آیا میخواهید بازدید ریلز های خود را به صورت انبوه افزایش دهید؟ اگر به دنبال افزایش بازدید ریلز هستید حتما باید در مورد تحلیل آمار اینسایت ریلز اینستاگرام بدانید!
همانطور که میدانید، مطالعه تحلیل آمار اینسایت ریلز اینستاگرام به شما بینشی عمیق درباره هویت کاربران پیجتان میدهد که با استفاده از این اطلاعات میتوانید به راحتی در بازدید ریلز های خود را افزایش دهید.
در این مقاله یاد میگیرید که از کجا آمار اینسایت ریلز اینستاگرام را ببینید، چگونه اطلاعات مورد نظر خود را جمع آوری کرده و نتیجتاً با استفاده از این اطلاعات به راحتی بازدید های خود را افزایش دهید.
پس بیایید شروع کنیم.
مقاله مرتبط: 20 روش خلاقانه برای افزایش بازدید ریلز اینستاگرام در 2023
ریلز اینستاگرام چیست؟
ریلز اینستاگرام در واقع فرمت جدیدی از ارسال محتوا در اینستاگرام میباشد که نهایتا باید 90 ثانیه باشد. همچنین میتوانید از استیکر ها، افکت ها و موزیک ها استفاده کنید.
اگرچه تمام ویدئو های زیر 15 دقیقه در اینستاگرام به صورت ریلز منتظر میشوند، اما فقط آنهایی که حداکثر 90 ثانیه طول دارند در بخش اکسپلور اینستاگرام ظاهر میشوند.
این بدان معناست که اینستاگرام ویدئو های بالای 90 ثانیه را در بخش اکسپلور اینستاگرام نشان نمیدهد؛ در نتیجه باید نهایت سعی خود را بکنید تا ویدئو های کمتر از 90 ثانیه تولید کنید.
پیشنهاد ویژه: خرید بازدید ریلز
البته علاوه بر ریلز، کاربران میتوانند استوری های جذابی نیز تولید کنند. تفاوت ریلز و استوری اینستاگرام به شرح زیر میباشد:
- طول ویدئوی استوری اینستاگرام نهایتا تا 15 ثانیه باید باشد در حالی که طول ریلز های اینستاگرام تا 15 دقیقه میباشد.
- ریلز اینستاگرام ابزار های بیشتری برای ادیت دارند، از جمله ادیت ها و ریمیکس ها.
- استوری اینستاگرام استیکر های زیادی نسبت به ریلز اینستاگرام دارد.
- استوری های اینستاگرام فقط به مدت 24 ساعت قابل نمایش میباشند.
- ریلز های اینستاگرام به افراد دیگری پیشنهاد میشوند، در حالی که استوری فقط به فالوور ها نمایش داده میشود.
مزایای استفاده از حلقه های اینستاگرام
مزایای استفاده از ریلز اینستاگرام نسبت به پست اینستاگرام:
- به بازدید های بیشتری برسید: آمار ها نشان میدهد که به طور میانگین هر ماه 2 میلیارد کاربر از ریلز اینستاگرام بازدید میکنند. همچنین ریلز های اینستاگرام را میتوانید از طریق اکسپلور و همچنین خود صفحه ریلز ببینید.
- در چالش ها شرکت کنید: در چالش های پرطرفدار و ریمیکس ها شرکت کرده و بازدید های زیادی جذب کنید، همچنین با استفاده از ترند ها در اینستاگرام میتوانید ایده های زیادی برای تولید محتوا پیدا کنید.
- قابلیت ویروسی شدن: با استفاده از موسیقی، استیکر و افکت های جذاب، قابلیت ویروسی شدن محتوای خود را افزایش دهید. قابلیت ویروسی شدن ریلز های اینستاگرام به نسبت پست ها 10 برابر بیشتر میباشد، در واقع با استفاده از این قابلیت های میتوانید ریلز هایی بسازید که بازدید میلیونی داشته باشند.
- محتوای مرتبط بسازید: اگر محتوایی بسازید که بتواند با محتوای همکاران شما همخوانی داشته باشد در این صورت محتوای شما به راحتی بازدید های زیادی دریافت میکند. الگوریتم ریلز اینستاگرام به مرتبط بودن پست های شما با سبک پیج و همکارانتان اهمیت بسیار زیادی میدهد.
- بهبود تعامل با کاربران: با استفاده از قابلیت های ریلز میتوانید محتوایی بسازید که تعامل کاربرانتان با پیج و محتوای شما را افزایش دهد.
آمار اینسایت ریلز اینستاگرام چیست؟
آمار اینسایت ریلز اینستاگرام، تمامی تعاملات کاربران شما با ریلز هایتان را ثبت کرده و به صورت گزارشی نسبتا حرفه ای به شما ارائه میدهد. ابزار های زیادی برای اینسایت ریلز اینستاگرام وجود دارد ولی در این مقاله اینسایت ریلز اینستاگرام خود شرکت اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.
اینستاگرام ابزاری به اسم اینسایت ریلز اینستاگرام در داشبورد حرفه ای خود (در بیزینس اکانت اینستاگرام و کریتور اکانت اینستاگرام) دارد که با استفاده از آن میتوانید آمار ریلز های خود را ببینید، مقایسه کنید، و محتوای جدیدی تولید کنید که مطمئنید آمار زیادی دریافت خواهد کرد.
در حال حاظر فقط از طریق بیزینس اکانت اینستاگرام و کریتور اکانت اینستاگرام میتوانید این بخش را ببینید.
معیارهای اینسایت ریلز اینستاگرام
در بخش اینسایت ریلز اینستاگرام شما میتوانید اطلاعات زیر را بررسی کنید:
- plays: هنگامی که کاربران ریلز را میبینند و یا ریلز به صورت اتوماتیک پخش میشود آمار plays برای ریلز شما جمع آوری میشود. یادتان باشد که بازدید های تکراری در این بخش حساب نمیشوند.
- likes: در حال حاظر تعداد لایک هایی که ریلز شما دریافت میکند در این بخش جمع آوری میشود. تعداد لایک ریلز ها نشان میدهند که چه مقدار کاربارن شما ریلز های شما را پسندیده اند.
- Comments: هرچقدر کامنت های بیشتری برای ریلز خود دریافت کنید، از نظر الگوریتم ریلز اینستاگرام، محتوای شما اهمیت بیشتری پیدا میکند. دریافت نظرات بیشتر تصویر مثبتی از برند شما در ذهن کاربران و همچنین در نظر اینستاگرام ایجاد میکند.
- Share: هرچقدر اشتراک گذاری ریلز های شما بیشتر باشد، اینستاگرام به شبکه افراد بیشتری نشان میدهد. با این کار محتوای شما به کاربران بیشتری منتشر میشود.
- Saves: تعداد سیو زیاد، کیفیت محتوای همیشه سبز را نشان میدهد، در واقع هرچقدر محتوای شما سیو زیادی دریافت کند به این معناست که کاربران دفعات بعدی نیز میخواهند محتوای شما را ببینند.
- Accounts reached: اکانت ریچ، در واقع تعداد بازدید ریلز شما را نشان میدهد که معمولا به دو قسمت بازدید از سمت فالوور های شما و بازدید از سمت کاربرانی که شما را فالو نکرده اند تقسیم میشود.
- Engagement rate: انگیجمنت ریت تعداد تعاملات پست شما (لایک، کامنت، سیو، شیر و…) در مقایسه با تعداد فالوور های شما را محاسبه میکند. برای دیدن این آمار از ابزار های خارجی نیز میتوانید استفاده کنید.
- Hashtag interactions: این معیار، تعداد تعاملات شما از هشتگ هایی که در ریلز ها استفاده کردید را نمایش میدهد؛ با استفاده از این معیار میتوانید بفهمید که کدام هشتگ ها تاثیر بیشتری در بازدید پست شما داشته اند.
اکثر تعاملات گفته شده در بالا را میتوانید از طریق ابزار اینسایت ریلز دیده و محاسبه کنید؛ برای دیدن آمار های بیشتر میتوانید از ابزار های دیگری استفاده کنید.
چگونه آمار اینسایت ریلز اینستاگرام را بررسی کنیم؟
برای بررسی آمار اینسایت ریلز اینستاگرام در اپلیکیشن اینستاگرام قدم های زیر را دنبال کنید:
1. وارد بخش داشبورد حرفه ای اینستاگرام (Professional dashboard) شوید
ابتدا اینستاگرام را باز کنید، سپس روی آیکون پروفایل در سمت راست – پایین کلیک کرده و وارد پروفایل خود شوید، سپس روی Professional dashboard کلیک کنید.
اینستاگرام اطلاعات شما را تا 2 سال نگه میدارد، در بخش داشبورد حرفه ای اینستاگرام به صورت پیشفرض اطلاعات 30 روز قبل شما دیده میشود.
2. وارد بخش آمار اینسایت شوید
در این بخش اینسایت کل اکانت شما به صورت پیشنمایش از 30 روز نمایش داده میشود، برای دیدن آمار بیشتر و دقیقتر روی See all کلیک کنید.
در ادامه صفحه را اسکرول کرده و در بخش Content interactions یا content you shared روی گزینه See all کلیک کنید؛ در صفحه جدید باز شده در بالا سمت چپ روی گزینه All کلیک کرده و در منوی جدید باز شده روی Reels کلیک کنید.
3. ریلز مورد نظر را انتخاب کنید
برای دیدن اطلاعات آمار اینسایت ریلز های خود، روی ریلز مد نظر کلیک کنید.
به صورت پیشفرض اینستاگرام ریلز های موجود در این قسمت را بر اساس تعاملات موجود ریلز ها میچیند. بنابراین میتوانید به راحتی ریلز هایی را که بیشترین تعامل را دارند، بررسی کنید.
در این بخش اطلاعات مهم موجود اعم از تعاملات پست ها به صورت واضح نمایش داده میشوند.
نکته مهم: برای دیدن اینسایت ریلز اینستاگرام میتوانید وارد صفحه خانه خود در اینستاگرام شوید، سپس ریلز مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی سه نقطه بزنید، در صفحه جدید باز شده به راحتی میتوانید روی view insights شوید.
4. آمار ریچ و واچ تایم خود را بررسی کنید
در بخش پایینتر، میتوانید آمار تعداد ریچ ریلز و همچنین تعداد Plays ریلز های خود را ببینید. در واقع تعداد Plays در کل نشان دهنده تعداد کل بازدید های ریلز شما را نشان میدهد. (حتی بازدید های تکراری)
توجه داشته باشید که تعداد “Reach” همیشه یک عدد تخمینی میباشد. بنابراین ممکن است بین این معیار و تعداد کل Plays تفاوتی وجود داشته باشد.
اما اگر تعداد Reach پست های شما به طور قابل توجهی بیشتر از Plays شما باشد، این نشان دهنده این است که مردم ریلز های شما را رد میکنند.
در بخش پایینتر میتوانید آمار Watch time و همچنین Average watch time را ببینید. آمار watch time تعداد کد زمانی که صرف بازدید از ریلز شما شده است را نشان میدهد، و آمار میانگین آن، میانگین مدت زمان بازدید هر کاربر در هر دفعه را نشان میدهد.
منبع: vistasocial.com