بنر خرید اکسپلور اینستاگرام

امروزه بیشتر کاربرانی که از اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند به دنبال کسب در‌آمد از طریق همین راه نیز هستند، برای شروع کسب درآمد از اینستاگرام باید راه های مدیریت پیج اینستاگرام را بدانید و از آنها برای ارتقاء پیج خود به بهترین حالت استفاده کنید. از آن جا که مدیریت پیج بر عهده‌ی ادمین است، در این مقاله قصد دارم همه چیز را در رابطه با ادمین اینستاگرام و نکات مهم مدیریت پیج به شما آموزش دهم.

برای خرید پیج اینستاگرام کلیک کنید!

مدیریت پیج اینستاگرم (ادمین اینستاگرام) چیست؟

به صورت اصولی مدیریت پیج اینستاگرام یک فرایند حرفه‌ای است. ادمین اینستاگرام باید به طور حرفه‌ای، در کمترین زمان بیشترین رضایت کاربران را جلب کند که نتیجه آن باعث بهتر شدن وضعیت کسب کار شما و شناخته شدن پیج یا برندتان می‌شود.

ادمین اینستاگرام

مدیریت پیج اینستاگرام شامل موارد زیر است:

  • انتشار محتوا و برنامه ریزی
  • تحلیل محتوای پیج
  • پاسخگویی به کاربران
  • آنالیز پیج رقبا

نکاتی برای مدیریت پیج و ادمین اینستاگرام

با رعایت نکات زیر می‌توانید تبدیل به یک مدیر موفق در عرصه تولید محتوا برای اینستاگرام و ارائه‌ی آن، شوید.

1. پروفایل‌تان باید کامل و برای کاربران جالب باشد

اولین برخورد کاربران با پیج شما از طریق ظاهر پیج و از آن مهم تر از طریف پروفایل و اطلاعاتی که شما به آنها می‌دهید، ایجاد می‌شود. اگر بتوانید در این مرحله نظر کاربران را جلب کنید علاقه آنها نیز برای همراهی با شما بیشتر خواهد شد.

پروفایل کامل و جامع

و اما مشخصات یک پروفایل خوب و کامل:

  • انتخاب اسم مناسب برای پیج اینستاگرام یا نام کاربری خوب
  • عکس پروفایل با کیفیت و شامل عکس پورتره و واضح از چهره یا لوگوی برندتان
  • نوشتن یک بایو (Bio) جامع که شامل معرفی خدمات و محصول، شعار برندتان، بیوگرافی کاری، و از همه مهم‌تر ارائه راه های ارتباطی باشد
  • داشتن یک تم و یا امضای مخصوص و منحصر به فرد در پیجتان
    این امضاء می‌تواند به شکل یک لوگو، واتر مارک یا در شکل قالب بندی و سبک عکاسی باشد
  • تعداد فالوور، تعداد فالوور شما می‌تواند در اعتبار پیج شما تاثیر گذار باشد و نظر کاربران جلب کند

برای یادگیر ترفند های افزایش فالوور در اینستاگرام حتما مقاله‌ی ما را در این زمینه مطالعه کنید.

2. ایجاد و استفاده از بیزینس اکانت

مدت ها پیش اینستاگرام قابلیت ساخت اکانت بیزینسی را برای کاربران ارائه کرد، هنگام استفاده از اکانت بیزینسی شما نه تنها می‌توانید با توجه به شغل و یا حرفه‌ی خود محتوا و مطلب ارائه دهید بلکه به آسانی می‌توانید بازخورد پیج و فروش محصولات خود بررسی و آنالیز کنید.

بیزینس اکانت اینستاگرام

مزایای بیزینس اکانت:

  • مدیریت پیام ها به صورت دسته بندی شده
  • امکان قرار دادن location و راه های ارتباطی مثل ایمیل یا شماره تماس در پروفایل
  • انالیز و بررسی بازخورد پیج

برای راهنمایی و اطلاعات بیشتر در مورد بیزینس اکانت اینستاگرام می‌توانید مقاله ما ر مطالعه کنید.

بنر خرید اکسپلور اینستاگرام

3. استفاده از تقویم محتوایی و برنامه‌ریزی

 وظیفه هر مدیر، انجام دادن کارها طبق تقویم محتوایی است و فعالیت های او بیاد به صورت کاملا برنامه ریزی شده انجام گیرد. از وضایف مهم ادمین اینستاگرام تولید محتوا با برنامه ریزی دقیق و پاسخگویی سریع به کاربران است.

تقویم محتوایی

از جمله برنامه های مشخص ادمین اینستاگرام:

  1. زمان بندی مناسب برای انتشار محتوا: عمل کرد ادمین باید نسبت به بهترین و بدترین زمان بازدید کاربران باشد، بهترین زمان های انتشار پست نسبت به کاربران شما مشخص می‌شود پس باید شناخت کاملی از کاربران خود داشته باشید.
  2. پیگیری و پاسخگویی: پاسخگویی به موقع و محترمانه به کاربران در دلیرک و کامنت ها یکی از کار های مهم ادمین اینستاگرام است.
  3. اطلاع رسانی و تداوم در فعالیت: یکی از کار های مهم دیگر که ادمین همیشه باید به یاد داشته باشد اطلاع رسانی و خبر دادن به کاربران است، یا انتشار پست و استوری باید روند مشخص شده باعث می‌شود مخطبان ناخودآگاه در جریان اخبار پیج قرار گیرند.
  4. داشتن دسته بندی در انتشار مطالب: هر موضوعی را باید در زمان مشخص شده ارائه بدهید مثلا لایو اموزشی یا استوری های پرسش در زمان مشخص و انتشار پست در زمان مشخص.

4. استفاده از هشتگ های مناسب

استفاده از هشتگ باعث میشود درصد خطا کاهش یابد و فقط طیف خاصی از مخاطبان مورد هدف قرار گیرند، و چون هدف آنها در بازار مشخص است استفاده از هشتگ مناسب باعث میشود توجه کاربران بیشتر جلب شود با استقبال خوبی روبه‌رو شوید.

برای مثال، ممکن است محصول و پیج شما مخصوص جامعه هنرمند باشد پس هدف شما کاملا مشخص است و می‌دانید که از کجا و به راحتی با استفاده از هشتگ این افراد را پیدا کنید.

هشتگ اینستاگرام

برای یادگیری استفاده از هشتگ اینستاگرام می‌توانید مقاله‌ی ما را در رابطه با این موضوع مطالعه کنید.

مدیریت حرفه‌ای پیج اینستاگرام

اکنون که با نکات مدیریت پیج اشنا شدید، در ادامه دو قانون مهم در مدیریت حرفه ای پیج اینستاگرام را برای شما توضیح خواهیم داد.

1. قانون 80% 20%

یک ادمین حرفه‌ای باید از ابزار برای اندازگیری میزان انتشار محتوا و تبلیغات استفاده کند.

قانونی به ازای نشر 80% محتوای مربوط به موضوع پیج 20% تبلیغات را ایجاب می‌کند.

2. قانون بیلبورد (تبلیغ توسط کاربران)

قانون بیلبورد

از فالوور های خود برای تبلیغات از پیجتان استفاده کنید،

انها می‌توانند با معرفی کردن شما به فالوورهایشان شما را تبلیغ کنند، برای مثال از فالوور های خود بخواهید که با ارسال کردن پست شما به کاربران خود استوری کردن پست جدید شما شمار ا تبلیغ کنند.

یا از رضایت مشتری خود استوری بگذارید و همچنین می‌توانید از مشتریان خود بخواهید یک استوری از محصول خریداری شده بگذارن و شما را نیز تگ کنند.

دایرکتور اینستاگرام

دایرکتور اینستا شغلی است برای افرادی که در اینستاگرام به پیام ها و دایرکت ها پاسخ می‌دهد فعالیت دایرکتور به صورتی است که او موضف است هر 24 ساعت پیام ها و دایرکت ها را چک کند.

مهم ترین وظیفه‌ی دایرکتور پاسخگویی سریع به کامنت ها و دایرکت ها است، چنانچه شما بتوانید به پرسش ها مخاطبین سریع و کامل پاسخ بدهید باعث جلب اعتماد مشتریان و در نتیجه افزایش بازدید فروش محصولات پیج می‌شود.

یک دایرکتور حرفه‌ای باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

  1. صبور و با روابط اجتماعی بالا.
  2. خلاق و نویسنده‌ی خوبی باشد.
  3. دقیق، منظم و مسئولیت پذیر باش.
  4. سرعت بالای تایپ و مسلط بودن به اینستاگرام.

قرارداد و میزان حقوق ادمین اینستاگرام

ما راه ها و نکاتی در راستای تبدیل شدن به یک ادمین حرفه‌ای را برای شما توضیح دادیم حال اگر شما به هر دلیل نمی‌توانید به تنهای پیج خود را مدیریت کنید می‌توانید یک ادمین برای مدیریت پیجتان استخدام کنید و اما قرارداد و میزان حقوق یک ادمین اینستاگرام به چه شکلی صورت می‌گیرد و به چه نکاتی در این موضوع باید توجه کنید؟

معمولا افرادی که پیج هایشان شناخته شده و مشهور هستند و تعداد فالوور بالایی دارند یک یا دو ادمین برای مدیریت پیجشان استخدام می‌کنند و مبلغی را به صورت ماهانه طی یک قرارداد رسمی به انها پرداخت می‌کنند.

در این قرارداد که میان صاحب اکانت و ادمین بسته می‌شود مواردی از جمله وظایف و مسئولیت های ادمین، ساعت کاری و حقوق… نوشته می‌شود، برای اینکه هیچ کدام از طرفین نتوانند اداعایی خارج از موارد ذکر شده در قراداد داشته باشند، اطلاعات بیاد به صورت دقیق نوشته شود.

تعهد ادمین در خصوص فاش نکردن اطلاعات محرمانه‌ی شرکت و موسسه یا فرد یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در قرارداد ذکر شود.

موارد زیر از جمله نکات مهمی است که باید در قرارداد ذکر شود:

  1. ادمین باید در اسرع وقت با یک برنامه ریزی مناسب پست ها و استوری های پیج را در اینستاگرام منتشر کند.
  2. محتوایی که ادمین تولید می‌کند کاملا باید مرتبط با موضوع پیج باشد.
  3. ادمین پیج موظف است به طور دقیق به دایرکت ها و کامنت های پیج پاسخگو باشد.
  4. ادمین باید گزارش کامل و دقیق پیج را به صورت هفتگی یا روزانه به صاحب پیج یا کارفرما بدهد.
  5. ادمین باید با برنامه ریزی دقیق به سفارشات مشتریان رسیدیگی کند.
  6. کلیات اطلاعات پیج باید محرمانه بماند و ادمین نباید چیزی را درز کند و متعد شود که هیچ گونه سوء استفاده‌ای از پیج نخواهد کرد
  7. ادمین از هر گونه فعالیتی که منجر به ریپورت شدن پیج می‌شود خودداری کند و تمام تلاشش را در راستای رفع مشکلات پیج انجام دهد.
  8. در مدیریت و استفاده از پیج ادمین نباید هیچگونه عمل خودسرانه‌ای انجام دهد.
قرارداد و حقوق ادمین اینستاگرام

حال برسیم به موضوع حقوق، یک ادمین اینستاگرام به چه میزان دستمزد می‌گیرد و چه مقدار درآمد دارد؟ در واقع رقم مشخصی را نمی‌توان برای یک ادمین اینستاگرام در نظر گرفت چرا که این یک مسئله کاملا توافقی و بسته به عوامل مختلفی دارد.

از عوامل مهمی که در میزان حقوق ادمین اینستاگرام تاثیر گذار است:

  • میزان روابط اجتماعی شخص و میزان خوش صحبت بودن و برخورد مناسب او با مردم.
  • مهارت شخص در خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی.
  • نوع کسب و کار و محبوبیت برند یا پیج در اینستاگرام.
  • وضعیت بازخورد پیج از زمان ادمین شدن شخص.
  • تجربه‌ی شخص در خصوص ادمین بودن.
  • ساعات کاری.

در پایان

در نهایت ما تمام نکاتی را که برای تبدیل شدن به یک ادمین حرفه‌ای نیاز دارید را برایتان توضیح دادیم، حال شما می‌توانید با رعایت نکات ذکر شده تبدیل به یک ادمین موفق شده و پیج اینستاگرام خود را ارتقا دهید و ان را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید و در نتیجه باعث افزایش فروش پیج و یا برنددتان شوید.

اگر این مقاله مورد پسندتان بود حتما ان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات خود را در بخش دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

ممنون بابت همراهی گرمتان!