تا از ترفند های جذاب اینستاگرام خواهیم گفت که این اطلاعات به درد شما خواهد خورد.

4. ورود به اکسپلور تضمینی با ساخت پست های جذاب

پست های خود را چگونه طراحی می‌کنید؟ از چه رنگبندی می‌خواهید استفاده کنید؟ آیا قالب اینستاگرام خاصی برای پست های خود دارید و یا ساخته اید؟

در این بخش باید به ظاهر پست های خود توجه کنید، زیرا فقط ظاهر پست شماست که می‌تواند کاربران را برای دیدن پستتان ترغیب کند.

برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام از قالب اینستاگرام استفاده کنید.
برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام از قالب اینستاگرام استفاده کنید.

برای این کار می‌توانید چند نمونه از پیج های رقبای خود را بررسی کرده و یک قالب شبیه به آنها طراحی کنید و یا از اینترنت قالب اینستاگرامی بخرید.

5. افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر داخل پست

پست های خود را طوری طراحی کنید که کاربران بیشترین وقت را برای پست شما صرف کنند، برای مثال می‌توانید از ویدئو های طولانی استفاده کنید و یا کپشن بلندی برای پست های خود بنویسید.

این کار به اینستاگرام نشان می‌دهد که کاربران به پیج شما علاقه‌مند هستند و از این رو اینستاگرام پست های شما را به اکسپلور اینستاگرام راه خواهد داد.

6. برای رفتن به اکسپلور اینستا پست هایی با نرخ تعامل بالا درست کنید!

اگر یک پست معمولی درست کنید کاربران آنرا می‌بینند و میگذرند، شما باید پست هایی درست کنید که کاربران نظرات خود را زیر پست شما ثبت کنند.

می‌توانید از کاربران خود سوال هایی بپرسید و یا کپشنی بنویسید که کاربران در بحث پست شما مشارکت کنند.

7. نوشتن کپشن جذاب، یکی از روش های مهم ورود به اکسپلور اینستاگرام!

همانطور که می‌دانید در بخش کپشن اینستاگرام به اندازه 2200 کاراکتر می‌توانید متن بنویسید! این یعنی شما می‌توانید کاربران خود را از بعدی به بعد دیگر هدایت کنید، به چالش بکشانید و یا با آنها بحث کنید!

اگر نمی‌دانید چگونه کپشن جذابی بنویسید می‌توانید مقاله چگونه یک کپشن شگفت انگیز برای پست خود بنویسیم؟ را مطالعه کنید.

8. راز ورود به اکسپلور اینستاگرام، استفاده کردن از هشتگ!

استفاده کردن از هشتگ برای ورود به اکسپلور اینستاگرام
استفاده کردن از هشتگ برای ورود به اکسپلور اینستاگرام

تنهاترین راه دیده شدن پست توسط کاربرانی که شما را دنبال نمیکنند، استفاده کردن از هشتگ برای پست های خود می‌باشد.

ما یک مقاله مفصل در مورد راه های استفاده از هشتگ در اینستاگرام نوشته ایم، می‌توانید با مراجعه به این مقالمون در مورد آموزش استفاده کردن از هشتگ، برای ورود به اکسپلور استفاده کنید.

9. کال تو اکشن (CTA) یادتون نره!

پست هایی درست کنید که افراد را ترغیب به سیو و شیر کند!

باید پست هایی بسازید که وقتی کاربران پست های شما را دیدند حتما به دوستان خود بفرستند و یا سیو کنند.

برای این کار می‌توانید در بخش کپشن بنویسید که “حتما به دوستان خود بفرستید!”

10. شناسایی زمان ارسال پست

یکی دیگر از مهمترین معیار های ورود به اکسپلور، ارسال پست در زمان درست می‌باشد.

اگر پست های خود را در زمان هایی منتشر کنید که بیشترین کاربران شما آنلاین هستند در این صورت کاربران زیادی پست شما را خواهد دید.

ولی اگر پست های خود را در 4 نصف شب ارسال کنید مطمعناً بازدید خیلی کمتری خواهید داشت.

برای شناسایی بهترین زمان ارسال پست باید از بخش بیزینس اکانت اینستاگرام وارد بخش فالور شده و زمان های آنلاین آنها را چک کنید.

11. تعامل در ساعت اولیه ارسال پست

تعامل پست
تعامل پست

پس از این که پست خود را منتشر کردید باید دست به کار شوید.

پست خود را به تمامی دوستان خود منتشر کنید، خودتان کامنت بگذارید با ساختن اکانت فیک اینستاگرام می‌توانید این کار ها را انجام دهید و اینستاگرام به هیچ وجه شک نمی‌کند.

از دوستان خود بخواهید که پست شما را یو و شیر کنند.

12. انشار پست در استوری

امروزه الگوریتم اینستاگرام در بخش home از تایم لاین زمانی پیروی نمی‌کند، این یعنی وقتی شما پست ارسال می‌کنید ممکن است اکثر کاربران شما پستتان را نبینند.

به خاطر همین پس از این که پست خود را منتظر کردید حتما داخل استوری خود نیز منتظر کنید تا افراد زیادی از پست جدیدتان مطلع شوند.

13. ترغیب کاربران برای فعال کردن اعلانات پیج

برای این کار کافی است، کاربران روی دکمه سه نقطه کلیک کرده و turn on post notifications را فعال کنند.

3 روز برای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام!

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟
چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

اين روش با ترکيب چندين مقاله تنظيم شده برای کسانی است که ميخواهند پيج خود را از اولين گام ها به شکل درست مديريت کنند و به راحتی وارد اکسپلور اينستاگرام شوند و به تعامل بالايی در پيج خود برسند.

روز 1

تا امروز هر پستی که گذاشته ايد هر فعاليتی که انجام داده ايد را کنار بگذاريد چون از امروز روشی جديد را آغاز خواهيم کرد.

-قبل از شروع هرچيز بايد هدف خود را مشخص کنيد، کاربران هدف خود را بشناسيد:

بايد مخاطبی که قرار است برای او محتوايی درست کنيد و محتوای شما مورد علاقه او است را شناسايی کرده و ارزيابی کنيد چون همانطور که گفتيم اکسپلور جايی است که پست های مورد علاقه افراد مختلف را نشان ميدهد پس بايد قبل از هرچيز محتوای مورد علاقه آن ها را توليد کنيد. سه فاکتور زير را برای شناسايی بررسی کنيد.

  1. چه محتوا و لحنی مورد علاقه اکثر کاربران هدف شما است.
  2. کدام سبک گرافيکی، سازگاری زيادی با کاربران هدف دارد.
  3. چه نوع کپشنی باعث ميشود که کاربران هدف برای پست شما کامنت بگذارند.

-حال نوبت به آناليز پيج ميرسد:

برای فعاليت های پيج خود، زمانِ گذاشتن پست ها، فعاليت های مختلف پيج، شناسايی علايق فالوور های خود بايد فاکتور های زير را نسبت به فعاليتی که تا به حال انجام داده ايد بررسی کنيد.

  1. فالوور های خود را آناليز کنيد. (از نسبت درصد فالوور های زن به مرد)
  2. پست های خود را آناليز کنيد. (کدام پست چقدر تعامل داشته است و دليل زياد و کم بودن آن)
  3. زمان فعاليت کلی فالوور های شما

روز 2

دومين مرحله، داشتن ايده‌ی جذاب برای افراد ديگر و داشتن فکری متفاوت نسبت به رقبای شما است و داشتن ايده هايی که باعث شود شما به راحتی وارد اکسپلور شويد.

-يکی از کار هايی که بايد حتما انجام دهيد اين است که محتوای خود را در فرمت های متفاوت پخش کنيد:

  1. پست های Reels
  2. ويديو های بلند مثل IGTV
  3. گذاشتن پست های فروشگاهی

– استفاده از هشتگ های مناسب زير پست

– بايد محتوای شما جذاب و در عين واحد محتوايی باشد که در صفحه‌ی اکسپلور به قدری جذاب باشد که مخاطبين را جذب کند که وارد آن شوند و نگاه کنند. برای پيدا کردن ايده های جذاب ميتوانيد از خود اکسپلور استفاده کنيد.

روز 3

حال طبق اطلاعاتی که داريد شروع ميکنيد به فعاليت ولی بايد نکات زير را در نظر داشته باشيد.

ساخت جامعه‌ی پويا و فعال در اينستاگرام: برای داشتن چنين چيزی بايد به صورت مستمر فعاليت کنيد و فالوور های فعالی داشته باشيد، داشتن جامعه‌ی فعال برای ورود به اکسپلور اينستاگرام بسيار مهم است.

با ساير برند ها و افراد مشهور درحوضه ی خود مشارکت کن: ارتباط شما با افراد مشهور و برند ها باعث ميشود که شما در الگوريتم اکسپلور اينستاگرام برند معرفی شويد و راحت تر و سريعتر وارد اکسپلور شويد.

الگوريتم اينستاگرام را دور نزنيد: به دنبال فالوور فيک يا لايک فيک نرويد و از دور زدن الگوريتم اينستاگرام خود داری کنيد چون وقتی اينستاگرام آن را شناسايی ميکند شما را از بسياری از امکانات خود دور ميکند.

از کجا بفهمیم وارد اکسپلور اینستاگرام شده ایم؟

از کجا بفهمیم وارد اکسپلور اینستاگرام شده ایم؟
از کجا بفهمیم وارد اکسپلور اینستاگرام شده ایم؟

پس از اینکه اکانت خود را به بیزینس اکانت اینستاگرام و یا کریتور اکانت اینستاگرام متصل کردید روی پست مورد نظر بروید.

  1. روی view insights کلیک کنید.
  2. در صفحه جدید باز شده به سمت پایین اسکرول کنید.
  3. در این قسمت می‌توانید تعداد بازدید پست از اکسپلور را ببینید. اگر هم کلمه اکسپلور وجود نداشت بدانید که هیچ بازدیدی از اکسپلور نداشته اید.

گفته های پايانی در مورد اکسپلور اينستاگرام

نکات نهایی برای اکسپلور اینستاگرام
نکات نهایی برای اکسپلور اینستاگرام

امروزه جهان مجازی خواسته يا نا خواسته بخش عظيمی از زندگی مارا تحت تاثير خود قرار داده است و ما هم بايد آن را قبول کنيم و حتی از آن برای کسب و کار خود، ارتباط خود و پيشرفت خود در تمامی وجه ها زندگی استفاده کنيم. اميد است که شما نيز محتوای خود را به کمک اين مقاله در اکسپلور اينستاگرام قرار دهيد و اهدافی که داريد در اين زمينه را به آن برسيد.

اين کار تيمی گروه مقصد برای پيشرفت بيشتر کسب و کار شماست، شما ميتوانيد به نوشته های ديگر ما هم در سايت مقصد مراجعه کنيد.

5/5 - (4 امتیاز)