جدیدترین نسخه اینستاگرام دارای قابلیت گاید اینستاگرام می‌باشد؛ گاید (guide) اینستاگرام از جمله جذابترین و پرکاربردترین قابلیت های این اپلیکیشن می‌تواند باشد. در این مقاله با گاید اینستاگرام آشنا شده و به صورت قدم به قدم یک گاید اینستاگرام درست می‌کنیم.

گاید اینستاگرام (guide) چیست؟

گاید اینستاگرام چیست؟ سوالی که پس از آخرین تغییرات آپدیت اینستاگرام، برای اکثر کاربران آن ایجاد شده؛ جالب است بدانید که یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های گاید، دسته بندی حرفه‌ای محتواهای مرتبط پیج ماست. ما با دسته بندی پست اینستاگرام می توانیم یک بخش ویژه راهنما برای همه مخاطب هایمان ایجاد کنیم. به طوری که خیلی راحت تر بتوانند مطالب مرتبط را پیدا کنند. این اتفاق موجب می‌شود پست های قدیمی و مرتبط با پست های جدید بیشتر دیده شوند. به طور کلی قابلیت گاید اینستاگرام، می‌تواند مزایای فوق‌العاده ای برای پیج های تجاری، کسب‌وکار و حتی شخصی داشته باشد.

مزایا و کاربرد های گاید اینستاگرام

کاربرد گاید اینستاگرام
کاربرد گاید اینستاگرام

1 . دسته بندی محتوا به شکل گاید اینستاگرام (راهنما)

2 . دسترسی سریع‌السیر مخاطبان پیج‌مان به محتوای ما

3 . بالا رفتن ویو هر چه بیشتر پست های قدیمی برای کاربران جدید پیج

4 . دیده شدن بیشتر و تعامل بیشتر، در نتیجه اشتراک محتوای جمعی

5 . امکان استفاده از محتواهای ارزشمند اکانت های دیگر برای تکمیل مطالب خودمان

6 . ایجاد فرصت های تازه برای جذاب‌تر کردن پست های‌مان با عنوان و توضیحات جدید (آپدیت)

7 . امکان بروزرسانی ویترین پست‌ها برای اثرگذاری بیشتر محتواها

مزیت قابلیت گاید اینستاگرام بسیار زیاد و متنوع می‌باشد. به عنوان مثال: یکی از بارزترین مزیت های این قابلیت، خسته نشدن دنبال کنندگان و فالوور های شما از پیج کاری شما و همینطور دسترسی سریع کاربران به محتوای مورد نظرشان می باشد. از جمله دیگر مزیت‌های قابلیت گاید اینستاگرام جذب کاربران می‌باشد.

نحوه ساخت guide اینستاگرام

ما می‌توانیم با استفاده از قابلیت جدید guide اینستاگرام در قسمت های Places (مکان ها)، Products (محصولات)و Posts (پست ها)، پست های خود را دسته بندی کنیم.
در اولین دسته بندی می‌توانیم با اضافه کردن Location، پست های مرتبط با مکان انتخابی‌مان را پیدا کرده، انتخاب کنیم و به اشتراک بگذاریم.

در دومین حالت می‌توانیم در صورت تجاری (بیزینس) بودن پیج‌مان، محصولات پیج خودمان را در گاید دسته بندی کنیم و با توجه به مرتبط بودن محصولات به اشتراک بگذاریم.

و در سومین حالت می‌توانیم پست های خود را بر اساس محتوای متنی، تصویری و ویدیویی و یا هر معیار و شاخصی که مد نظر داریم دسته بندی کنیم و به اشتراک بگذاریم.

ابتدا از آپدیت بودن اینستاگرام خود مطمئن شوید.

مراحل ساخت گاید اینستاگرام: حالت (مکان ها/Places)

آموزش قدم به قدم گاید اینستاگرام

1. ابتدا به پروفایل پیج اینستاگرام خود بروید.

2. سپس گزینه + در سمت راست بالا انتخاب کنید.

3. از بین گزینه های موجود گزینه “Guide” را انتخاب کنید.

4. از بین گزینه های موجود گزینه “Places” را انتخاب کنید.

5. لوکیشن دستگاه خود را روشن کنید.

6. لوکیشن مورد نظر خود را از طریق “Find a location” یا “Search” جست و جو کنید.

7. در این قسمت پست های مرتبط با لوکیشن مورد نظرتان، نمایش داده می‌شود.

8. سپس در این مرحله پست های مورد نظر خود را که می‌خواهید در یک گاید دسته بندی کنید، انتخاب می‌کنید.

9. سپس دکمه‌ی “Next” را لمس کنید.

10. در قسمت “Add Title” برای گاید مورد نظر خود “Title” یا “عنوان” انتخاب کنید و بنویسید.

11. از قسمت “Change Cover Photo” در صورتی که تمایل داشتید، می‌توانید کاور را تغییر دهید.

12. در قسمت “?What is this guide about” کپشنی مرتبط با گاید بنویسید.

13. سپس برای هر پست “Title” یا عنوان بنویسید.

14. پس از تکمیل فرایند فوق گزینه “Next” را در بالای صفحه انتخاب کنید.

15. حال گاید اینستاگرام شما آماده اشتراک گذاری است.در این مرحله گزینه “Share” را انتخاب خواهید کرد.

مراحل ساخت گاید اینستاگرام: حالت (پست ها/Posts)

1. ابتدا به پروفایل پیج اینستاگرام خود بروید.

2. سپس گزینه + در سمت راست بالا انتخاب کنید.

3. از بین گزینه های موجود گزینه “Guide” را انتخاب کنید.

4. از بین گزینه های موجود گزینه “Posts” را انتخاب کنید.

5. از بین پست های اشتراکی خود و پست های ذخیره “(Saves)” شده‌ی خود، آنهایی را که قصد دارید در یک گاید دسته بندی کنید انتخاب کنید.

6. در قسمت “Add Title” برای گاید مورد نظر خود “Title” یا “عنوان” انتخاب کنید و بنویسید.

7. از قسمت “Change Cover Photo” در صورتی که تمایل داشتید، می‌توانید کاور را تغییر دهید.

8. در قسمت “?What is this guide about” کپشنی مرتبط با گاید بنویسید.

9. سپس برای هر پست “Title” یا عنوان بنویسید.

10. پس از تکمیل فرایند فوق گزینه “Next” را در بالای صفحه انتخاب کنید.

11. حال گاید اینستاگرام شما آماده اشتراک گذاری است.در این مرحله گزینه “Share” را انتخاب خواهید کرد.

ساخت گاید اینستاگرام: در حالت (محصولات/Products)

این حالت فقط در صورت تجاری (بیزینس) بودن اکانت فعال می‌باشد. و در راستای هدفمند کردن فروش محصولات کسب‌وکارتان به کار گرفته می‌شود. یعنی مخاطبان شما می‌توانند به محصولات مورد علاقه خود به صورت یک پک دسته بندی شده دست یابند.

این موضوع همچنین کمک شایانی به اکانت های تجاری می‌کند؛ برای مثال برای سوالات متداول مخاطبان و مشتریان وقت گذاشتن به صورت تکی، کمی سخت و زمانبر است. اما اگر یک گاید اینستاگرام با عنوان معرفی یا کاتالوگ محصولات ساخته شود، می‌توان در جواب به سوال مخاطبین گاید اینستاگرام گفت که هم جامع و هم درستترین جواب دهی در دایرکت خواهد بود.

پس از اشتراک گذاری گاید، کاربران کجا می‌توانند آن را ببینند؟

به این شکل نیست که گاید در صفحه اصلی اینستاگرام ظاهر بشود. برای دیدن آن، فالوورهای شما باید به صفحه پروفایل شما بروند و آیکون گاید شما را لمس کنند.البته شما می‌توانید بعد از نوشتن یک گاید، آن را در استوری خود شیر کنید، تا همه متوجه شوند که شما یک گاید جدید به اشتراک گذاشته اید.

جمع بندی

ما در این مقاله به تمامی مراحل ساخت گاید اینستاگرام و جدید ترین قابلیت این اپلیکیشن اشاره کرده‌ایم و در صورت وجود هرگونه بروزرسانی جدید، این مقاله نیز آپدیت خواهد شد و تمامی سوالات جدید شما را پاسخ خواهد داد.

در صورت وجود هر گونه نظر، پیشنهاد و انتقاد لطفا از قسمت دیدگاه ها با ما در اشتراک بگذارید.

ممنون از شما که در این مقاله با ما همراه بودید.

اگر دوست داشتید امتیاز دادن یادتون نره!