از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای بازاریابی است مسلط بودن به آن و مخصوصا استفاده از ابزار های اینستاگرام شانس شما را در بازاریابی بهتر افزایش میدهد.
اینستاگرام دارای بیش از 200 میلیون حساب تجاری است و پیش بینی می شود تا سال 2023 به 1.2 میلیارد کاربر فعال افزایش یابد. علاوه بر این، این غول رسانه های اجتماعی چهارمین پلتفرم رسانه های اجتماعی پر استفاده در جهان است.
این حقایقی است که اینستاگرام را به مکانی ایدهآل برای بازاریابی برای مخاطبان، افزایش تعامل و رشد کسبوکارتان تبدیل میکند، تا زمانی که بتوانید از ابزار های اینستاگرام را به خوبی بشناسید و از آنها به درستی استفاده کنید.
تیم مقصد توضیحات کامل ابزار های اینستاگرام را برای شما در این مقاله آماده کرده است؛ با ما همراه باشید!
1. ابزارهای برنامه ریزی اینستاگرام
1. Hootsuite’s Composer
با استفاده از Hootsuite’s Composer، پستهای اینستاگرام را به سرعت ایجاد کنید یا آنها را برای بعد برنامهریزی کنید.“Composer” یک ناشر قدرتمند است با رابط کاربری آسان، که دارای ویژگیهایی است که به شما کمک میکند بیشترین بهره را از پستهای اینستاگرام خود ببرید، از جمله ویرایش، سفارشیسازی، و البته زمانبندی.
بهعلاوه شما میتوانید، از بهترین زمان برای انتشار پست ها، که بر اساس دادههای پست تاریخی منحصربهفرد شما هستند، استفاده کنید تا مطمئن شوید که پستهایتان را برای زمانهایی برنامهریزی میکنید که احتمالاً بیشترین تعامل، کلیکها، یا برداشتها را دریافت میکنید.
2. Hootsuite’s bulk scheduler
با استفاده از ابزار زمانبندی انبوه Hootsuite در زمان و منابع صرفهجویی کنید. زمانبندی انبوه پستهای اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که کمپینهای رسانههای اجتماعی خود را ساده کنید و به شما فرصتی میدهد تا بر روی سایر زمینههای کسب و کار خود تمرکز کنید.
زمانبندی انبوه Hootsuite به این معنی است که میتوانید تا 350 پست را زودتر از موعد در کانالهای مختلف ارسال کنید، نه فقط اینستاگرام.
2. ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام
1. Instagram Insights
حسابهای Creator و Business به ابزارهای تجاری اینستاگرام مانند Insights دسترسی دارند. از برگه Insights، میتوانید درباره افرادی که شما را دنبال میکنند، زمانی که بیشتر فعال هستند و نوع محتوایی که بیشتر محبوب است، بفهمید. برخی از داده ها پس از 7-14 روز ناپدید می شوند، بنابراین ابزارهای زیر را برای گزارش دقیق تر در نظر بگیرید.
2. Hootsuite Analytics
Hootsuite ویژگی هایی را ارائه می دهد که فراتر از ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام است. از داشبورد Hootsuite، داده های گذشته را عمیق تر می کنید و هر زمان که نیاز باشد، گزارش های قابل تنظیم یا تاریخی را دریافت می کنید. همچنین می توانید نظرات اینستاگرام را بر اساس احساسات مثبت یا منفی رتبه بندی کنید.
Hootsuite Analytics برای برنامههای Pro و Team در دسترس است.
3. Hootsuite Impact
بازی تجزیه و تحلیل خود را با Hootsuite Impact ارتقا دهید. این پلتفرم نمودارها، جدول ها و خلاصه KPI را ارائه میکند، بنابراین شما میتوانید به وضوح ROI بازاریابی اینستاگرام خود را اندازهگیری کنید.
بعلاوه، میتوانید نحوه مقایسه کمپینهای خود را با رقبا با معیارهای داخلی مقایسه کنید. مزیت دیگر این است که می توانید به ابزارهای Adobe Analytics و BI مانند Tableau و Microsoft Power BI برای اندازه گیری در طول استفاده متصل شوید.
Hootsuite Impact برای طرحهای تجاری و سازمانی در دسترس است.
4. Iconosquare
Iconosquare ممیزی رایگان از اکانت بیزینس اینستاگرام شما ارائه می دهد. ممیزی پستهای 30 روز گذشته، عملکرد کلی نمایه شما را ارزیابی میکند و نکاتی را برای حوزههایی ارائه میکند که میتوان از پیشرفت آن استفاده کند. فراتر از حسابرسی، ابزارهای پولی Iconosquare شامل تجزیه و تحلیل و زمانبندی است، اما فقط در اینستاگرام و فیسبوک.
5. Panoramiq Insights
تجزیه و تحلیل فالوورهای حساب اینستاگرام Panoramiq Insights Synaptive Technologies
Panoramiq Insights تجزیه و تحلیل قدرتمند اینستاگرام را به داشبورد Hootsuite شما اضافه می کند. این برنامه به شما امکان می دهد فعالیت حساب، جمعیت فالوورها را تجزیه و تحلیل کنید (برای هدف قرار دادن کمپین ها بسیار مفید است!)، و موفقیت پست ها و استوری های خود را اندازه گیری کنید.
6. Phlanx
اگر با اینفلوئنسرها کار میکنید و میخواهید یک رقیب را تجزیه و تحلیل کنید، یا فقط به افراد مشهور سر میزنید، محاسبهگر تعامل اینستاگرام Phlanx به شما اطلاعات مفیدی در مورد کل فالوورها، نرخ تعامل، و میانگین لایکها و کامنتها در پستها میدهد.
برای مثال نرخ تعامل کیم کارداشیان در اینستاگرام 1.1٪ است.
7. Panoramiq Multiview
با افزودن Panoramiq Multiview به داشبورد Hootsuite، اشاره ها، نظرات و برچسب ها را بررسی کنید. همانطور که از نام آن پیداست، این ابزار کسب و کار اینستاگرام به شما یک نمای پانوراما از نحوه تعامل مردم با حساب شما می دهد.
8. Mentionlytics
ردیابی نام شرکت، رقبا و کلمات کلیدی خود را به صورت خودکار انجام دهید. این ابزار با اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، یوتیوب، پینترست و سایر منابع وب مانند وبلاگ ها سازگار است. این بدان معناست که میتوانید ببینید که اینستاگرام در کجای تصویر بزرگتر قرار میگیرد و کجا بیشتر از برند شما نام برده میشود. و می توانید همه آن را با Hootsuite همگام کنید.
3. ابزار های تبلیغات اینستاگرام
1. Ads Manager
Ads Manager پلتفرمی است که فیسبوک و اینستاگرام برای ایجاد و ردیابی تبلیغات به اشتراک گذاشته اند. این ابزار تجاری اینستاگرام به تبلیغکنندگان امکان دسترسی به قابلیت هدفگیری فیسبوک و امکان اجرای کمپینها در هر دو پلتفرم را میدهد.
پس از راه اندازی یک کمپین، می توانید تنظیمات را انجام دهید، به نظرات پاسخ دهید و عملکرد را پیگیری کنید. ردیابی کنید که در بخشهای مقدار خرج شده و هزینه به ازای هر نتیجه چقدر پول دریافت میکنید.
2. Instagram Branded Content Tools
تبلیغکنندگان باید با ابزارهای محتوای برند اینستاگرام آشنا باشند. این ابزارها شامل برچسب هایی است که به سازندگان اجازه می دهد محتوای مارک دار را برچسب گذاری کنند، یک صلب مسئولیت که سیاست اینستاگرام و بسیاری از دولت ها به آن نیاز دارند.
هنگامی که یک حساب تجاری برچسب گذاری می شود، به آنها فرصت داده می شود تا شرکا را تأیید کنند و میزان دسترسی و تعامل پست ها یا داستان های آنها را در Insights مشاهده کنند.
3. Hootsuite Social Advertising
بازاریابان اجتماعی ارزش اجرای کمپین های پولی و ارگانیک را در هماهنگی با یکدیگر برای کمک به دستیابی به اهداف تجاری درک می کنند.
تبلیغات اجتماعی Hootsuite به شما این امکان را میدهد که تبلیغات را در اینستاگرام در کنار محتوای ارگانیک خود برنامهریزی و منتشر کنید و به شما این امکان را میدهد که در یک مکان تصمیمگیری مبتنی بر داده در مورد استراتژی کمپین خود بگیرید.
4. AdEspresso
ابزارهای AdEspresso به گونه ای طراحی شده اند که به شما کمک کنند از بودجه تبلیغاتی فیسبوک، اینستاگرام و گوگل خود نهایت استفاده را ببرید.
داشبورد قابل تنظیم آن به شما امکان می دهد بر معیارهایی تمرکز کنید که از اهداف تبلیغاتی شما پشتیبانی می کند. اما چیزی که AdEspresso را متمایز می کند این است که نکات کاربردی در مورد چگونگی بهبود کمپین ها در حین اجرا ارائه می دهد.
5. Adview
تبلیغات اینستاگرام اغلب برای دسترسی و تبدیل کنترل می شوند، اما مهم است که از نظرات نیز غافل نشوید. اینجاست که Adview وارد میشود. با این برنامه، میتوانید نظرات موجود در تبلیغات اینستاگرام و فیسبوک را در یک مکان ببینید و به آنها پاسخ دهید. کاربران Hootsuite همچنین می توانند برای مدیریت یکپارچه تر به داشبورد خود متصل شوند.
4. ابزارهای هشتگ اینستاگرام
1. Panoramiq Watch
Panoramiq را با Hootsuite ادغام کنید تا از هشتگ های معروف یا مارک در فضای خود مطلع شوید. این یک ابزار عالی برای تحقیق و تجزیه و تحلیل است. چندین هشتگ را مقایسه کنید تا بتوانید از بهترین ها در پست خود استفاده کنید. یا می توانید یک هشتگ خاص را برای پیدا کردن محتوای تولید شده توسط کاربر یا ارسال های مسابقه ردیابی کنید.
2. Display Purposes
این ابزار مبتنی بر وب جزئیات را در هشتگ های اینستاگرام ارائه می دهد. برای کشف برچسبهای مرتبط، جمعیتشناسی استفاده از سن و جنسیت، و تفکیک زبان، یک هشتگ جستجو کنید. همچنین می توانید پست های برتری که از هشتگ استفاده کرده اند را مشاهده کنید.
3. Keyhole
مجموعه تحلیلی Keyhole شامل ابزارهای ردیابی هشتگ است که برای کمپین های اینستاگرام طراحی شده است. آیا از هشتگ مارک دار استفاده می کنید؟ با Keyhole می توانید ROI آن را محاسبه کنید. شراکت با اینفلوئنسرها؟ میتوانید تأثیر آنها را روی هشتگهای خود اندازهگیری کنید.
4. ShortStack
یکی از تخصص های ShortStack کمک به بازاریابان برای ردیابی هشتگ های مسابقه اجتماعی است. هشتگ خود را ردیابی کنید، کاربران برجسته را شناسایی کنید، و برندگان را با انتخاب ورودی تصادفی آن انتخاب کنید.
5. Synapview
با Synapview، یک برنامه Hootsuite که به شما امکان ایجاد و ذخیره استریم هایی را می دهد که رقبا و هشتگ ها را در اینستاگرام نظارت می کنند، رقابت را جدی بگیرید. این برنامه دارای یک ویژگی تجزیه و تحلیل جالب است که به شما نشان می دهد هشتگ شما کجا و چه زمانی در اینستاگرام استفاده می شود، همراه با مکان و زمان ارسال رقبای شما.
5. ابزارهای استوری اینستاگرام
1. Adobe Lightroom
Adobe Lightroom CC را امتحان کنید. این برنامه استفاده از ابزارهای حرفه ای ویرایش عکس را آسان می کند، به خصوص اگر از پیش تنظیمات Lightroom را دانلود کرده باشید.
2. Boomerang
Boomerang یک برنامه مستقل اینستاگرام با یکپارچه سازی داخلی است که جلوه های حلقه ای را به عکس ها اضافه می کند. ابزار اینستاگرام یک راه ساده برای ایجاد عکس های ثابت ارائه می دهد که می توانند در شبکه یا استوری ها پست شوند.
3. Snapseed
Snapseed یک برنامه ویرایش عکس متعلق به گوگل است که مرتباً رتبه برتر را در دسته بندی عکس فروشگاه های App و Google Play کسب می کند. Snapseed در میان 29 ابزار و ویژگی خود، گزینههای ویرایش انتخابی را ارائه میکند، بنابراین شما فقط بخشهایی از یک عکس را که نیاز به اصلاح دارند تغییر دهید.
4. VSCO
VSCO چیزی بیش از یک ابزار ویرایش عکس و ویدیو است. این یک برنامه با چالش های هفتگی، هشتگ های #VSCO، میم های دخترانه VSCO و موارد دیگر است.
این برنامه بیشتر به دلیل فیلترهایش شناخته شده است، 10 مورد از آنها با دانلود برنامه رایگان هستند. اعضای اشتراک به ابزارهای پیشرفته، از جمله فیلترهای کداک، فوجی، و آگفا و آخرین ابزار مونتاژ ویدیو و عکس دسترسی دارند.
5. Prequel
فیلترهای جسورانه و جلوههای ویژه Prequel شما را با زیباییشناسی اینستاگرام در ترند نگه میدارد. در میان آخرین بهروزرسانیهای آن، افکتهای سایه کف دست و فیلترهای Aerochrome هستند که ویدیوها و تصاویر شما را پاپ میکنند.
6. Adobe Premiere Rush
بازی تولید ویدیوی موبایل خود را با Adobe Premiere Clip ارتقا دهید. ویدیوهای با کیفیت را در موبایل بگیرید، با ویژگی های پیشرفته ویرایش کنید، زیرنویس اضافه کنید و مستقیماً در اینستاگرام منتشر کنید.
این برنامه رایگان همچنین به شما امکان میدهد ویدیوها را ترکیب کنید یا کلیپهای 15 ثانیهای را برای استوری اینستاگرام با قالبهای فراوانی که ارائه میشود، صادر کنید.
6. ابزارهای اینستاگرام برای کمپین های اینفلوئنسر
1. Brand Collabs Manager
حسابهای بیزینس و کریتور اینستاگرام اکنون به مدیر مجموعههای تجاری فیسبوک دسترسی دارند. این پلتفرم به گونه ای طراحی شده است که برندهای کریتور و اینفلوئنسر ها بتوانند یکدیگر را پیدا کنند و در کمپین ها همکاری کنند.
مارکها میتوانند فهرستی از سازندگان را بر اساس شرکای قبلی خود، سازندگانی که حسابشان را دوست دارند، جستجو کنند و مطابقتهای مخاطبان را تنظیم کنند.
2. Tint
یکی از بزرگترین روندهای رسانه های اجتماعی در سال 2022، مشارکت برندها با اینفلوئنسر های معتبر برای ایجاد جامعه و جلب اعتماد مخطبان است.
Tint ابزار ایده آلی است که به شما کمک می کند تا از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید که می تواند در اینستاگرام برای ایجاد دارایی های بازاریابی تأثیرگذار معتبر برای کمپین های خود استفاده شود.
3. Fourstarzz
موتور توصیه اینفلوئنسر Fourstarzz به برندهایی مانند BMW، Philips، و Expedia کمک کرده است تا موارد منطبق را برای کمپین های مارک دار پیدا کنند.
این پلتفرم با پایگاه داده ای از بیش از 750000 اینفلوئنسر در پنج کانال رسانه اجتماعی، و امکان جستجو بر اساس موضوع، کلمه کلیدی، دسته و 19 فیلتر، جستجو و حدس و گمان را از شراکت حذف می کند. این برنامه که با Hootsuite ادغام می شود، نکات محتوا و نتایج تخمینی را نیز ارائه می دهد.
7. سایر ابزارهای بازاریابی اینستاگرام
1. Sparkcentral
شما باید زمانی را برای گوش دادن و تعامل با مخاطبان خود اختصاص دهید به خصوص زمانی که آنها افکار یا نگرانی هایی در مورد خدمات یا محصول شما دارند.
Sparkcentral یک داشبورد جامع در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید حجم بالایی از بازخوردها را به روشی ساده پاسخ دهید و مدیریت کنید.
2. Linktree
شرکت هایی مانند Food Heaven، Golde، و Goode و ستاره هایی مانند Selena Gomez و Alicia Keys از Linktree برای ارجاع ترافیک به مقصد مورد نظر خود استفاده می کنند.
این پلتفرم ابزارهای سفارشی سازی، ادغام شخص ثالث و تجزیه و تحلیل را ارائه می دهد تا بتوانید مکان هایی را که افراد کلیک می کنند را بررسی کنید. Linktree همچنین یک ویژگی اکشن را فعال کرده است که مشترکین میتوانند برای ترویج ضد نژادپرستی فعال کنند.
3. Heyday
Heyday با پشتیبانی از هوش مصنوعی و برای کمک به تیم های خدمات مشتری در فضای تجارت اجتماعی طراحی شده است. این ربات چت برای شرکت هایی است که به دنبال خودکارسازی خدمات مشتری، فروش و به حداکثر رساندن کارایی تیم در رسانه های اجتماعی هستند.
4. Instagram Grid
با استفاده از Instagram Grid بهترین فید اینستاگرام را انتخاب کنید. این برنامه به شما امکان میدهد تا شبکهای از ۹ تصویر ایجاد کنید و پستها را مستقیماً از طریق Hootsuite Stream در اینستاگرام منتشر کنید.
متأسفانه اینستاگرام گرید در حال حاضر فقط با حساب های شخصی اینستاگرام کار می کند. حسابهای تجاری و کرویتور در حال حاضر پشتیبانی نمیشوند.
5. One-Click Bio
با بهینه سازی لینک بیو اینستاگرام خود، با فالوورهای خود در سطح عمیق تری ارتباط برقرار کنید. One-Click Bio به شما قدرت ایجاد و زمان بندی صفحات وب سفارشی با پیوندها، دکمه ها و تصاویر را می دهد. حتی میتوانید عملکرد تلاشهای خود را با پیوند دادن برنامه با Google Analytics اندازهگیری کنید.
6. Hootsuite Insights powered by Brandwatch
آیا می خواهید در صدر داغ ترین ترندهای اینستاگرام بمانید؟ Hootsuite Insights به شما این امکان را میدهد که میلیونها مکالمه بیدرنگ را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید به آنچه که مخاطبانتان انجام میدهند، میگویند، فکر میکنند و احساس میکنند، ضربه بزنید. ابزاری ضروری برای هر بازاریاب که در مورد مسائل اجتماعی در اینستاگرام جدی است.
7. Milkshake
میلک شیک برای کمک به کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان انفرادی (به ویژه زنان) تأسیس شد تا از پیوند بیو بهره مند شوند، حتی اگر وب سایتی نداشته باشند.
این برنامه رایگان به کاربران این امکان را میدهد تا صفحه فرود موبایل سبک وزن را با کارتهای قابل لمس (مثل استوری) سفارشی کنند. همه چیز از پست های وبلاگ گرفته تا ویدیوهای یوتیوب تا ویترین فروشگاه های مجازی را می توان در این پلتفرم راه اندازی کرد.
8. ربات های اینستاگرام
ربات اینستاگرام نوعی نرم افزار هست که تعاملات شما در سراسر اینستاگرام را به صورت خودکار اداره می کند. بسته به نوع رباتی که استفاده میکنید، آنها میتوانند پستها را لایک کنند، کامنت بگذارند، به نظرسنجیها پاسخ دهند، پیامهای خوش آمد گویی ارسال کنند و صفحات جدید را از طرف شما فالو کنند.
در حقیقت با استفاده از ربات اینستاگرام می توانید به سفارشات مشتریان پیج های بیزینسی خود رسیدگی کنید و یا حتی تولید محتوا پیج خود را به این ربات ها واگذار کرده و از آن ها کمک بگیرید.
برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله ما را در رابطه با ربات های اینستاگرام مطالعه کنید.
سخن پایانی در رابطه با ابزار های اینستاگرام
اینستاگرام یک پلتفرم بسیار گسترده و پیجیده است و برای اینکه بتوانید با آن کار کنید و به صورت کامل به آن تسلط داشته باشید باید از ابزار های پیشرفتهای کمک بگیرید، تمامی این موارد جز بهترین ابزار های اینستاگرام هستند که با تسلط به آنها میتوانید به صورت کامل به اینستاگرام مسلط باشید. کسب و کار خود را بزرگتر و بهتر کنید.
حتما سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.
ممنون بابت همراهی گرمتان!