بنر خرید اکسپلور اینستاگرام

حتما می‌دانید که در حال حاظر ریلز اینستاگرام یک معدن طلایی برای افزایش فالوور پیج اینستاگرام شما هستند. استفاده کردن از قالب ویدئویی کوتاه مدت، نه تنها برای اینستاگرام بلکه در سایر شبکه های اجتماعی از جمله یوتیوب و تیک تاک یک ایده خارق العاده برای جذب کاربران هستند.

همانطور که می‌دانید ریلز اینستاگرام دو سال پیش معرفی شد و در این بازه زمانی به یکی از سریع‌ترین ویژگی های این پلتفرم تبدیل شده‌است. اما چگونه از این بخش برای جذب هرچه بیشتر فالوور و افزایش رونق کسب و کار در اینستاگرام استفاده کنیم؟

پیشنهاد ویژه: خرید بازدید ریلز

در این مقاله، همه چیز هایی که در مورد ریلز اینستاگرام باید بدانید، از جمله آموزش فعالسازی ریلز اینستا، نحوه ساخت ریلز و بهترین زمان برای ارسال ریلز اینستاگرام توضیح داده شده است. با ما همراه شوید…

ریلز اینستاگرام چیست؟

به طور کلی ریلز های اینستاگرام یک ویدئوی عمودی تمام صفحه می باشند که تا نهایتا تا 90 ثانیه می‌تواند طول بکشد.

برای ساخت ریلز اینستاگرام می‌توانید از انواع ابزار های ضبط و ادیت ویدئو استفاده کنید؛ همچنان کاربران اکثر مواقع از موسیقی های معروف برای ساختن ریلز های ویروسی استفاده می‌کنند که شامل موسیقی های پرطرفدار و ریمیکس شده می‌باشند.

هنگام ساخت ریلز اینستاگرام می‌توانید از تلفیق چندین ویدئو، موسیقی، فیلتر های اینستاگرام، زیرنویس ها، استیکر های تعاملی، برچسب ها و… استفاده کنید.

ریلز های اینستاگرام کاملا متفاوت با استوری اینستاگرام می‌باشند، عمده ترین تفاوت ریلز و استوری اینستاگرام ناپدید شدن استوری اینستاگرام می‌باشد، همانطور که می‌دانید استوری های اینستاگرام پس از 24 ساعت پاک می‌شوند ولی ریلز اینستا همانند پست اینستاگرام، تا زمانی که شما پاک نکنید پاک نخواهند شد.

مهمترین قسمت ریلز اینستاگرام، سازگاری کامل با الگوریتم اینستاگرام می‌باشد، تحقیقات نشان می‌دهند ریلز های اینستاگرام در مقایسه با پست و IGTV اینستاگرام 10 برابر بیشتر احتمال وایرال شدن دارند.

یعنی اگر همان محتوا در پست و ریلز منتشر شود، احتمال اینکه ریلز شما بازدید میلیونی جذب کند، ده برابر بیشتر از پست اینستاگرام می‌باشد.

بنر خرید اکسپلور اینستاگرام
ریلز اینستاگرام کجاست؟
ریلز اینستاگرام کجاست؟

همچنین اینستاگرام یک بخش کاملا اختصاصی برای ریلز های اینستاگرام ساخته است که کاربران اکثر مدت زمان بازدید خود را در این بخش سپری می‌کنند.

همچنین برای دیدن ریلز های یک کاربر خاص، کافی است وارد پروفایل آن شده و روی آیکون ریلز کلیک کنید.

ریلز های اینستاگرام در الگوریتم اکسپلور اینستاگرام نیز بسیار برجسته شده اند، در واقع اگر می‌خواهید محتوای شما به اکسپلور اینستاگرام برود حتما در قالب ریلز منتشر کنید.

آموزش ساخت ریلز اینستاگرام در 5 قدم

برای ساخت ریلز اینستاگرام همانند استوری اینستاگرام عمل می‌کنیم فقط با کمی تفاوت:

1. روی آیکون + کلیک کرده و ریلز را انتخاب کنید

برای ساخت ریلز اینستاگرام ابتدا وارد اینستاگرام شوید، سپس روی آیکون + (مثبت) کلیک کرده و در بخش پایین REEL را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید در صفحه Home اینستاگرام صفحه را به سمت راست کشیده و در سمت پایین باز هم Post را به سمت راست اسکرول کرده و روی REEL تنظیم کنید.

2. ریلز اینستاگرام خود را ضبظ کنید

بخش ریلز اینستاگرام دو گزینه برای ایجاد ریلز در اختیار ما می‌گذارد:

  1. با فشار دادن و نگه داشتن دکمه ضبط (همانند ضبط کردن استوری)
  2. آپلود کردن ویدئو از گالری

نکته: اگر نمی‌توانید هنگام ضبط ریلز و استوری دکمه را فشار داده و نگه دارید؛ می‌توانید از قابلیت هندزفری اینستاگرام استفاده کنید. قابلیت هندزفری اینستاگرام به شما این اجازه را می‌دهد که هنگام ضبط ویدئو فقط یک بار روی دکمه کلیک کنید.

پس از این که محتوای خود را ضبط و یا آپلود کردید، دکمه Align ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد ویدئو هایی که قبل و یا بعد از ویدئوی خود اضافه می‌کنید را به صورت یکپارچه در بیاورید.

اگر می خواهید کلیپ قبلی را که ضبط کرده اید تماشا کنید، برش دهید یا حذف کنید، می توانید روی Edit Clips کلیک کنید.

3. ریلز های خود را ادیت کنید

پس از اتمام آپلود می‌توانید تگ و متن و نقاشی و هر چیز دیگری که می‌توانید برای ریلز های خود اضافه کنید. ویرایشگر Reels دارای ابزارهای خلاقانه داخلی است تا بتوانید تمام ویرایش های خود را از یک رابط انجام دهید.

ویژگی های هر فیچر در بخش ریلز:

  1. Audio: به شما امکان می دهد صدا را از کتابخانه موسیقی اینستاگرام انتخاب کنید یا آن را از موبایل خود آپلود کرده و به ویدیوی خود اضافه کنید. شما حتی می توانید انتخاب کنید که فقط موسیقی قسمت مورد علاقه خود را اضافه کنید.
  2. Length: به شما امکان می دهد طول ویدیوی خود را تغییر دهید. می توانید انتخاب کنید که ویدیوی خود 15، 30، 60 یا 90 ثانیه باشد.
  3. Speed: به شما امکان می دهد سرعت ویدیوی خود را تغییر دهید. با انتخاب 0.3x یا 0.5x سرعت آن را کاهش دهید یا با انتخاب 2x، 3x یا 4x سرعت آن را افزایش دهید.
  4. Layout: به شما امکان می دهد طرح بندی را تنظیم کنید و بیش از یک ویدئو را به کادر اضافه کنید.
  5. Timer: به شما امکان می دهد تایمری تنظیم کنید که قبل از شروع ضبط خاموش شود و برای کلیپ بعدی محدودیت زمانی تعیین کنید. اگر می خواهید هندزفری ضبط کنید، این کار مفید است.
  6. Dual: به شما امکان می دهد با استفاده از دوربین های جلو و عقب خود، به طور همزمان فیلم ضبط کنید.
  7. Align: پس از ضبط اولین کلیپ ظاهر می شود. این به شما امکان می دهد اشیاء را از کلیپ قبلی تنظیم کنید.

بعد از اینکه کلیپ‌های خود را Align کردید، می‌توانید روی نماد نت موسیقی کلیک کنید تا صداها یا موسیقی‌های پرطرفدار را اضافه کنید یا صدایی را ضبط کنید.

همچنین می‌توانید روی نماد دانلود کلیک کنید تا ریلز اینستاگرام را در موبایل خودتان ذخیره کنید تا بعداً آن را مشاهده و یا ویرایش کنید.

4. ریلز های خود را تنظیم کنید

پس از این که ریلز خود را آماده کردید روی دکمه Next در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید. شما می‌توانید:

  1. کاور ریلز خود را ادیت کنید. شما می‌توانید هر یک از فریم های خود را به عنوان کاور ریلز انتخاب کنید و یا یک عکس از گالری خود آپلود کنید.
  2. کپشن اضافه کنید
  3. تگ کنید
  4. لوکیشن اضافه کنید
  5. پیشنهادات فیسبوک را اضافه کنید
  6. موسیقی اضافه شده را ویرایش کنید
  7. زیرنویس های اتوماتیک را اضافه و یا حذف کنید
  8. انتخاب کنید که می‌خواهید

5. ریلز خود را منتشر کنید

پس از تنظیمات ریلز می‌توانید برای انتشار ریلز خود روی Share کلیک کنید.

تبریک میگم شما اولین ریلز خود را پست کرده اید. اکنون، بیایید به سراغ برخی از تاکتیک‌هایی برویم که به شما کمک می‌کنند تا این قالب را برای برندتان کارآمد کنید.

نکته مهم: ریلز های خود را زمانبندی کنید

پس از این که ریلز خود را آماده انتشار کردید، می‌توانید زمانبندی کنید؛ برای زمانبندی ریلز های خود می‌توانید از کریتور استودیو متا استفاده کنید و یا از اپلیکیشن های زمانبندی پست مثل Later یا Hootsuite استفاده کنید.

5 نکته مهم برای ساختن ریلز های وایرال برای کسب و کار

ریلز اینستاگرام می‌تواند راهی عالی برای نشان دادن کسب و کار شما در مقابل مخاطبان باشد. با استفاده از ریلز اینستاگرام می‌توانید تعداد فالوور های خود و همچنین نرخ تعامل خود را به صورت تصاعدی افزایش دهید.

البته باید بدانید که به خودی خود با ارسال کردن ریلز اینستاگرام این اتفاق نمی‌افتد، روش هایی برای انجام این کار وجود دارد که حتما باید در نظر داشته باشید.

1. روش کار الگوریتم ریلز اینستاگرام را بشناسید

شاید به این سوال فکر کرده باشید که چه معیارهایی تصمیم می‌گیرند که کدام محتوا در ریلز اینستاگرام به صورت ویروسی منتشر شده و بازدید میلیونی دریافت کند.

به این معیار ها الگوریتم گفته می‌شود، اینستاگرام هنگام ارائه هر بخش یک الگوریتم نیز برای آن بخش طراحی می‌کند تا تصمیم بگیرد کدام محتوا چقدر بازدید باید داشته باشد.

الگوریتم ریلز اینستاگرام چیست؟

به معیارهایی که اینستاگرام برای بررسی محتوای ریلز، واکنش و تعامل کاربران طراحی کرده است، الگوریتم ریلز اینستاگرام گفته می‌شود؛

همچنین این الگوریتم تصمیم می‌گیرد که کدام محتوا داخل اکسپلور اینستاگرام دیده شود.

برای جذب بازدید میلیونی باید از هشتگ های مرتبط، موسیقی های پرطرفدار و همچنین از فیلتر های جذاب استفاده کنید؛برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله افزایش بازدید ریلز اینستاگرام را مطالعه کنید.

2. از موسیقی های پرطرفدار استفاده کنید

اگر به طور منظم از ریلز اینستاگرام استفاده کنید متوجه می‌شوید که بسیاری از سازندگان ریلز از آهنگ های ترند استفاده کرده اند.

بیشتر موسیقی هایی که در ریلز های پرطرفدار دیده می‌شوند، قطعه هایی از موسیقی های معروف در لیست موسیقی های برتر دنیا می‌باشند. برای دیدن 90 تا از موسیقی های پرطرفدار برای استفاده در ریلز اینستاگرام، به این مقاله مراجعه کنید.

یکی از بهترین روش ها برای جذب بازدید میلیونی در ریلز اینستاگرام، استفاده کردن از سایت های معروف لیست موسیقی برتر می‌باشد، شما هم می‌توانید با استفاده از این موسیقی ها، ریلز هایی بسازید که بازدید میلیونی جذب کنند.

هنگامی که در بخش ریلز اینستاگرام وقت میگذرانید به موسیقی ها و ریلز های پرطرفدار دقت کنید، حتی اگر بتوانید تمامی آنها را یادداشت کنید. نکته مهمی که باید توجه کنید آیکن فلش به سمت راست بالا در کنار موسیقی ریلز ها می‌باشد؛ این آیکون نشان می‌دهد که این آهنگ در حال ترند شدن می‌باشد.

آخرین نکته ای که باید توجه کنید این است که نباید از یک آهنگ تکراری استفاده کنید، ممکن است یک آهنگ خوب باشد ولی اگر در تمامی ریلز های خود استفاده کنید بازدید های زیادی دریافت نمی‌ کنید.

3. زیاد اهل فروش نباشید

توجه داشته باشید که کاربران در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، برای وقت گذرانی و ارتباط با دیگران فعالیت می‌کنند، اگر در همچین محیطی تمام سعی خود را برای محتوای تبلیغاتی بگذارید در این صورت از سمت کاربران واکنش منفی دریافت می‌کنید.

متاسفانه و یا خوشبختانه داخل اینستاگرام گزینه ای به عنوان دیس لایک وجود ندارد که بفهمید کاربران چقدر محتوای شما را دوست ندارند؛ به خاطر همین حتما در نظر داشته باشید که محتوایی که می‌سازید غلظت بازاریابی اش نباید بیش از اندازه باشد.

هنگام تولید محتوا یادتان باشد که کاربران هدف خودتان را در نظر داشته باشید، محتوای سرگرم کننده برای کاربر هدف خودتان بسازید تا بتوانید این افراد را به پیجتان جذب کنید.

پس از مدتی فعالیت و جمع کردن کاربران مورد نظر خود، می‌توانید در استوری و یا کپشن محتوای خودتان کاربران را ترغیب به فروش محصول کنید.

4. به طور مداوم ریلز درست کنید و هرگز تسلیم نشوید!

هنگام تولید محتوا در اینستاگرام خصوصا برای ریلز تنها شعاری که نباید فراموش کنید Never give up می‌باشد.

همانطور که می‌دانید یکی از مهمترین معیار های الگوریتم های شبکه های اجتماعی، مداومت در ارسال محتوا می‌باشد، با تولید محتوای بلند مدت و یا استفاده کردن از تقویم محتوایی می‌توانید محتوای خود را قبل از روز ها و هفته ها بسازید حتی می‌توانید زمانبندی کنید.

یکی از مهمترین دلایل این کار همانطور که گفتیم طرفداری الگوریتم اینستاگرام از مداوت در تولید محتوا و همچنین حمایت از محتوای تازه می‌باشد.

اینستاگرام دوست دارد هر محتوایی که ارسال می‌شود، از دید کاربران تازگی داشته باشد، لذا شما نیز می‌توانید خودتان دست به کار شده و تولید محتوا کنید و یا از سایر شبکه های اجتماعی از جمله بخش Shorts یوتیوب و یا تیک تاک محتوا دانلود کرده و با کمی ادیت محتوای جدید بسازید.

و صد البته تولید محتوای مداوم و تازه، شانس شمارا در ویروسی شدن ریلز هایتان بسیار افزایش می‌دهد، یادتان باشد با تولید محتوای مداوم و تازه پیج خود را در دید الگوریتم ریلز اینستاگرام قرار دهید و از پیشرفت چشمگیر خود لذت ببرید.

5. از قابلیت پست مشترک اینستاگرام استفاده کنید

سال گذشته اینستاگرام قابلیت جدیدی به نام پست مشترک اینستاگرام Collabs را اضافه کرد. این گزینه به شما امکان می دهد تا اعتبار یک پیج را با پیج دیگر به اشتراک بگذارید و به آنها اجازه می دهد ریلز های پربازدید را در پیج خودشان به اشتراک بگذارند گویا که این محتوا مال خودشان است.

اگر با اینفلوئنسرها، شرکای برند و دیگران کار می کنید، ویژگی پست مشترک اینستاگرام تغییر دهنده بازی است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد دسترسی خود را به کل دنبال‌کنندگان آن‌ها افزایش دهید، که می‌تواند به معنای تعداد لایک‌ها، شِیرها، دسترسی و مشارکت کلی بیشتر باشد.

بهترین زمان برای ارسال ریلز در اینستاگرام

یکی دیگر از مهمترین معیار های دریافت بازدید میلیونی از ریلز، ارسال ریلز در بهترین زمان ممکن می‌باشد؛ اگر بدانید چه زمانی بیشترین بازدید را از سمت اینستاگرام دریافت می‌کنید، می‌توانید محتوای خود را در این زمان منتشر کنید تا بازدهی بیشتری دریافت کنید.

برای فهمیدن بهترین زمان برای گذاشتن ریلز می‌توانید از ابزار های متعددی از جمله Hootsuite و یا خود آمار اینسایت ریلز استفاده کنید.

ابزار Hootsuite برای بهترین زمان ارسال ریلز اینستاگرام
ابزار Hootsuite برای بهترین زمان ارسال ریلز اینستاگرام

همانطور که می‌بینید ابزار Hootsuite در یک تصویر گرافیکی کاملا واضح نشان می‎‌دهد که در کدام روز و کدام ساعات بازدید شما بیشتر از سایر زمان ها می‌باشد.

آشنایی ابعاد ریلز و ابعاد کاور ریلز اینستاگرام

سایز بندی درست یکی دیگر از راه های عالی برای تنظیم ریلز خود برای موفقیت است. استفاده از ابعاد نامناسب می‌تواند پست شما را زشت جلوه دهد – ما آن را کتمان نمی‌کنیم. و این به معنای یک سوایپ فوری از سوی کاربران است. علاوه بر این، الگوریتم توانا زمانی که ریلز های شما کشیده یا منحرف شده به نظر نمی رسد را دوست ندارد.

بنابراین اندازه ایده آل ریلز اینستاگرام چیست؟ قاب های Reels خود را بسازید و 1080 پیکسل در 1920 پیکسل را پوشش دهید. اگر انتخاب می‌کنید که ریلز اینستاگرام شما در شبکه معمولی شما نمایش داده شود (به هر حال، احتمالاً ایده خوبی است)، مطمئن شوید که تصویر کوچک شما با اندازه ایده‌آل 1080 پیکسل در 1080 پیکسل مطابقت دارد.

منبع: hootsuite.com